Vedení F1 chce omezit "jezdecké pomůcky"

Robert RoBertino Pavelka, 29. června 2015, 11:40 Google+

Středeční zasedání Strategické skupiny F1 bude mít na programu posouzení poznatků z předchozích setkání, jejichž náplní byly debaty o zlepšení přitažlivosti F1. Rozhovory jsou považovány za klíčové v otázce úpravy pravidel pro rok 2017.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Max Verstappen se současným stavem ovládání vozu spokojen rozhodně není.

Max Verstappen se současným stavem ovládání vozu spokojen rozhodně není. | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Problémy nejsou u opatření, týkajících se rychlejších vozů, na čemž budou mít podíl větší pneumatiky a lepší aerodynamika, tam se očekává schválení; jiné návrhy, mezi nimi i myšlenka na znovuzavedení doplňování paliva během závodu, byly zamítnuty.

Je tu ale ještě jedna myšlenka, kterou by prezident FIA Jean Todt a boss F1 Bernie Ecclestone rádi prosadili. Hodlají omezit technologie, které napomáhají pilotům v ovládání vozů. "Veškeré pomůcky pilotům mohou být zakázány, jsme schopni to udělat. Ale jak znám inženýry, jsou to velice schopní lidé, tak určitě budou hledat cestu, jak tyto pomůcky nahradit.

Když například s piloty mluvíte o startu závodu, je to jen otázkou regulace, což podle mě není dobré. Kdysi jsme mívali automatický start (tzv. launch control), což bylo zakázáno. Teď musí piloti alespoň vést svůj start, ale celý je regulovaný.

Musíme se dopracovat k méně sofistikovaným technologiím, abychom se ujistili, že starty budou méně předvídatelné. Svým způsobem nemám veškeré know-how," popisuje Todt.

"Potřebuji schopné lidi, kteří si s tím poradí a omezí ony pomocné funkce, budou k tomu ode mne mít mandát. Pokud mi řeknou, co je třeba udělat, rád zajistím, aby to bylo zavedeno. Pokud budeme mít seznam určitých parametrů jak tyhle pomůcky omezit, můžeme je okamžitě uvést do praxe," slibuje prezident FIA.

img-responsive

Řízení nebo pouhé ovládání? FIA volá po nápravě. | foto: Red Bull Content Pool

Také Bernie Ecclestone si je vědom, že nárůst nových technologií zvláště v rámci hybridních pravidel, stále více omezuje vliv pilota na ovládání vozu. V rozhovoru s Maxem Verstappenem na oficiálních stránkách F1 tvrdí, že plánované změny pravidel by měly udělat z pilotů opět "hrdiny".

"Upřímně musím říci, že to nejhorší, co mohlo F1 potkat, jsou současné motory. Už to nejsou motory formule 1. Všechny ty baterie a hybridy, to už nemá s motorem F1 nic společného. Také komunikace s boxovou zídkou a pokyny inženýrů pilotům - to prostě musí skončit. Hlavní postavou musí být opět jezdec - to oni musí tvořit závod a udělat show. Maxi, slibuji vám, že to přijde," řekl Ecclestone holandskému pilotovi mimo jiné v rozhovoru.

Sám Verstappen připustil, že už byl pokyny z boxů zaměřených na motor tak otráven, že si palubní desku na volantu otočil. "I pro nás mladé piloty je tam té techniky až moc. Teď asi tak z 20% závodíme a zbývajících 80% je o hlídání techniky. Poradíte mi, jak z toho ven? Pořád svým inženýrům říkám 'Nezahlcujte mě informacemi!' Dostáváme jich opravdu příliš mnoho. Někdy jsem prostě displej v autě vypnul, protože chci spoléhat na své intuice. Ostatně, nedělá právě to velké závodníky," zamýšlí se nad současnou situací Verstappen.

Vytisknout

Diskuze: Vedení F1 chce omezit "jezdecké pomůcky"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkonen se v Goodwoodu vrátil do časů, kdy hájil barvy Ferrari (ilustrační foto)

Räikkönen se po roce vrátil do Goodwoodu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud