McLaren ještě neodhalil všechny trumfy: vrátí se k loňským širokým ramenům zavěšení?

Petr Hlawiczka, 16. února 2015, 06:30 Google+

McLaren nevylučuje, že by se mohl vrátit k loňskému radikálnímu zavěšení, které bránilo proudění vzduchu mezi horními a spodními rameny.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 16.02. 14:30) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Britský tým loni použil zavěšení, jehož průřez připomínal houbu. Ramena byla mnohem širší, aby bránila proudění vzduchu a přispívala k tvorbě většího přítlaku při nižších rychlostech. Při těch vyšších však vytvářelo příliš mnoho odporu, proto soupeři pochybovali o jeho přínosu. Nižší koeficient vztlaku mohl vést na rovinkách k nižším rychlostem.

U nového MP4-30, který je poháněný Hondou, se ale objevilo běžné zavěšení. McLaren však loňskou myšlenku úplně neopustil. Podle šéfinženýra Matta Morrise se tato oblast může ještě změnit a loňské silnější ramena zavěšení se mohou vrátit.

"Navrhli jsme takové rozložení zadního zavěšení, které nám poskytuje možnosti pro různé věci, mám-li to tak říct. Momentálně nejezdíme ve stejné specifikaci jako minulý rok. Ale konfigurace, kterou máme, nám dává flexibilitu, pokud bychom chtěli vyzkoušet některé jiné věci," řekl Morris.

mclaren
Zadní část McLarenu MP4-30 byla zcela přepracována (foto: McLaren)

Štíhlá záď vozu MP4-30 společně s inovativním zavěšením je charakteristickým rysem vozu. Je zároveň oblastí, ve které si McLaren slibuje velký nárůst výkonnosti. Hnací poloosa je umístěna relativně nízko, geometrie zavěšení je zajímavé, spodní rameno směřuje doprostřed nejzazší části vozu pod nárazovou strukturu.

Zadní křídlo spočívá na centrálním pilíři. Ten není uchycený k převodovce nebo k nárazové struktuře jako u soupeřů, ale ke krytu motoru. Změnil se i sedmiprvkový difuzor, který se od loňského liší v prostřední části. Na brzdových kanálcích přibyla dvě křidélka, vůz ale v Jerezu stále jezdil bez 20cm širokého křidélka nad difuzorem (tzv. monkey seat). Bude proto zajímavé sledovat, s jakým řešením v Barceloně přijde a jak se tato oblast do Melbourne změní.

mclaren mp4-30 zadni zaveseni
Zadní zavěšení nového vozu se ještě může změnit (foto: McLaren)

Protože tým nejezdil s plným výkonem, nechtěl v této oblasti ještě odkrýt všechny karty. Vůz díky svým malým rozměrům působí velmi dobrým a kompaktním dojmem, otázkou nicméně stále zůstává výkon a spolehlivost pohonné jednotky Hondy.

Google+ Vytisknout

Diskuze: McLaren ještě neodhalil všechny trumfy: vrátí se k loňským širokým ramenům zavěšení?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 16.02.2015 14:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly s Red Bullem RB15

Gaslyho chuť roste, po velkém zlepšení v Silverstone chce víc

Valtteri Bottas v Rakousku

Co říká Bottas na možnost využití mentálního kouče?

Lewis Hamilton v kvalifikaci v Silverstone

Sleduje Hamilton výsledky svého bývalého týmu?

Vettel, Sebastian

Helmut Marko zná lék na Vettelovy problémy

Antonio Giovinazzi v kvalifikaci v Kanadě

S Räikkönenem Giovinazzi prohrává na celé čáře. Co na to šéf Alfy Romeo?

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Silverstone

Sainze udivila max. rychlost Renaultu. Má McLaren k dispozici stejný "párty" mód a padlo už 1000 koní?

Fernando Alonso se poohlíží po jiných odvětvích motorsportu

Návrat do "neatraktivní" F1 pro Alonsa už není prioritou. Kam má namířeno?

Trať v Melbourne

Další tradiční okruh prodloužil smlouvu s F1

Pierre Gasly předvedl v Silverstone výrazné zlepšení

"Gaslymu pomohla v Británii změna přístupu, nikoliv Verstappenovo nastavení," říká Horner

Simone Resta bude působit opět u Ferrari

Technický ředitel Alfy Romeo míří zpět k Ferrari

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Pátek

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Sobota

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Maldonado, Pastor

Lotus: Honili jsme se za maximální rychlosti, zaplatili jsme. Nové auto je…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Já ho nezdržuju!" bránil se Gasly. Proč mu Horner nařídil, aby Verstappena pustil před sebe?

  2. Sainze udivila max. rychlost Renaultu. Má McLaren k dispozici stejný "párty" mód a padlo už 1000 koní?

  3. S Räikkönenem Giovinazzi prohrává na celé čáře. Co na to šéf Alfy Romeo?

  4. Helmut Marko zná lék na Vettelovy problémy

  5. Zažívá Sebastian Vettel svoje déjà vu?

  6. Bottas se v Silverstone přiblížil nové smlouvě s Mercedesem, Ocon jedná s "mnoha týmy"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud