"S přestupem jsem velmi spokojený. S Ferrari jsem před rokem skončil minulý rok minutu a půl za Mercedesem a v neděli jim v Barceloně scházelo 43 sekund. Nic se nezměnilo - a to je jeden z důvodů, proč jsem přestoupil. Viděl jsem, že se za pět let nic nezměnilo a po šestých a sedmých místech jsem netoužil," vysvětluje španělský pilot pro Sky Sports.
McLaren letos začíná s novým motorovým partnerem a s novou filozofií auta, na body zatím proto ještě nedosáhl. V Barceloně však poprvé s oběma vozy dokázal postoupit do prostřední části kvalifikace a Alonso věří v další pokroky.
"Jsem plně motivovaný. Pokud dokážeme být brzy konkurenceschopní, bude to sladké, protože jsme začínali od nuly. Myslím si, že v Monaku na body dosáhneme. Od nynějška budeme na limitu, abychom dosáhli v příštích dvou nebo třech závodech na desáté místo.
Snad po Kanadě a Rakousku na tom budeme ještě jistěji - doufám v sedmé místo. To je cílem. Byť jsem optimistou, tak doufám, že v poslední části šampionátu budeme blíže k pódiu," věří pilot McLarenu, který Velkou cenu Španělska nedokončil kvůli přehřátým brzdám poté, co fólie z hledí vlastní přilby skončila v pravém zadním brzdovém kanálku jeho vozu.
Fernando Alonso závod v Barceloně nedokončil poté, co si
nešťastně ucpal zadní brzdový kanálek (foto: McLaren)
"To bylo velmi nešťastné. Kdybych to milionkrát zkoušel, znovu bych se s odtrženou fólií z hledí do brzdového kanálku netrefil. Ale asi je to lepší, aby se nám tyto věci přihodily teď, když nejsme konkurenceschopní, spíše než když budeme bojovat o pódia," dodává Alonso.