Hondě se už letos podařilo například zvýšit výkon své pohonné jednotky o 50 koní, aniž by sáhla na jediný vývojový žeton. Výrobci motorů totiž mohou i přes jejich zmrazení provádět úpravy, pokud vedou ke zlepšení spolehlivosti či snížení nákladů. Jenže ti je využívají také k získání další výkonnosti, pro což letos FIA týmům přidělila určitý počet žetonů.
Honda však není výjimkou: Ferrari, Mercedes ani Renault dosud také nevyužili ani jeden žeton. Během závodního víkendu v Monaku proto FIA vydala směrnici, podle které musí o úpravy zažádat s osmidenním předstihem včetně vysvětlení a doplnění fotografií a výkresové dokumentace.
Jak hodnotí Renault tento krok? "Nepřekvapuje mě to. Podobně jako minulý rok výrobci podali kolem 50 požadavků na úpravy motorů. Určitě to není jednoduché zvládat všechny tyto požadavky, takže mě nepřekvapuje, když chce mít FIA nad situací větší kontrolu," vysvětluje Cyril Abiteboul, ředitel společnosti.
1,6litrový V6 motor Renaultu (foto: Renault Sport F1)