Ve středu se očekává, že zruší dvojnásobné body v posledním závodě sezóny i pevné restarty po výjezdu zpomalovacích vozů. Přednesena bude zpráva z vyšetřování nehody Bianchiho v Suzuce, na které se podíleli bývalí šéfové týmů - Ross Brawn a Stefano Domenicali. Jules stále leží s vážnými zraněními v nemocnici ve Francii.
Na programu bude i doladění a schválení kalendáře závodů F1 pro sezónu 2015, FIA je ochotna přitom vyslechnou požadavky týmů. Posunout by se mohly termíny prvních čtyřech zámořských závodů. Podle Autosportu existuje i malá šance na to, že by ho Světová rada motorsportu kvůli poslednímu ekonomickému vývoji zamítla.
Očekává se však, že by mohlo dojít k vyhrocenější debatě ohledně snižování nákladů poté, co zkrachovali Caterham a Marussia. Rada sice nemůže měnit pravidla, může však vydat jasné stanovisko a vyjádřit obavy řídícího orgánu ohledně ekonomické situace v motorsportu.
Prezident FIA Jean Todt minulý týden jasně uvedl, že udělá všechno, co bude v jeho silách, aby přiměl automobilky ke snížení poplatků za motory pro jejich zákazníky.
Prezident FIA Jean Todt (vlevo) má podle Moniši Kaltenbornové zodpovědnost
zasáhnout do finančního vývoje v F1 (foto: HRT F1 Team)
"Jsem v beznadějné menšině, ale můžu popsat svůj případ. Jak nám neustále připomíná prezident: F1 je vrcholem motorsportu a vrcholným šampionátem FIA, proto by si FIA měla dělat starosti o budoucnost F1," prohlásil před zasedáním Vijay Mallya, majitel Force Indie.
Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová věří, že je povinností prezidenta Todta zasáhnout: "On motor hodně propagoval, proto má FIA určitou zodpovědnost za to, aby přišla se snížením nákladů na rozumnou úroveň. Pokud jde o jejich omezování, dosáhli jsme jednomyslné shody, ale ta nakonec nebyla respektována."