McLaren ujel dopoledne několik instalačních kol, které postupně natahoval - před obědem potom zvládl tři okruhy v řadě za sebou. Program týmu však skončil předčasně poté, co inženýři a mechanici nedokázali vyřešit technické problémy.
Alonsovy dojmy po návratu k McLarenu
"Vzhledem k složitosti moderních strojů F1 nás moc tento druh problémů dneska nepřekvapil. Jde zkrátka o věci, které zažíváte během prvního dne testů F1. Šlo pro mě ale o fantastický den: měl jsem přednost poprvé vyjet s autem při návratu McLarenu a Hondy po 23 letech. Na to jsem nesmírně hrdý," uvádí závodní pilot Fernando Alonso.
"Samozřejmě, že auto ještě moc necítím - ujel jsem hrstku kol a většinu z nich pomalu, když jsme prováděly základní kontroly. Potřebuji tedy o něco více času, abych o něm mohl hovořit přesněji. Ale zdá se, že vše reaguje dobře a ukazuje to to, co jsme očekávali."
Fernando Alonso s novým vozem ujel jen 6 kol, pocity má přesto "fantastické" (foto: McLaren)
"Stále se toho musíme hodně naučit, ale nezapomínejme, jak to bylo těžké pro mnoho týmů minulý rok. U nás to nebude jiné. Každé kolo, které odjedeme, se něco naučím, snad tedy do Austrálie dorazíme s dobrým porozuměním vozu. Zatím mi vše připadá velmi vzrušující - v garáži všichni zažívají spoustu pozitivních pocitů. Jsem moc rád, že jsem součástí tohoto projektu," shrnuje Španěl své dojmy po prvním dnu v Jerezu, kde se na testy přišlo podívat 20 tisíc lidí.
Na otázku, zda má dostatek trpělivosti na takové problémy, s nadhledem zavzpomínal na svou nedávnou minulost u Ferrari: "V uplynulých pěti letech jsem dokázal, že trpělivost mám."
Pak pochválil Mercedes: "Tým který loni dominoval a vyhrál téměř všechny závody, dnes ujel přes 150 kol. Do sezóny určitě vstoupí s náskokem. To je ale normální, oni své auto jen dále rozvíjejí. My ale máme zcela nový vůz. Nevěřím ale tomu, že opět vyhrají tolik závodů. Jsou určitě favority, ale ostatní týmy jsou připraveny lépe než loni."
Opakování sezóny 2007 u McLarenu podle něj nehrozí: "Změnil jsem se. Tehdy mi bylo jen 25 let. Nyní je perfektní čas pro to, abychom se dali opět dohromady. S Ericem [Boullierem] je tým otevřenější a skládá se z více národností. Konstrukce se s Peterem [Prodromouem] úplně změnila. Honda se vrací po 22 letech. Celý tým tomuto projektu věří. Je to fantastický pocit."
Tým se u nového vozu rozhodl pro zcela novou konstrukci (foto: McLaren)
Podle šéfů čeká McLaren dlouhá noc
Závodní ředitel Eric Boullier vysvětluje: "Dnes to byl náročný den, což nás nepřekvapilo vzhledem k tomu, že nové auto bylo navrženo dle zcela radikální filozofie o nulové velikosti. Ve skutečnosti stále systematicky a metodicky zpracováváme analýzu odpoledních technických potíží, abychom v dalších dnech dokázali ujet více kilometrů.
Obzvlášť povzbuzující je způsob, jakým technici a inženýři McLarenu a Hondy dobře spolupracují - jednotně sdílejí své ambice, aby co nejdříve vyřešili u nového vozu nevyhnutelné vývojové problémy. Dnešní večer bude svízelný a bez spánku, ale jinak to nejde. Sem s tím!"
Ředitel vývoj Hondy, Jasuhisa Arai, pokračuje: "Procházeli jsme ustálenou kontrolou, dopoledne jsme jezdili kolo za kolem a z MP4-30 jsme obdrželi dobrou zpětnou vazbu. Jde o prvotní test našeho radikálně zkonstruovaného vozu, proto jsme několik potíží očekávali. Těšíme se na delší jízdy v brzké budoucnosti. Šlo o napínavý den našeho velmi vzrušujícího projektu. Je to skvělé být konečně na druhé straně, ne jen sedět na tribunách."
Fernando Alonso s McLarenem MP4-30 dnes v Jerezu (foto: McLaren)
McLaren nyní intenzívně analyzuje dnešní výkony svého vozu ve snaze vyřešit problémy, které negativně ovlivnily první den. Zítra do monopostu MP4-30 usedne Jenson Button.