McLaren ještě neodhalil všechny trumfy: vrátí se k loňským širokým ramenům zavěšení?

Petr Hlawiczka, 16. února 2015, 06:30 Google+

McLaren nevylučuje, že by se mohl vrátit k loňskému radikálnímu zavěšení, které bránilo proudění vzduchu mezi horními a spodními rameny.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 16.02. 14:30) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Britský tým loni použil zavěšení, jehož průřez připomínal houbu. Ramena byla mnohem širší, aby bránila proudění vzduchu a přispívala k tvorbě většího přítlaku při nižších rychlostech. Při těch vyšších však vytvářelo příliš mnoho odporu, proto soupeři pochybovali o jeho přínosu. Nižší koeficient vztlaku mohl vést na rovinkách k nižším rychlostem.

U nového MP4-30, který je poháněný Hondou, se ale objevilo běžné zavěšení. McLaren však loňskou myšlenku úplně neopustil. Podle šéfinženýra Matta Morrise se tato oblast může ještě změnit a loňské silnější ramena zavěšení se mohou vrátit.

"Navrhli jsme takové rozložení zadního zavěšení, které nám poskytuje možnosti pro různé věci, mám-li to tak říct. Momentálně nejezdíme ve stejné specifikaci jako minulý rok. Ale konfigurace, kterou máme, nám dává flexibilitu, pokud bychom chtěli vyzkoušet některé jiné věci," řekl Morris.

mclaren
Zadní část McLarenu MP4-30 byla zcela přepracována (foto: McLaren)

Štíhlá záď vozu MP4-30 společně s inovativním zavěšením je charakteristickým rysem vozu. Je zároveň oblastí, ve které si McLaren slibuje velký nárůst výkonnosti. Hnací poloosa je umístěna relativně nízko, geometrie zavěšení je zajímavé, spodní rameno směřuje doprostřed nejzazší části vozu pod nárazovou strukturu.

Zadní křídlo spočívá na centrálním pilíři. Ten není uchycený k převodovce nebo k nárazové struktuře jako u soupeřů, ale ke krytu motoru. Změnil se i sedmiprvkový difuzor, který se od loňského liší v prostřední části. Na brzdových kanálcích přibyla dvě křidélka, vůz ale v Jerezu stále jezdil bez 20cm širokého křidélka nad difuzorem (tzv. monkey seat). Bude proto zajímavé sledovat, s jakým řešením v Barceloně přijde a jak se tato oblast do Melbourne změní.

mclaren mp4-30 zadni zaveseni
Zadní zavěšení nového vozu se ještě může změnit (foto: McLaren)

Protože tým nejezdil s plným výkonem, nechtěl v této oblasti ještě odkrýt všechny karty. Vůz díky svým malým rozměrům působí velmi dobrým a kompaktním dojmem, otázkou nicméně stále zůstává výkon a spolehlivost pohonné jednotky Hondy.

Vytisknout

Diskuze: McLaren ještě neodhalil všechny trumfy: vrátí se k loňským širokým ramenům zavěšení?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 16.02.2015 14:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Maldonado, Pastor

Lotus: Honili jsme se za maximální rychlosti, zaplatili jsme. Nové auto je…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud