Soukromé stáje Jordan a Minardi jsou zatím s odchodem Fordu bez motorů a ze strany FIA i odborné veřejnosti se ozývají hlasy, ať jim pře jen nějaké ty agregáty připraví a za rozumnou cenu prodají.
Na začátku sezony hovořila Toyota, Mercedes a Renault o tom, že alternativu zákaznických motorů zvažují. V průběhu roku zase že ji pro sezonu 2005 nestihnou a nejnověji se objevily zprávy o tom, že snad Renault a nebo Toyota skutečně motory poskytnou.
Své v této kauze jistě sehrává celková nejistá situace a především malý zájem velkých automobilek o osud menších týmů. „Raději budeme mít na dráze tři Ferrari...,“ nechal se slyšet Bernie Ecclestone, šéf FOM.
Ale ono to zase tak snadné není, rozhodně se to snáze řekne, než udělá. Tento týden zveřejnil Williams informaci, že třetí vůz na dráze znamená 10 milionů USD na sezonu navíc.
Samozřejmě, že si ho může Ferrari a Toyota dovolit, ale mohou to udělat i jiné automobilky? To je otázka. A co se dvěma vozy proti třem druhé stáje a jak se bude bodovat? „A není tedy lepší, aby se tu snažily Jordany, Minardi, Midlandy a Bahrajny se starými motory, za které nám ještě zaplatí,“ lámou si hlavu výrobci.
Svět sleduje F1 a není to jen o názoru šéfa automobilky, ale o situaci, na kterou musí reagovat nejlépe, jak mu možnosti a finanční prostředky umožní. Pokud bude mít Ferrari 3 vozy, bude je muset mít i Toyota, Renault a Honda.
Proto jsou i informace o přípravě zákaznických motorů velmi mlhavé a nejisté, všichni čekají na to, jak se věci vyvinou, ale nesmí zaspat...