Mistři z Mercedesu tvrdě pracují na přípravě vozu pro novou sezónu, která pro mnohé týmy začne testováním v Jerezu příští týden. "Všichni v Brackley jsou ve stresu, je toho hodně. Mě nejvíce starostí dělá to, že letos není žádný test v Bahrajnu jako minulý rok," uvádí Lauda.
"Ve Španělsku jsou v únoru teploty velmi nízké, a my pak míříme rovnou do horkého Melbourne. Nechápu tento rozpis," kritizuje nevýkonný ředitel plán předsezónních testů. Po tom prvním v Jerezu (1. - 4. února) se týmy ještě dvakrát sejdou v Barceloně (19. - 22. 2. a 26. 2. - 1. 3.), o další dva týdny později se začne naostro Velkou cenou Austrálie.
Minulý rok týmy po Jerezu testovaly dvakrát v Bahrajnu, kde panovalo mnohem teplejší počasí. To je pro týmy lepší zejména při poznávání nových pneumatik a jejich fungování s novými monoposty, protože teploty více odpovídají podmínkám, které panují během velkých cen v průběhu sezóny. V Jerezu se ráno teplota dráhy pohybovala pouze kolem 5 °C a ani během dne nikdy nevystoupala nad 17 °C.
Mercedes by kvůli teplotám uvítal testování spíše v horkém Bahrajnu
(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Lauda se také dotkl vývoje motorů, který nedávno FIA uvolnila pro výrobce motorů včetně nového japonského partnera McLarenu: "Nově vstupující Honda chce také stejnou pozici jako ostatní, což já s ohledem na férovost chápu." Mercedes byl ale proti rozmrazení vývoje během sezóny, protože to podle něj zvýší náklady. To FIA umožnila po nátlaku ostatních výrobců, kteří upozornili na díru v pravidlech (chybějící datum homologace).