Při svém úsilí o stažení náskoku Mercedesu vyčerpala Scuderia před Kanadou tři z deseti zbývajících žetonů. Na pódium se sice ke svému zklamání nedostala, přesto ale věří, že se novinky více projeví na nadcházejících okruzích.
Marchionne si pochvaluje změnu, kterou se jim před sezónou podařilo vyjednat z FIA při napadení nejednoznačného výkladu pravidel, podle kterých neměl být původně vývoj motoru během sezóny možný. Nakonec byl schválen systém dodatečných žetonů a týmy tak mohou v průběhu roku nasadit vylepšení cílená výlučně na vyšší výkon.
"Rok 2015 byl dobrým v tom smyslu, že jsme mohli přistoupit na využívání žetonů během sezóny. To hodně pomohlo. Pokud bychom měli zmrazený motor a auto, jak pravidla původně žádala, pak bychom měli velký handicap ve srovnání se soupeři," uvádí Marchionne pro Motorsport.
"Myslím, že ty dny jsou pryč. Dosáhli jsme velkého pokroku a dále budeme pozorovat postupné vylepšování. Monza bude dalším klíčovým bodem ve vývoji vozu," prozrazuje předseda Ferrari i mateřského Fiatu.
Maurizio Arrivabene (vlevo) se Sergiem Marchionnem
(foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari ale podle něj i přes obrovský pokrok během zimy po loňském zklamání zatím nemůže být spokojeno se svou práci. K tomu dojde až s případným ziskem titulu, o který chtějí zabojovat už příští rok.