Sezona 2004 a BMW Williams

Daniel Šupa, 16. listopadu 2004, 21:43 Google+

Letošní působení tradiční a přední stáje Formule 1 opět neskončilo titulem, navíc ztráta na Ferrari opět narostla.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Montoya, Juan Pablo

Montoya, Juan Pablo | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Tým BMW Williams vstupoval do předsezonních testů i samotné sezony velmi sebevědomě. Brzké testy nového motoru BMW P84 a šasi FW26, spolu s radikálně řešeným nosem vozu, slibovaly konkurenceschopnost, kterou však monopost získal až v samém závěru těžké sezony. V úvodních podnicích sbírali Montoya s Ralfem Schumacherem body především díky spolehlivosti motoru BMW. Krize přišla na Nürburgringu a vyvrcholila v Kanadě a USA, kde tým vůbec nebodoval, také v důsledku diskvalifikace. Navíc se v Indianapolis dlouhodobě zranil Ralf Schumacher.

Tým Franka Williamse řešil problémy operativně personální změnou na postu technického ředitele. Důvěru dostal mladý Australan Sam Michael, jenž nahradil na této pozici Patricka Heada. Spolumajitel stáje se začal věnovat především koordinaci práce jednotlivých oddělení. Velké změny doznal i monopost. Přední část, nazývaná mroží, byla nahrazena tradičním štíhlým nosem, BMW s postupem sezony přidávalo kilowaty výkonu při udržení obdivuhodné spolehlivosti. Odpovídající výkony a až 4. místo v Poháru konstruktérů ale přinesly až poslední dva podniky osmnáctidílného kalendáře. V předposledním závodě v Suzuce byl navrátivší se Ralf Schumacher druhý a v samém finále při GP Brazílie se tým dočkal i letošního jediného vítězství zásluhou Kolumbijce Montoyi.

BMW Williams však neměl vůbec lehkou sezonu i díky očekávaným změnám na postu závodních pilotů. Montoya oznámil podpis kontraktu pro sezonu 2005 s McLarenem již v roce 2003 a nekonečné spekulace o tom, zda Ralf Schumacher zůstane či odejde, nebraly konce. Němec však zamířil do Toyoty a Williams si zajistil dva mladé a perspektivní jezdce, Webbera a Buttona. V případě Brita však prohrál stání u komise pro posuzování smluv u FIA, která rozhodla, že stávající kontrakt Buttona s BAR je dosud stále platný. Jméno druhého jezdce je tedy stále ještě otazníkem.

Mladý Brazilec Antonio Pizzonia dostal po vyhazovu z Jaguaru další šanci u Williamsu. Jako testovací jezdec si získal trvalou důvěru stáje a po neúspěchu Geneho zastoupil Ralfa Schumachera ve čtyřech Grand Prix. Ve třech získal po dvou bodech a pouze v Belgii závod pro technickou závadu nedokončil. Za Montoyou skončil vždy ob jednu, respektive dvě pozice. Z GP Belgie odstoupil ze třetí pozice! Se šesti body mu patřilo 15. místo v celkovém hodnocení a v očích odborníků si napravil pošramocenou pověst ze svého působení v Milton Keynes.


Statistické údaje:
Celkové umístění: 4.
Starty: 18
Body: 88
Vítězství: 1
Pódium: 4
Pole Position: 1
Nejrychlejší kolo: 2
Odstoupení: 10


Vytisknout

Diskuze: Sezona 2004 a BMW Williams

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pneumatika Michelin

A jak to bude s pneumatikami?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  2. "V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

  3. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  4. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  5. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  6. PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud