Tato změna názvu společnosti má odrážet probíhající posun u McLarenu, který se stále více rozvíjí v diverzifikovanou, vysoce technologickou společnost, která uplatňuje své jedinečné inovace a technologie v odvětvích, jako je ropný a plynárenský průmysl, ve zdravotnictví a farmaceutice, v letectví či na poli finančních služeb.
Blíže tento krok objasňuje předseda a výkonný ředitel Technologické skupiny McLaren, Ron Dennis: "McLaren je společností s odbornými poznatky a inovativní kulturou, která je potřebná pro pozitivní vliv na svět. Dlouhou dobu prokazujeme své schopnosti na závodních okruzích po světě a závodění ve Formuli 1 pro nás je a vždy bude jádrovou oblastí aktivit.
Závodění podněcuje našeho soutěživého ducha, je naši klíčovou inovací. Umožňuje nám přitáhnout ty nejlepší světové inženýry, vědce a datové analytiky. Ohromná popularita F1 vytváří jedinečnou marketingovou platformu. Existujeme kvůli vítězstvím a nic nikdy neodvrátí soustředění společnosti McLaren Racing od této ambice. " pokračuje Dennis.
Letecký pohled na továrnu McLarenu (foto: McLaren)
"Před nějakou dobou jsme se ale s McLarenem vydali cestou diverzifikace. Výsledkem toho je, že jsme se dnes stali více než jen závodním týmem. Společnosti McLarenu nyní zaměstnávají přes tři tisíce lidí, tři čtvrtiny z nich přitom nejsou zapojeni do motorsportu. Technologie pohání vše, co děláme.
Vytváříme ty nejpokročilejší silniční vozy na světě, spolupracujeme s prvotřídními společnostmi na zvýšení jejich výkonnosti a výkonnosti jejich produktů a rozvíjíme nejrobustnější elektronické řídicí systémy na světě.
Naše nové jméno proto odráží naše neustále rostoucí zaměření na inovace a na vytváření rozvratných technologií, které budou mít pozitivní a dalekosáhlé dopady," dodává výkonný ředitel společnosti, která byla založena před 52 lety. Za tu dobu vyhrála v F1 182 velkých cen a 20 mistrovských titulů.
Ve vstupní hale Technologického centra McLarenu ve Wokingu (foto: McLaren)
Své elektronické řídicí systémy dodává nejen pro F1, ale také pro americké série Nascar a Indycar. Používají se ale i s automobily v nesouvisejících odvětvích. Silniční vozy (typ McLaren F1) začala vyrábět v roce 1993 před tím, než založila automobilku McLaren Automotive, která dnes vyrábí přes 1600 výkonných silničních aut ročně (loni to bylo přesně 1648 kusů, tj. nárůst o 21 % proti 2013).
Pod článkem si můžete prohlédnout fotografie z výroby vozů McLaren.