Lotusu se podařilo eliminovat ztrátu a přišel prakticky pouze o jeden den. Mechanici v Jerezu odvedli skvělou práci, když auto dorazilo letecky tepve v neděli odpoledne a oni jej dali v pondělí dopoledne dohromady. Dnes odjel Pastor Maldonado vzdálenost 425 kilometrů, což je zhruba 1,4krát tolik, kolik měří Velká cena.
Jak hodnotí jezdec nový vůz? "Pocity jsou poměrně pozitivní. Auto se chová kompletně jinak od toho loňského - ať už v otázce spolehlivosti nebo celkového funování balíčku. Máme nový motor, což je pro nás velká revoluce. Je to nové auto, není to pokračovatel toho, co jsme měli vloni.
Jde možná o jinou filozofii, ale má velký dopad na to, jakým způsobem se auto řídí a snad také na výkonnost. Na změny auto reagovalo dobře. Dnes to byl opravdu dobrý den, hodně jsme se toho o E23 dozvěděli. Z auta mám silný pocit. A s dalšími kilometry se zlepšuje.
Stále ještě testujeme systémy a to, jak vše spolu spolupracuje. Jsem moc spokojen s tím, jak se nám předešlé dva dny povedly. Dnes jsme zkusili různé sady pneumatik, máme dobrý základ, na kterém můžeme pracovat. Už se těším, až se s autem v Barceloně zase svezu," řekl jezdec.
Lotus a Pastor Maldonado hlásí velké zlepšení oproti loňsku (foto: Pirelli)
"Autu začínáme rozumět. Včerejším problémům jsme porozuměli a vyřešili je. Dneska jsme jezdili spolehlivě. Jen s ohledem na podmínky na trati se náš první pokus ráno trošku opozdil," dodal Alan Permane. Zítra auto převezme Romain Grosjean, který ještě s letošním monopostem nejezdil.
Tři minuty před koncem testů se Lotus postaral o červenou vlajku, když auto zastavilo mezi zatáčkami čtyři a pět. Tým příčiny nekomentoval, avšak zdá se, že šlo o test spotřeby, kdy Pastor vypotřeboval veškéré palivo a zastavil jednoduše proto, že mu došlo.