Tento víkend začne po úvodních čtyřech podnicích ve Španělsku evropská část sezóny Formule 1. Rueda popisuje významné rysy tamějšího okruhu: "Montmelò je tradičně velmi náročný z pohledu opotřebení a degradace pneumatik, což vlastně vysvětluje, proč v posledních několika letech došlo ke zvýšení počtu zastávek v boxech."
To ale není negativní jev, protože podle něj může přispět ke zpestření závodu: "Je třeba vzít v potaz to, že potřeba vyššího počtu zastávek poskytuje také příležitost pro získávání pozic. Na dráze, kde se obtížně předjíždí, musíte vědět, jak to s jejich počtem sehrát, abyste se dostali před soupeře."
Týmy do Barcelony tradičně míří se spoustou vylepšení svých monopostů: "Je dobře známým faktem, že se všechny týmy v prvním evropském závodu objevují s vozy, které obsahují mnoho velkých novinek. Prakticky jde o nová auta ve srovnání s tím, co jsme viděli v Bahrajnu."
K tomu přispívá fakt, že se monoposty poprvé od Austrálie dostaly do továren, protože v předchozích podnicích byly letecky ihned přepravovány do dalšího místa závodu. Týmy jim tak mohly před turné po Starém kontinentu dopřát náležitou péči a vylepšení.
Video: Iňaki Rueda o přípravách a strategii Ferrari pro Barcelonu
(zdroj: Scuderia Ferrari/Youtube)
A výjimkou nebude ani Ferrari, které veze nové přední i zadní křídlo, podlahu, difuzor, úpravy karosérie a softwaru pohonné jednotky, možná i nové brzdové kanálky, zadní zavěšení a kryt motoru. "Pokud jde o nás, doufáme, že novinky, které vezeme, nám pomohou dostat se ještě blíže Mercedesu a bojovat s nimi o vítězství," dodává Rueda.