Investice Ferrari do zlepšení: Aerodynamický tunel, simulátory a desítky inženýrů

iM2, 10. ledna 2015, 12:24 Google+

Ferrari chce Sebastiana Vettela mocně vybavit. Italové nestaví se 60 novými inženýry pouze nový tým kolem německého mistra světa, ale také nový aerodynamický tunel a hned dva simulátory.

Počet komentářů:  22 komentářů (Poslední 12.01. 11:32) Napište svůj názor
Räikkönen, Kimi

Räikkönen, Kimi | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Investice v Maranellu se vyšplhala do výše až 40 milionů EUR. Ve snaze dostat se zpět na vrchol F1 se Ferrari činí také v Rakousku, Anglii a nebo Německu. Při stavbě nového aerodynamického tunelu se orientuje především na high-tech vybavený tunel Toyoty v Kolíně nad Rýnem, ve kterém byly v posledních letech vyvíjeny některé vozy.

Data z jejich tunelu totiž dodávala nepřesná čísla. Po aerodynamické stránce byl rudý vůz Kimiho Räikkönena v sezoně 2014 velmi dobrý, avšak kvůli slabému motoru (ztráta na Mercedes až ve výši 50 koňských sil) a špatné přední nápravě nebylo auto vítězné.

To by se mělo s novým aerodynamickým tunelem změnit. V něm bude možné testovat modely v 60% velikosti a také budou technici schopni při vývoji zohlednit vibrace, které na vůz na okruhu působí. 

Integrace je také důležité slovo při simulaci. Na motorové brzdě probíhají zkoušky ze 48 % změněného hybridního motoru V6, hlavní pozornost je věnována vlastnostem při brždění [Brake-by-Wire]. Mercedes totiž těžil především z těchto vlastností, pochopitelně kromě výkonnostního náskoku. 


Ferrari vnímá příchod Vettela jako příležitost pro odražení se zpět na čelo
(foto: Scuderia Ferrari)

Ferrari se podařilo získat speciální zařízení, které by toto mělo simulovat, od stejného dodavatele, který dodává Red Bullu (potažmo Renaultu). Při vývoji nového simulátoru také poslouží bývalý Vettelům tým - Ferrari přetáhlo provozního ředitele Red Bullu, Bena Ferreyho, a také inženýry McLarenu, Christophera Lawse a Ashleyho Warna.

Ferrari má také nový simulátor (přezdívá mu brouk). Známou věcí je, že na starém simulátoru měl například Michael Schumacher problém trénovat, protože se mu na něm dělalo špatně. Tento neduh by měla nová verze odstraňovat. 

Ferrari se snaží zlepšit, to je zřejmé. Ale otázka je, jestli to stačí? Mercedes totiž také zcela jasně nespí a svoje mistrovské auto dále vylepšuje. Navíc u Ferrari jsou názoru, že jejich motor už dává přes 900 koňských sil.

Vytisknout

Diskuze: Investice Ferrari do zlepšení: Aerodynamický tunel, simulátory a desítky inženýrů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 12.01.2015 11:32 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 22 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Motory

Mercedes PU106A - Jak probíhal vývoj dominantní pohonné jednotky?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud