Stáj z Wokingu sice v Monaku získala své první letošní body, pokroku ale nepřisuzuje vzhledem k vlastnostem jedinečné městské trati příliš velkou váhu.
"Bylo to zkrátka pro lidi z McLarenu a Hondy odměnou za tvrdou práci. Je to příjemné získat zaslouženě body. Monako je samozřejmě tratí, která nám seděla, takže není důvod pro vzrušení. Určitý pokrok jsme ale prokázali," říká závodní ředitel Eric Boullier.
K významnějšímu kroku vpřed má dojít příští měsíc v Rakousku, kde hodlá představit nová křídla, podlahu a další prvky karosérie. Některé díly možná stihnou přivézt do Montrealu příští víkend, celý balík ale hotový nebude.
Kanadská trať obsahuje pomalé zatáčky s prudkou akcelerací a dlouhé rovinky, které nesvědčí jejich pohonné jednotce dodávané Hondou - ta totiž v oblasti maximálního výkonu za Mercedesy a Ferrari stále dost ztrácí.
McLaren bude ale muset zabrat nejen ve výkonnosti motoru a aerodynamiky, ale i ve spolehlivosti. Fernando Alonso totiž v Monaku nedokončil kvalifikaci a druhý den ani závod: "Hodně na to tlačíme, proto k tomu dochází," vysvětluje závodní ředitel britského týmu.
Monako McLarenu vyhovovalo, v Kanadě tým ale očekává před příchodem
dalšího balíku vylepšení náročnější závod (foto: McLaren)
"Tlačíme na to, zlepšujeme se v každém závodě. Nyní máme lepší představu o výkonnosti, která přijde v dalších závodech, proto je to povzbuzující. Myslím, že Kanada bude těžká, ale od Rakouska bychom na tom měli být lépe," potvrzuje Boullier pro Motorsport plánované nasazení významnějších novinek.