Konstruktér Red Bullu Adrian Newey se rozhodl raději věnovat jachtám a silničním vozům, protože ve Formuli 1 podle něj až příliš začalo záležet na motoru - královskou disciplínu motorsportu dokonce označil jako "motorovou formulí." Jak to vidí druhá strana - technický ředitel dominantního Mercedesu, Paddy Lowe?
"To je nesmysl. Měli jsme období od roku 2007 [po zmrazení V8], kdy už motor nebyl aktivní oblastí vývoje. A lidé si zvykli na myšlenku, že by motory neměly tvořit rozdíly ve výkonnosti, že jde jen o zboží, co ž podle mě byla pro F1 tragédie," pochvaluje si pro Lowe přechod na novou generaci 1,6litrových V6 turbomotorů s pokročilým systémem pro rekuperaci energie, který obsahuje dva motorgenerátory.
"V roce 2014 jsme jako sport znovu zavedli motor jakožto rozdílový prvek, ale pouze mezi dalšími: šasi, pneumatiky, brzdy, aerodynamika atd. Někteří lidé o něm hovoří, jako by dělal 90 % času na kolo. Není to ani zdaleka tolik. Myslím, že to je z dat zřejmé, když se podíváte na rozdíly mezi různými auty," argumentuje technický ředitel Mercedesu.
Do jaké míry se tedy motor podílí na rozdílech ve výkonnosti jednotlivých monopostů? "Když bych měl vybrat nějaké číslo, zřejmě by momentálně tvořil 30 - 40 % zisku, dalších 30 - 40 % připadá na aerodynamiku a zbytek na všechno ostatní - brzdy, úsporu hmotnosti, palivo atd."