Fanoušci Ferrari už asi nemohou slovo "restrukturalizace" ani slyšet. Už roky totiž čekají na velký úspěch. Přijde už konečně v roce 2015 se Sebastianem Vettelem? První signály z Maranella tomu nenasvědčují, zdá se totiž, že rudí jsou s vývojem nového monopostu pozadu. Tým byl navíc výrazně restrukturalizován, a tak bude trvat nějaký čas, než si všechno sedne.
Sergio Marchionne teď ale vyslal všem ferraristům signál, že by se už brzy mohl přiblížit konec trnité cesty. Důvodem má být opuštění striktního zákazu vývoje motoru v průběhu sezony. "Do nové sezony jdeme s menší ztrátou. Je to z toho důvodu, že se začalo s návrhem nového auta pozdě," říká pokračovatel legendárního Lucy di Montezemola. Jeho předchůdci navíc učinili nějaká rozhodnutí, která Marchinonne později změnil, což situaci také určitě neulehčilo.
"Vývoj motoru ale nemusíme zmrazit k prvnímu závodu sezony, takže před námi stojí zajímavá sezona. V průběhu roku bude auto stále lepší." Tým byl dle něj navíc měl mít na to, aby Ferrari dostal zpět na špici Formule 1. Nového týmového šéfa, Maurizio Arrivabeneho, který doposud řídil prezentaci společnosti Philip Morris u týmu Ferrari, Marchionne chválí. "Velkou část své pracovní kariéry byl aktivní v motorsportu a teď tu má hodně práce."
Kimi Räikkönen koncem roku 2014 na akci Ferrari Finali Mondiali v UAE
(foto: Scuderia Ferrari)
Že by menší narážka na předchůdce Arrivabeneho, Marca Mattiacciho, který u kormidla závodního týmu Ferrari vydržel jen krátce, protože mu právě potřebné znalosti ze světa F1 chyběly. Také technické oddělení je dle Sergia Marchionneho v rukou Jamese Allisona pod dobrým velením.
A proč bylo nutné odvolat z funkce Lucu di Montezemola, který pro tým odvedl tolik práce? "Byl už čas na změnu. Luca vedl byznys 23 let a odvedl přitom skvělou práci, ale od roku 2008 jsme nezískali žádný titul. Sezona 2014 byla katastrofou a myslím, že se organizace stávala línou."
Kompletní přestavba týmu by tedy měla znovu rozdmýchat oheň, i když prodeje osobních aut jdou velmi dobře i bez úspěchů v F1. "Srdcem Ferrari jsou úspěchy v F1. Pokud to nejde, pokud se pořádně nebojuje, tak se to nakonec odrazí také na značce. Takže jsme museli zasáhnout."