Räikkönen v obou trénincích na nejrychlejší Mercedes ztratil 0,373 s. Ferrari vypadalo dobře při delších jízdách, obzvlášť na středně-tvrdých pneumatikách. Průměr devíti kol Fina na této směsi činil 1:45,080, zatímco Hamilton zajel stint o šesti kolech s průměrným časem 1:45,070 a Rosberg sedm kol za sebou za 1:45,313.
Rychlost Scuderia vypadá ještě lépe, když se u Räikkönena zprůměruje pouze šest kol pro srovnání s Hamiltonem, popř. sedm pro srovnání s jeho týmovým kolegou - v prvním případě by bylo desetinu, ve druhém o tři desetiny rychlejší než Mercedesy.
Na druhou stranu je nutno přiznat, že Lewis neprožíval nejjednodušší den, protože se svým motorem zaznamenal potíže a velkou část tréninků strávil v boxech. Stříbrné šípy neprožily nejlepší den, u Ferrari tomu mohlo být opačně - mohl být výjimečně dobrý.
Neznáme také program a množství paliva v nádržích - a právě rudé vozy ho v pátek většinou vozí méně, což může zkreslovat představu o jejich formě. Proto je velmi nepravděpodobné, že bychom se v neděli měli dočkat překvapivé porážky Mercedesu.
Kimi Räikkönen na středně-tvrdých pneumatikách v tréninku předvedl rychlost
srovnatelnou s Mercedesem (foto: Scuderia Ferrari)
Bez ohledu na tato fakta je stáj z Maranella po pátku v Sepangu velmi povzbuzená svou rychlostí. "Vypadáme, jako bychom měli dost dobrou degradaci pneumatik a poměrně dobré tempo," uvádí technický ředitel Ferrari.
"Auto jezdí dobře, Kimi jezdí dobře, stejně tak Sebastian, mám-li být upřímný. Když se podíváte na to, kde byl Sebastian v 2. tréninku, kdy svůj nejlepší čas zajel na tvrdých pneumatikách a Kimi na středně-tvrdých, byť použitých. Proto si myslím, že oba jezdí dobře a očekávám, že Kimiho v neděli čeká slušný závod, stejně jako Sebastiana, když se podívám na naši dnešní rychlost," pokračuje Allison.
Jak hodnotí ztrátu Ferrari na Mercedes v Malajsii? "Bylo by to hezké, kdybychom jím dýchali za límec nebo se dokonce dostali před ně. Myslím, že rozdíl, který jsme pozorovali v Melbourne, k nám byl poněkud nevlídný.
Podle mě jsme měli být v kvalifikaci o něco více před Williamsem a pak jim ujet o 15 - 20 sekund více, než jsme skončili. Bylo by to hezké tady zažít čistou kvalifikaci. Uvidíme, co budeme moci zvládnout."
James Allison byl velmi spokojený také s tempem Sebastiana Vettela
(foto: Scuderia Ferrari)
K letošnímu vylepšení balíku Ferrari technický ředitel říká: "V čistých časech na kolo jsou zisky téměř stejné, pokud jde o šasi a pohonnou jednotku. Myslím, že na straně šasi došlo k ohromným ziskům v aerodynamice, protože to je věc, která má největší vliv na časy vozu na kolo.
Z pohledu šasi to je 80:20 poměr aerodynamiky versus určité užitečné zisky, kterých jsme dosáhli v efektivitě chlazení vozu, což se přenáší do aerodynamiky, protože vám to umožňuje jezdit s užší zádí vozu," dodává Allison.