"Myslím, že Renault nyní akceptoval, nebo prohlásil, že jejich výkonnostní deficit se pohyboval kolem 10 %, což je v souladu s našimi odhady z vlastních analýz. Samozřejmě, že došli ke svému názoru, jde ale o velké číslo a pro Renault to není lehké překonat ve velmi krátké době," uvádí Newey.
"Podle mě odvedli velmi dobrou práci při vývoji motoru během zimy, ale 10% ztrátu během několika měsíců nepřekonáte - a to je pozice, ve které se momentálně nacházíme. Je lepší než minulý rok, ale stále znatelně za tím, kdy byl minulý rok Mercedes - a to samozřejmě nebereme v potaz to, na co přišli během zimy," odhaluje Brit.
Renault letos tvrdí, že jeho nová pohonná jednotka Energy F1-2015 dosahuje výkonu kolem 850 koní - oproti minulému roku se tedy zlepšila o 90 koní. Podle Neweyho ale Mercedes již loni dosahoval více a během zimy také nespal. I když se ostatním výrobcům zřejmě podařilo náskok o něco snížit, přesto se očekává, že si německý tým svou dominanci přenese i do sezóny 2015.
Taková je povaha motorového odvětví - mají mnohem delší zaváděcí dobu, pomalejší vývojové křivky než výrobci šasi, protože díly vyžadují pro výrobu tak dlouhý čas," pokračuje technický ředitel Red Bullu, který minulý týden v Jerezu ujel pouze 735 km. Horší byl už jen McLaren (350 km), ale Mercedes ujel o 1550 km více.
"Tento rok pro nás bude docela náročný a já si myslím, že se to dostalo trochu mimo kontrolu. F1 by podle mě měla být směsicí výkonnosti jezdce, šasi a motoru. Jenže současná pravidla se příliš přiklonila na stranu motoru, protože pro šasi platí velmi restriktivní pravidla. Pokud tedy výrobce motoru získá výhodu, pak je to pro výrobce šasi těžké odvést dostatečnou práci na tom, aby to překonal," pokračuje konstruktér Red Bullu.
Letošní pohonná jednotka Renaultu podle Neweyho zaostává i za tou loňskou Mercedesu
(foto: Red Bull Racing)
"Samozřejmě, že mezi šasi existují rozdíly, jak jsme viděli minulý rok. Nejsem si jistý tím, že loni měla všechna auta Mercedesu stejné motory, pokud jde o software a palivo, ale Renaulty to tak rozhodně měly. Nemůžu komentovat vozy Ferrari.
Mezi auty poháněnými Renault ve výkonnosti byly rozdíly. Tím netvrdím, že ve výkonnosti [ostatních] šasi rozdíly nejsou - samozřejmě, že ano. Ale je to těžší najít ten poslední kousek," soudí Newey.