Eric Boullier vyzval vedení Hondy, aby přehodnotila svůj "firemní přístup" a přijala podporu odborníků v motorářské oblasti (více zde). Šéf japonského dodavatele motorů Jasuhisa Araj však jasně uvedl, že jeho společnost nebude posilovat svůj motorářský tým kapacitami z oblasti mimo firmu.
Na přímou otázku, zda si Honda najme nějaké zkušené pracovníky od Mercedesu nebo Ferrari, Araj odpověděl: "Nemyslím. Máme dost vlastních kapacit." Zároveň Araj prohlásil, že nadále cítí povinnost splnit svůj závazek vůči projektu a věří, že je ten pravý muž, který to navzdory nevydařenému startu dokáže. "Chci tento program vést, musíme udělat každoročně krok kupředu, protože pro Hondu to bude dlouhodobý projekt."
Peníze nelze přehlížet
Bídných výsledků se týká i finanční situace stáje, protože je velice obtížné sehnat nějaké silné sponzory. Že to týmu uškodilo, je navýsost jasné. "Vaší vizitku tvoří úspěchy a zase úspěchy. S ohledem na vítězství a tituly lze McLaren považovat za excelentní." Boullier však připouští, že tým už nevyhrál dva a půl roku žádný závod F1 (naposledy to byl Button v Brazílii 2012). "Komerčně je to velice choulostivá záležitost, protože mnoho lidí - a mnoho společností - má zájem se k nám připojit, ale v jejich středu se mohou objevit hlasy, které podobné spojení kvůli špatným výsledkům budou zpochybňovat."
Boullier také připustil, že stáj bude muset řešit otázku vyrovnání schodku z příjmů komerčních práv, které jsou několik posledních let nedostatečné. Věří, že se podaří vrátit na vítěznou vlnu, než by bylo nutné začít se snižováním stavů. Je mu ale jasné, že několikamilionové výpadky se někde musí promítnout: "Máme zatím dobrou prognózu na příští rok, ale případný neúspěch už bude hodně bolestivý, pokud jde o příjmy a případné pokrytí ztrát."
Důležité je sladit činnost
Boullier se také domnívá, že je třeba sblížit cíle obou subjektů, aby prospívaly obapolné spokojenosti: "Je tu určitý problém správného načasování. Honda je v F1, ale jejím hlavním záměrem je prodej automobilů. My zase chceme v F1 vyhrávat. Mluvili jsme o tom už mnohokrát. Vyvineme na Hondu tlak, potřebujeme vyšší výkon - nyní je pohonná jednotka důležitější z více než 50%. To ví každý, vím to já, ví to pan Araj, každý den musíme usilovat, abychom byli co nejdříve zase úspěšní," podotýká Boullier.