FIA zveřejnila omezení radiové komunikace, má 31 položek

Robert RoBertino Pavelka, 20. srpna 2015, 16:36 Aktualizováno 20.8.2015, 18:29 Google+

Radiová komunikace mezi pilotem a boxy dozná dalších změn, které Automobilová federace přesně definovala. Její seznam čítá 31 položek a vstoupí v platnost prvním závodem následující sezóny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová omezení radiové komunikace se týkají i zastávek v boxech

Nová omezení radiové komunikace se týkají i zastávek v boxech | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Článek 20.1 sportovních pravidel stanovi: "Pilot musí řídit monopost sám, bez další pomoci". Pro ročník 2016 tedy vstoupí do hry další zpřísňující pravidla, která týmy mají k dispozici se značným předstihem, aby měly možnost se na tuto změnu důkladně připravit. 

Většina zpráv v radiové komunikaci povolených se týká stavu vozu, rozhodnutí k zajetí do boxů a informací pro závodníka s ohledem na bezpečnost na trati. Nesmí se podávat zprávy mající vliv na chování auta a optimalizaci jeho výkonu, jakož i informace vedoucí k úspoře pohonných hmot.

Úplný seznam povolených zpráv:

1. Upozornění na kritický problém vozu (defekt pneu nebo poškození)
2. Upozornění na kritický problém vozu soupeře
3. Výzva k zajetí do boxů za účelem opravy nebo odstoupení vozu
4. Informace od vedení závodu (žluté vlajky, červené vlajky, přerušení závodu případně jiné pokyny od vedení závodu)
5. Mokrá trať, výskyt oleje či jiných nečistot v konkrétních úsecích
6. Pokyn k výměně pozice s jiným pilotem
7. Potvrzení přijetí zprávy od pilota
8. Oznámení dosaženého času na kolo nebo v určitém sektoru
9. Informace o soupeřově času na kolo nebo v určitém sektoru
10. Odstup mezi soupeři během tréninku nebo závodu
11. Termíny "push hard", "push", "utkáš se s xx" a podobné
12. Upozornění na překážky na trati (kolize, nehoda) během tréninku či závodu
13. Výzva k většímu odstupu od jiného vozu v tréninku, aby pilot měl volnou trať pro svůj pokus
14. Volba pneumatik při následné zastávce v boxech
15. Počet kol, které soupeř absolvoval na té které sadě pneumatik
16. Specifikace pneumatik soupeře
17. Informace o pravděpodobné strategii soupeře
18. Výjezd safety caru
19. Informace o nepovolené výhodě pilota nebo soupeřů (zkrácení trati, vynechaná šikana, jízda mimo vyznačenou trať, udělení penalizace...)
20. Upozornění o povolení/zákazu použití systému DRS
21. Informace o selhání systému DRS
22. Změna nastavení spoilerů při následné zastávce v boxech
23. Změna rozložení paliva
24. Výzva k plánované zastávce v boxech
25. Upozornění na přejíždění bílé čáry, obrubníků, respektování výstražných světel při vjezdu/výjezdu z boxů
26. Upozornění na dodržování rychlosti v boxech
27. Předávání zpráv z vedení závodu
28. Informace o poškození vozu (technické problémy)
29. Počet kol, které zbývají do konce závodu
30. Informace testovacích sekvencí během neměřených tréninků
31. Informace týkající se počasí

V den závodu od otevření pit-lane a tedy prvního vyjetí z garáže až po seřazení na startovním roštu smí být používáno jen prvních šest bodů.

Vytisknout

Diskuze: FIA zveřejnila omezení radiové komunikace, má 31 položek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen už může být uvolněnější, i když jeho přístup k novinářům se jen těžko změní

Finský pohled z opačných pólů - Räikkönen a Bottas

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud