V takovýchto případech je doporučován delší odpočinek, aby pacient neutrpěl podobný druhý otřes v krátké době. Za předpokladu, že se do závodního auta vrátí v následujících závodech, tak by jeho sezona nemusela být až tak moc ovlivněna - jak testy ukázaly, McLaren nemá moc spolehlivé auto.
Jenže stejný názor jsme mohli mít i vloni po zimních testech o Red Bullu - v Melbourne pak Ricciardo projel cílem na druhém místě. Renault tehdy pochopil a identifikoval problémy s pohonnou jednotkou a také Red Bull upravil kapotáž svého auta (má se za to, že změno bylo i pouzdro převodovky), aby zabránil opakujícím se problémům. Úpravy se stihly dokončit akorát před Melbourne a právě až tam jsme poprvé viděli konkurenceschopnost loňského monopostu Red Bull.
V případě Hondy byl největší problém s těsněním kolem ERS. Motor během zimy běhal ve velmi přiškrceném modu, aby tým ujel nějaké kilometry. Pokud by se to podařilo napravit před Melbourne a ve voze by se neukrývaly žádné další, zatím neidentifikované, problémy, pak by mílové zlepšení ala Red Bull 2014 z testové mizérie až k velké konkurenceschopnosti nebylo vyloučeno.
Vloni se rychlost Red Bullu v Austrálii změnila ve srovnání se zimou k nepoznání
(foto: Red Bull Racing)
McLarenu se to už také jednou stalo. Během zimních testů 2011 prostál také McLaren hodně času v garáži kvůli problémům s jejich radikálními 'chobotnicovými' výfuky. Časy z těch mála kol, která tým ujel, nasvědčovaly, že je tým o 3 vteřiny zpět. Austrálie ale odhalila velmi rychlé auto (avšak s daleko více konvenčními výfuky) - Lewis Hamilton obsadil první řadu a v závodu dojel druhý za Sebastianem Vettelem.
Podle zpráv od jezdců i pozorovatelů kolem trati je MP4-30 mnohem lépe vyvážené a více předvídatelné než jeho dva, po aerodynamické stránce ne příliš povedení, předchůdci. Zatím však netušíme, jak rychlé nové auto je - přesně jako tomu bylo v roce 2011 v případě MP4-26 nebo v roce 2014 a RB10.
Mercedes konečně odhalil v závěrečném testu v Barceloně svoji opravdovou rychlost a je zřejmé, že je to pořád tým, který je třeba porazit. Williams, který převážnou část testů jezdil s plně natankovaným autem, se zdá být pozadu o 0,7s. To by jej mohlo potenciálně stavět na úroveň Ferrari a Red Bullu.
Týmy analyzují GPS data, aby odhalily silné a slabé stránky svých soupeřů. Z nich se zdá, že Ferrari učinilo velký pokrok v oblasti aerodynamiky i motoru, avšak stále jim chybí koně na Mercedes. Podle dat je dokonce Ferrari po aerodynamické stránce lepší než Williams, ale ztrácí v oblasti výkonu motoru.
Po zimních problémech v roce 2011 McLaren v Austrálii překvapil rychlostí (foto: Pirelli)
Red Bull má být ještě lepší aerodynamicky, ale také ztrácet (Renault) na Mercedes má ještě víc koní než Ferrari. Renault se totiž rozhodl, že pošetří některé žetony do půlky sezony, kdy bude se svojí prací hotový Mario Illien. Red Bull, Ferrari a Williams tedy dosáhly své výkonnosti různými způsoby, avšak nakonec jsou zhruba na stejné úrovni.
Takže kam by se zhruba mohl McLaren zařadit? Pokud by aerodynamici odvedli práci na úrovni Red Bullu, pak by je srážela Honda. Vzhledem k tomu, že McLaren prakticky neodjel žádné rychlé kolo (například kvalifikační simulaci), nemáme ponětí o tom, jak moc silný motor z Japonska je. Důležitá je také jeho ovladatelnost a spotřeba paliva. V Austrálii se ale můžeme dočkat překvapivého odhalení karet...