Ralf volá po zvýšení bezpečnosti

Karel Bařina, 3. října 2004, 11:37 Google+

Téma bezpečnosti je neustále diskutované a že je k tomu stále důvod potvrdila letošní těžká nehoda Ralfa Schumacher v USA.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Schumacher, Ralf

Schumacher, Ralf | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Německý pilot měl spoustu času na přemýšlení o všem možném, když tři měsíce sledoval závody pouze v televizi, zatímco se léčil z nehody v Indianapolis, při které si zlomil dva obratle.

Ralf si nemyslí, že by byly rychlosti dnešních vozů F1 příliš vysoké. Je si však vědom toho, jak narostly v posledních sedmi letech a má několik nápadů, jak je udržovat pod kontrolou:

"Když jsem jel v F1 v roce 1997 poprvé, jezdili jsme na suchu stejné časy, jako dnes na mokru. Tehdy jsme zajeli v Silverstone čas 1:26, dnes jezdíme díky práci inženýrů 1:17. Ale to není jen o výkonu. Uvažujme rozumně. Ať jsou příští rok časy o sekundu rychlejší nebo pomalejší, nehoda může mít vždycky stejně tragické následky. Je jen potřeba vyvinout ještě lepší helmy, ještě odolnější kokpity a opět zvětšit přední i zadní deformační zóny monopostů."

Ralf Schumacher se tentokrát opřel i do tradiční trati v Monaku. Je to jediná velká cena, která se konala ve všech ročnících historie F1 a v tom je její největší kouzlo. Je však pravda, že bezpečná v žádném případě není:

"Říkám co si myslím, ať se to líbí nebo ne. Loni jsem byl v Monaku na pole-position, ale stejně si myslím, že takový závod už do kalendáře nepatří. Proč musíme riskovat v tunelu v rychlosti 290 km/h? Nejsem příznivcem okruhů, kde nehoda může mít vážné následky."

Foto: BMW WilliamsF1 Team
Vytisknout

Diskuze: Ralf volá po zvýšení bezpečnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Trulli, Jarno

Renault už nesmí zaváhat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  5. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  6. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud