Ke kritice Ecclestonea se přidává i Irvine, nelíbí se mu ani okruhy

iM2, 21. listopadu 2014, 23:00 Google+

Bývalý pilot F1, Eddie Irvine, se vyjádřil na adresu soudobých Grand Prix. Dle jeho názoru vídáme napínavé závody, avšak na nudných tratích. Velkým problémem je ale mašina na peníze.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 24.11. 12:39) Napište svůj názor
Irvine, Eddie

Irvine, Eddie | foto: Jaguar Racing

Sdílejte článek

F1 je v ohrožení, tato slova již neříkají jen malé týmy, kteří těžce bojují se zvýšenými náklady po zavedení nových pohonných jednotek. Poměry v F1 nedávno kritizoval Eddie Jordan, teď se k němu přidává i Eddie Irvine. Bývalému jezdci stáje Ferrari se nelíbí především finanční poměry, které v F1 panují.

"Letos je to skvělý rok, závody jsou zajímavé a jezdci v F1 jsou na opravdu vysoké úrovni. Ale jsou tu i problémy. Nelíbí se mi například nové tratě, na kterých chybí terénní nerovnosti, nejsou tam pořádné obrubníky, žádné travnaté polochy, štěrkové zóny nebo bariéry vedle trati. V automobilových závodech byste měli platit daň za to, když uděláte chybu. Dnes, když vyjedete mimo trať, tak občas neztratíte ani pozici," poukazuje na fakt Eddie Irvine pro 'talkSPORT'.

"Z mého pohledu je to problém. Nemělo by se jezdit na tratích, které jsou jako stůl na kulečník. Existují věci, do kterých se F1 musí pustit. Jedním takovým příkladem jsou rozpočty. Motory jsou teď tak neuvěřitelně drahé a komplikované. Nemyslím si, že by F1 něco takového potřebovala." 


Bariéra daleko od trati, žádná štěroková zóna, přesně takto by dle Eddieho nemělo vypadat
(foto: Scuderia Toro Rosso)

Bernie F1 vysává

"F1 je neustále mačkána, aby vydělávala víc a víc peněz. Už jde jen o to, aby se u sportu dělaly hlavně peníze. A proto teď F1 jezdí v krajinách, kde by jezdit neměla. Naproti tomu jsme museli obětovat některé závody, které by v F1 být měly. Je to, jako by tenis přišel o Wimbledon, protože nějaký Arab zaplatí 35 milionů USD, aby ho získal. Tak to ale nefunguje," smutní 49 bývalý kolega Schumachera.

Závod v Singapuru by však měl v kalendáři setrvat: "Singapur k F1 sedí a F1 sedí k Singapuru. Musí ale skončit to, že F1 následuje volání velkých peněz. Nemá to smysl, jezdit tam, kde nabízejí 30 milionů USD. Pak tam není nikdo na tribunách, vytrácí se náruživost. Závody v těchto místech jsou chladné, bez vášně a jezdí se po nějakém parkovišti."

"Bernie dělá to, co dělal vždycky - získává peníze, bez konce. To ale poškodilo produkt. Jediná cesta, jak se dá zachránit, je, že se do něj bude neustále investovat. Měli bychom se vrátit na staré tratě, i když příjdeme o část peněz," výzývá vice-mistr F1 z roku 1999. Menší zaměření na čistý zisk by mohlo zachránit i menší týmy. Koncept tří aut není dle Eddieho ve skrze špatný.


Singapur je však výjimkou, k F1 dobře sedne (foto: Red Bull Racing)

"Nápad se třemi vozy není v podstatě špatný. Představte si, že by při Grand Prix USA seděl v třetím McLarenu nebo Ferrari Jeff Gordon. Něco takového už tu v minulosti bylo a bylo to součástí tohoto sportu. Pro týmy i promotéra by to bylo velkolepé. Já osobně si nemyslím, že by to bylo až tak špatné."

Vytisknout

Diskuze: Ke kritice Ecclestonea se přidává i Irvine, nelíbí se mu ani okruhy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 24.11.2014 12:39 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Michael: I Rosberg by byl zaslouženým šampionem, jeho kvalifikace byly děsivě…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud