S Buttonem za volantem Interlagosem

Karel Bařina, 17. října 2004, 12:50 Google+

Britský pilot BAR Honda seznamuje fanoušky s okruhem Interlagos, kde se příští víkend koná letos poslední Velká cena Brazílie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Button, Jenson

Button, Jenson | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Jenson Button:

Interlagos si vždycky užívám. V posledních letech tam bývají výborné závody. Hlavně loni, když se jelo na mokru. Navíc je to okruh, kde by se mělo dařit našemu vozu - máme dobrou stabilitu na brzdách a to je zde rozhodující, protože zde vozy často a dlouho brzdí a současně zatáčí.

Od startu se jede po hlavní rovince do velmi hrbolaté první zatáčky. Je těžké zde najít brzdný bod. Dosahujeme rychlosti 320 km/h. Zatáčka je těžká také proto, že se jede z kopce. Druhá zatáčka je pravá. Je důležitý přesný průjezd, protože potom následuje mírná levá třetí a dlouhá rovinka.

Do čtvrté zatáčky na konci rovinky se brzdí hodne tvrdě a je to výborné místo k předjíždění, když jste dost blízko. Musíte se zde snažit udržet co nejvyšší rychlost při celém průjezdu zatáčkou. Pátá není opravdová zatáčká, pouze řadíte nahoru.

V šesté musíte brzdit a zatáčet zároveň. Jede se hodně rychle na čtyřku přes horizont, takže není vidět do další zatáčky a musíte odhadovat, kdy brzdit. Zatáčka sedm je opět pravá, podřazujeme na dvojku. Využíváme celou šířku silnice včetně obrubníků a nadjíždíme si do pomalé levé zatáčky číslo osm.

Tady je potřeba nenechat kola prokluzovat a udržet auto ve správné linii na krátké rovince. Další zatáčka je pravá a na výjezdu je velmi pomalá a těsná. Jedeme na jedničku. Následující levá zatáčka se projížní na čtyřku. Jede se z kopce a je to zde hodně těžké hlavně na mokru.

A přichází poslední skutečná zatáčka okruhu, levá na dvojku. Je potřeba co nejvíc si nadjet a mít co největší rychlost na výjezdu. Musíte však dávat pozor, protože okruh se stáčí doleva a na vnějším obrubníku se dá ztratit hodně času.

Tím jsme zpět na cílové rovince, i když to není tak úplně rovinka, protože se pořád mírně zatáčí. Na mokru zde loni boural Mark Webber, ale na suchu je to bez problému. Jenom je to hodně hrbolaté.

Foto: Lucky Strike B.A.R Honda
Vytisknout

Diskuze: S Buttonem za volantem Interlagosem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Názor Jeana Alesiho na dvoudenní víkendy - anotační foto

Názor Jeana Alesiho na dvoudenní víkendy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  3. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

  4. GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

  5. Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud