Allison: Ferrari pracuje na kratší verzi nosu, nabírá posily a zvyšuje výkon motoru

Petr Hlawiczka, 7. dubna 2015, 06:20 Google+

Technický ředitel Ferrari James Allison promluvil o tom, se v Maranellu chystají. Ve vývoji mají kratší verzi nosu a celou řadu aerodynamických novinek, chystají také podstatné zvýšení výkonu motoru.

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 11.04. 07:29) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Týmy se shodují na tom, že kratší verze nosu, jakou má například Lotus či Mercedes, je z aerodynamického pohledu nejvýhodnější. Problémem je s ní ovšem projít povinnými nárazovými testy. Red Bull se s tím například trápí již déle než měsíc. Chtěl by ji nasadit co nejdříve, protože kolem ní navrhl další části karosérie. Tento balík by jej měl dohromady zrychlit o více než půl sekundy na kolo.

Na otázku, zda kratší verzi nosu připravuje i Ferrari, odpovídá technický ředitel: "Pracujeme na tom, to je upřímná odpověď. Souvisí s tím několik fyzických omezení. Pravidla pro nárazové testy jsou taková, že musíte pohltit určité množství energie, aniž byste přesáhli určitou míru přetížení - a to vyžaduje, aby váš nos měl nějakou minimální délku."

Stáj z Maranella chce podle něj co nejrychleji nasazovat novinky, aby mohla s Mercedesem pravidelně bojovat o vítězství: "Nezůstaneme konzervativní, budeme u auta zvyšovat výkonnost tak rychle, jakmile na ni přijdeme a připravíme ji.

Máme toho ve vývoji v továrně momentálně hodně, svou cestu si to na vůz nalezne tak rychle, jak to jen budeme zvládat. Poté toho přijde ještě více. Aerodynamický program funguje výborně a pravidla pro aerodynamiku jsou stále celkem nová, takže od nich můžeme očekávat více."

vettel malajsie
Ferrari chystá kratší verzi nosu a záplavu aerodynamických novinek (foto: Scuderia Ferrari)

Vylepšování pohonné jednotky, vodní chlazení stlačeného vzduchu
"Totéž se týká motoru. Celá situace s žetony znamená, že jde o velmi odlišnou situaci od minulého roku - nemluvě o ziscích, kterých jsme doposud dosáhli. Myslíme si, že toho během roku můžeme přidat ještě mnohem více," očekává Allison zvyšování výkonu pohonné jednotky.

Jeho pravá ruka pro aerodynamiku, která s ním přišla z Lotusu - Dirk de Beer - si užívá větší aerodynamické svobody při navrhování nového vozu díky vodnímu chlazení stlačeného vzduchu.  Mezichladič se nachází uprostřed V - mezi válci motoru a je čtyřikrát menší než ten vzduchový, který používá Mercedes (stejně jako minulý rok) a který má umístěný v bočnici.

Znamená to, že je sice o něco lehčí, ale také méně efektivní ve snižování teploty, proto motor poskytuje nižší výkon. Rozdíl mezi těmito dvěma řešeními byl patrný zejména v horké Malajsii, kde mohlo Ferrari využívat více výkonu. V paddocku dokonce někteří začali Scuderii podezřívat z toho, že její pohonná jednotka měla více koní než Mercedes.

ferrari vettel
Ferrari během zimy dosáhlo u pohonné jednotky obrovský pokrok - mělo v Malajsii
více koní než Mercedes? (foto: Scuderia Ferrari)

Další personální posily
Ferrari také pokračuje v personálním posilování - přichází Pete May, který pracoval pro Hondu - Zytek na vývoji systému pro rekuperace energie (ERS), a Iñaki Rueda, jenž vypracovával závodní strategie pro Lotus.

Vytisknout

Diskuze: Allison: Ferrari pracuje na kratší verzi nosu, nabírá posily a zvyšuje výkon motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 11.04.2015 07:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bottas, Valtteri

Bottase trápí ztráta Williamsu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  2. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  3. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud