Key: Toro Rosso se u vozu STR10 bude držet své filozofie nízkého odporu

iM2, 26. prosince 2014, 19:26 Google+

James Key, technický ředitel Toro Rosso, prozradil, že italská stáj bude pokračovat i v roce 2015 u nového vozu STR10 ve své filozofii nízkého odporu.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 29.12. 10:27) Napište svůj názor
Key, James

Key, James | foto: Scuderia Toro Rosso

Sdílejte článek

V roce 2014 se druhý tým Red Bullu, Toro Rosso, rozhodl pro stavbu vozu s nízkým odporem. Někomu se to mohlo zdát jako nutnost vzhledem ke slabým stránkám motorů Renault. Avšak na otázku, zda-li tým bude pokračovat v této filozofii i v roce 2015, James Key odpověděl: "Budeme, protože věříme, že se z toho dá ještě něco dostat."

Při vysvětlování volby mezi nízkým aerodynamickým odporem a vysokým aerodynamickým přítlakem se Key odkazuje na Williams, který svým letošním vozem (taktéž designem s nízkým odporem) prokázal, čeho se s tou filozofií, avšak lepším motorem, dá dokázat. 

"Když se budete honit za přítlakem, tak bude stále obtížnější ho získat víc. Celé je to velmi nelineární záležitost. Efektivita je vždy důležitá, ale je ještě důležitější, když operujete s velkým přítlakem. Tato auta se dají jen těžko srovnávat v otázce přítlaku. Ale když se pokusíte snížit odpor, a to je přesně to, co, dle mého názoru, udělal Williams, tak jejich auto bylo extrémně efektivní.


Toro Rosso často bývalo na konci rovinek nejrychlejší monopost z těch, co používají pohonnou jednotku Renault (foto: Scuderia Toro Rosso)

Takže uvidíme. Zálěží to na motoru. Zdá se, že my můžeme mít z nízkého odporu výhodu, protože v neděli to hraje velkou roli, pokud tedy nestartujete z první řady [díky vyšší maximální rychlosti]. Takže podle mě je to [nizký odpor] dobrý směr.

Pak také můžete dělat to, že auto nastavíte na větší přítlak - řekněme na úroveň z Monaka - a pokud jste dobří a propadnete se trošku dozadu, tak to pořád nemusí být problém. Takže čím více přítlaku máte, tím je to vždy lepší."

Vytisknout

Diskuze: Key: Toro Rosso se u vozu STR10 bude držet své filozofie nízkého odporu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 29.12.2014 10:27 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Hamilton: Počítají se jenom tituly

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud