Japonský výrobce ve Španělsku čelil komunikační potíže mezi jednotlivými elektronickými zařízeními, problémy s čidly, s úrovní oleje či s palivovým čerpadlem. McLaren kvůli tomu s novým vozem MP4-30 ujel za čtyři dny pouze 79 kol (349,8 km).
Japonský výrobce proto pro příští test v Barceloně od 19. února chystá vylepšenou verzi svého motoru. "Tento týden jsme zaznamenali mnoho obtíží, ale před testem v Barceloně je vyřešíme a budeme opět pracovat," slibuje sportovní ředitel Hondy Jasuhisa Arai.
"Nový motor bude představovat pokrok, protože postupujeme krok za krokem. Některé části budou finální [závodní], ale ne všechny. Stále máme několik testovacích dílů, s konečnou platností je potvrdíme až před Melbourne," vysvětluje.
Araj stále plně důvěřuje tomu, že Honda a McLaren budou v této sezóně předvádět výborné výkony. Potěšilo jej, že se v Jerezu neobjevily žádné vážnější konstrukční chyby: "Nedošlo k žádnému velkému problému. Náš balík je velmi úzký a přiléhavý, ale některé body jsme si už ověřili. Balík je úzký, ale nezaznamenali jsme s ním žádné velké potíže."
Fernando Alonso s McLarenem poháněným Hondou při testech v Jerezu (foto: McLaren)