MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Čína je pro mě dobrým okruhem. Auto se ovládá fantasticky tento víkend, mnohem lépe než v Malajsii. Tým pokračuje v úžasné práci, také kluci v továrně. Přivezli jsme několik vylepšení pro tento víkend, jsem jim za to vděčný.
Pro nás to byl únavný víkend. Snažili jsme se zvládnout s kluky v garáži plný program. Bylo to pro nás náročné. Závod zítra bude těžký, Ferrari má dobrou rychlost při dlouhých jízdách.
Nico Rosberg, 2. místo
Čtyři setiny, to je nic, jsem opravdu frustrovaný, protože to je opravdu málo, chtěl jsem pole position a myslím, že to bylo v mých silách, takže jsem opravdu frustrovaný. Na startu bude dobrá příležitost předjet Lewise a potom budou ještě další příležitostí například se strategií. Měkčí směs zde nevypadá dobře, takže se budeme snažit používat tvrdší směs.
Toto Wolff, sportovní ředitel
Myslím, že jsme udělali dobrý krok v tom, že máme oba auta v první řadě. V závodu to bude těsnější. Nico byl frustrovaný, jen těsně mu uniklo pole. Velmi tvrdě se o to snažil, proto křičel do rádia. Zítra musíme dát dohromady dobrou strategii, pečovat o pneumatiky, připravit se – bude to zajímavé.
Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Mercedes je vždy rychlejší v trénincích a v kvalifikaci. Podle mě zítra budeme pomalejší, mezi námi a Ferrari budou jen dvě či tři desetiny. Bude záležet na startu. Budeme se muset tvrdě snažit o to, abychom Vettela udrželi za sebou.
Podaří se Mercedesu udržet první dvě místa i po startu a získá Hamilton druhé vítězství v sezoně? (foto: Daimler AG)
FERRARI
Sebastian Vettel, 3. místo
Zaprvé jsem opravdu spokojený s dneškem, měli jsme rozdílnou strategii v Q3, vyjeli jsme pouze jednou s novou sadou. Bohužel byl Mercedes příliš rychlý, třetí místo bylo maximum, čeho jsme mohli dosáhnout. Doufám, že v závodním tempu se Mercedesu přiblížíme mnohem více.
Kimi Räikkonen, 6. místo
Na poslední sadě pneumatik to bylo opravdu špatné kolo, předek auta celou dobu klouzal ze strany na stranu. Už na začátku jsem ztratil hodně času, takže jsem se jen snažil neztratit ještě víc času. Rozhodně je to zklamání, očekával jsem lepší výsledek.
James Allison, technický ředitel
Jsme zklamaní, že nejsme třetí a čtvrtí na startu, protože jsme na to měli rychlost. Trpěli jsme trošku přetáčivostí, což včera bylo lepší. Závod bude lehce absolvovatelný na dvě zastávky. Nemůžu přesně říct, jakou budeme mít my strategii. Asi se nutně nebudeme pokoušet o jinou strategii, než jakou bude mít Mercedes, ale pokusíme se jednoduše mít tu nejrychlejší strategii.
WILLIAMS
Felipe Massa, 4. místo
Jsem velmi spokojený s mým kolem a výsledkem dnes v kvalifikaci, byla dobrá. Pokusíme se zítra bojovat s Vettelem. Nevím, co bude klíčovým faktorem pro jejich porážku. Včera jsem kvůli havárii nemohl absolvovat dlouhé jízdy, takže zítra doufám v dobrý výsledek.
Valtteri Bottas, 5. místo
V Q2 jsem se trápil se stabilitou. Snažili jsme se upravit tlaky v pneumatikách, trochu to pomohlo, ale ne úplně. Snažíme se neustále vyvíjet auto a obětujeme pro to výkonnost v trénincích. Mělo by to tady být lepší než v Malajsii. Víme, že Ferrari má lepší závodní rychlost než my, ale pokusíme se jim to zítra ztížit.
Pat Symonds, technický ředitel
Vettel je působivý, my doufáme v dobrou bitvu. Já nevěřím ve smůlu. Felipe měl nehodu, byla poměrně malá, získali jsme hodně dat pro závod, který bude těžký. V kvalifikaci opravdu ožil. Těžké to bude kvůli souboji s Ferrari, ne kvůli strategii - většina pojede na dvě zastávky.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 7. místo
Stále jsem optimistou, pokud jde o rychlost. Mercedes je rozhodně mimo dosah, ale věřím, že si to můžeme rozdat s Williamsy. Myslím, že bychom mohli skončit v první pětce, naše závodní rychlost ve srovnání s ostatními není vůbec špatná.
Daniil Kvjat, 12. místo
Během celé kvalifikace jsem bohužel nedostal šanci zajet dobré kolo, protože jsem měl dnes neustále nějaké problémy. Měli bychom to vyřešit, pokud se chceme znovu dostat výše. O tomto víkendu se nám nepodařilo odjet hodně jízd, a tak je těžké odhadovat, kam můžeme v zítřejším závodu mířit.
Christian Horner, šéf týmu
I když jsme udělali vše pro to, abychom skončili výše, máme sedmou a dvanáctou pozici. Daniil měl na začátku Q2 několik problémů, které jsme ale zvládli spravit před jeho posledním pokusem. Nakonec se do Q3 nedostal jen o desetinu vteřiny. Včera jsme mohli vidět, že máme dobré závodní tempo, takže doufáme, že zítra budeme silní.
LOTUS
Romain Grosjean, 8. místo
Byla to hodně těsná kvalifikace, proto to bylo ve voze velmi vzrušující a jsem si jistý, že to bylo zajímavé i pro diváky. Udělali jsme od včerejška několik dobrých změn, které mi daly příjemné vyvážení. Myslím, že jde o to nejlepší, co jsme z auta momentálně mohli dostat. Závod bude dlouhý a klíčové podle mě bude pečovat o levou přední pneumatiku. Jízdu s E23 si užívám a myslím si, že jsme našli výborné základní nastavení, což je pro mě důležité.
Pastor Maldonado, 11. místo
Očekával jsem boj v Q3, ale tento víkend to je pro mě zatím těžší, než v předchozích dvou závodech. Z nějakého důvodu jsme se trápili s nalezením správného vyvážení auta, proto si nemůžu plně věřit, abych na to na tomto druhu trati přitlačil. Přesto se na zítřek těším, protože naše závodní rychlost je silnější. Budeme tedy mnohem konkurenceschopnější při honbě za body, po kterých toužíme.
Alan Permane, ředitel traťového provozu
Kvalifikovali jsme se tam, kde bychom se současnou rychlostí E23 měli. Znamená to, že oba piloti odvedli dobrou práci. Roman postupoval jednotlivými částmi čistěji a dokázal dát dohromady velmi dobré poslední kolo a skončil osmý. Pastor nezajel na konci Q2 nejčistější kolo, proto měl smůlu, že těsně přišel o první desítku.
Máme dobrý management pneumatik a podle předpovědi počasí by mělo být sucho a klima mírné. Půjde tedy o to rozhodnou, kde se budou nacházet ty nejlepší příležitosti. Dříve jsme zde vídávali dvě až tři zastávky, proto si jsem jistý, že se zítra budeme pohybovat v tomto rozpětí. Obě směsi pneumatik se chovaly dobře a byl mezi nimi poměrně velký rozdíl v čase na kolo, proto by nás to nemělo nachytat. Těšíme se na vydařený závod.
Lotus doufá, že zítra získá své první body v letošní sezoně (foto: Lotus F1 Team)
SAUBER
Felipe Nasr, 9.
Je to skvělý den pro tým dokázat se s oběma vozy dostat do Q3. Zdá se, že máme opět rychlost, kterou jsme tady očekávali. Proto si před zítřejším závodem věřím. Snad se dostaneme zpět na body. Udělám vše pro to, abych závod dokončil v první desítce.
Marcus Ericsson, 10.
Je to parádní úspěch pro celý tým postoupit do Q3 s oběma vozy - pro tým, stejně jako pro všechny v továrně v Hinwilu. Tento víkend to je velmi těsné, protože časy jsou docela vyrovnané. Felipe a já jsme dnes předvedli dobré výkony a umístili se s vozy před zítřkem na slibných pozicích. Bude to vzrušující závod. Myslím, že máme dobře zaděláno na další pozitivní den.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Jde o výborný kvalifikační výsledek, který je trochu překvapením vzhledem k časům z třetího tréninku. Když se podívám na naše včerejší dlouhé jízdy, bylo důležité být také rychlý v kvalifikaci v jednom kole, abychom získali dobré pozice na roštu. To se nám podařilo, což je skvělé. Oba piloti využili plný potenciál vozu a byli odměněni postupem do Q3. Nyní se budeme plně soustředit na závod.
TORO ROSSO
Max Verstappen, 13. místo
Jsem spokojený s tím, jak jsme po včerejšku zlepšili auto. Dokonce i v 3. tréninku jsme vypadali dost konkurenceschopně navzdory obtížné trati. Důležité bylo, že jsme našli správné vyvážení pro kvalifikaci. 13. pozice neodráží naši skutečnou rychlost, myslím, že jsme se mohli dostat do Q3, ale udělal jsem chybu v 6. zatáčce. Zítra ale můžeme být silní, máme slušné závodní tempo, takže doufám v nějaké body.
Carlos Sainz, 14. místo
Ráno jsme ve třetím tréninku udělali v oblasti rychlosti krok dopředu. V autě jsem se cítil lépe. V kvalifikaci jsme ale nebyli schopni tu potřebnou trošku navíc najít. Q3 nám unikla o dvě nebo tři desetiny. Pro zítřek nemáme ty nejlepší pozice. I tak ale víme, že jsme na dlouhých výjezdech měli dobrou rychlost. Umístění v TOP10 je tedy naším hlavním cílem.
James Key, technický ředitel
Jsme zklamaní, že nemáme alespoň jedno auto v Q3. Bylo to zcela jistě možné. Rozhodující ale bude až zítřek a na ten se musíme koncentrovat. Máme jasnou misi a víme, že naše rychlost při dlouhých výjezdech je lepší než při těch kratších, jako třeba v kvalifikaci. Musíme z toho tedy získat maximum. Byla to těsná kvalifikace, v Q1 to pro nás bylo ještě dobré.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 15. místo
V Q1 jsem měl několik čistých kol, což mě dostalo do Q2. Tam jsme ale mysleli na závod, takže jsme šetřili pneumatiky, což bude podstatné pro zítřek. Na závod se těším, uvidíme, o jak vysoké pozice budeme bojovat. Musíme se podívat na strategii a ujistit se, že vybereme tu správnou. Doufám v dobrý start a tempo, mohli bychom bojovat o body.
Nico Hülkenberg, 16. místo
Nedostat se z první části kvalifikace je zklamáním, bohužel mé poslední kolo nebylo dostatečně rychlé. V průběhu kola jsem dělal malé chybky, protože jsem tlačil na pilu. Těším se na zítřek, doufáme, že získáme nějaké body. To ale nebude vůbec jednoduché, ale musíme se snažit.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
V dnešní kvalifikace nebylo žádné překvapení. Sergio odvedl dobou práci v Q1, když o to byl požádán. V Q2 neměl velkou šanci, aby své předchozí umístění ještě zlepšil, takže jsme se zaměřili na zítřejší strategii. Nico měl smůlu, že se nedostal z Q1, nepovedlo se mu dát dohromady všechny tři sektory. Ale 15. a 16. pozice nám zítra dávají slušnou šanci na body.
McLAREN
Jenson Button, 17. místo
Mysleli jsme si, že budeme blíž ostatním, než jsme. V trénincích to vypadalo, že budeme konkurenceschopnější. Našli jsme dobré vyvážení auta, ale zatím nejsme schopni zajet rychlá kola. Auta před námi udělali před kvalifikací velký krok vpřed, ale my ne - musíme se na to podívat.
Celkově jsme se přes víkend slušně zlepšili, ale evidentně se to neprojevilo v rychlosti na jedno kolo. Doufám, že zítřek bude lepší a že budeme moct bojovat s vozy, co jsou na roštu před námi.
Fernando Alonso, 18. místo
Jsme na pozici, kterou si zasloužíme. Musíme se i nadále zlepšovat, i přestože jsme oproti Malajsii udělali velký pokrok. Byli jsme tři vteřiny za nejlepšími, teď jsme jen dvě. Navíc jsme jen pár destin za středem pole, takže jsme získali šest, sedm desetin. Zítra by bylo skvělé, kdybychom dojeli závod, v Malajsii se to nepovedlo, ale od té doby jsme vyřešili hodně problémů.
Eric Boullier, šéf týmu
Uvažoval bych, jestli bych měl použít slovo "zklamání" při hodnocení kvalifikační výkonnosti, protože jsme doufali v lepší výsledek. Měli jsme slušná vylepšení časů ve všech trénincích.
I když měl Fernando problémy ve třetím tréninku, kvalifikaci zvládl brilantně. Rozdíl mezi jezdci ukázal, proč jsme si je najali - dokážou z auta dostat maximum. Doufáme, že dokončíme zítřejší závod.
Jasuhisa Araj, šéf Hondy
Ve třetím tréninku jsme měli malý problém se zapalováním na Fernandově motoru, což nám zabránilo pokračovat ve zlepšování se ve všech trénincích.
Chci poděkovat všem kluků, kteří pracovali na jeho autě, protože ho po zmíněných problémech zvládli připravit na kvalifikaci. Doufám, že zítřejší závod přinese povzbudivé výsledky.
McLaren doufá, že v závodě bude svádět souboje ve středu pole (foto: McLaren)
MANOR
Will Stevens, 19. místo
Dnes to bylo hodně příjemné zlepšení, které se nám zde postupně daří už od prvního tréninku. Ještě nám ale zbývá hodně práce. Nicméně zlepšení, kterého se nám podařilo dosáhnout během prvních tří závodů je evidentní pro všechny na světě. Během tří volných tréniků jsme neměli žádný technický problém a to nám pomohlo v nalezení dobrého nastavení a rytmu. Auto se chová dobře a to nás pro zítřek staví do dobré pozice. Už se nemůžu dočkat, až dojedu svůj první závod a získám tak údaje nutné pro tým pro další zlepšení auta.
Roberto Merhi, 20. místo
Jsem trochu zklamaný, ale za celkový výsledek stáje jsem rád. Dnes ráno jsem měl problémy s elektronikou mého auta a to ovlivnilo můj elán. Také mi to zabránilo ve výjezdu s měkkými pneumatikami. Mimochodem, myslím si, že jsme se v průběhu tohoto víkendu hodně zlepšili. A tak věřím, že se to projeví také v zítřejším závodu.
John Booth, šéf týmu
Dnešní kvalifikace pro nás představuje další pokrok. Will i Roberto zajely časy v pohodě v rámci 107 procent a blíží se k našim skutečným cílům. Pro nás to byl bonus, že jsme v této části neměli žádné problémy. Umožnilo nám to rozvíjet nastavení vozů, dostat z nich více výkonnosti a převést ji do čistého zlepšení rychlosti. Oba piloti odvedli excelentní práci, tvrdě na sebe tlačili, i když se stále učí. Těšíme se na to, až je zítra uvidíme závodit.