Týmy se tehdy s FIA a s Berniem Ecclestonem dohodly, že nově vstupující výrobci motorů budou moci ve svém prvním roce využít o jednu pohonnou jednotku navíc. To mělo letos platit i pro Hondu, jenže ta již jednu pohonnou jednotku nad rámec čtyř využila a byla penalizována - a to zpět již vzít nelze. Pátý motor nasadila již v Rakousku. Navíc u Jensona Buttona také použila již šesté turbo a motorgenerátor tepelné energie (MGU-H).
Proto žádala FIA o dodatečné vysvětlení, jak má postupovat a jaký dopad na ní budou mít nová pravidla v případě nasazování dalších komponent. Mezinárodní automobilová federace nyní Hondě udělila zvláštní povolení, aby od Velké ceny Maďarska mohla nasadit nový motor zdarma, i když jich už šest použila.
Japonský výrobce nyní vyhodnocuje dopad tohoto rozhodnutí na své plány pro závod na Hungaroringu a dále - zda teď pokračovat či nepokračovat se současnými pohonnými jednotkami ve vozech. Vážně totiž po letní přestávce přemýšlí o využití dalších žetonů pro vývoj výkonnostní stránky motorů, a v tom případě by bylo lepší volný motor navíc zatím nenasazovat. Konečné rozhodnutí zřejmě padne až poslední večer před prvními tréninky na Hungaroringu.