Do úvodní části závodního víkendu vyrazil jako první Sergio Pérez s Force Indií, která by ráda dostihla McLaren a získala zpět páté místo v šampionátu. Z rezervních pilotů dostali šanci Felipe Nasr u Williamsu a Max Verstappen u Toro Rosso, odpočinout si museli závodní jezdci Valtteri Bottas a Jean-Eric Vergne.
Smutnou skutečností je fakt, že se na trať vydalo pouze 18 vozů - scházely monoposty krachujícího Caterhamu a Marussie. Škoda, že lidé zodpovědní za tento sport nechali věci zajít tak daleko! FIA kvůli tomu změnila pravidla kvalifikace: v Q1 a v Q2 vypadnou čtyři vozy místo šesti.
Lotus s Grosjeanem zkoušeli nový nos připravovaný pro příští monopost E23 - nemá již dvě špičky, nejvíce se podobá řešení Mercedesu. Ferrari začínalo celé pokryte vizualizačním olejem - tzv. flow-visem, novým předním křídlem s dlouhým výřezem na horní straně bočnice a Kimi vyjel s šasi před kokpitem obaleným vrstvou uhlíkových vláken. Scuderia totiž zkouší při vývoji budoucího vozu zvednout výšku šasi a zjistit, jak to ovlivní výhled pro jezdce.
Jako první se do výsledkové listiny zapsal Rosberg (1:50,219), vzápětí jej o více než sekundu překonal jeho týmový kolega Hamilton (1:49,164). Měřené kolo si hned připsal také Sutil se Sauberem (1:52,050).
Nový nos Lotusu testovaný pro příští vůz (foto: formula1.com)
Piloti Mercedesu po 15 min zlepšují své časy - Hamilton 1:43,517 a Rosberg 1:46,317. Oba brzy překonává Button (1:41,772 a 1:41,158) s McLarenem, který přivezl několik vylepšení včetně nového nosu, resp. jeho spodní části, která je výše. K podlaze se tak dostává více vzduchu a monopost může generovat vyšší přítlak.
Po 26 min se před něj dostal Magnussen (1:41,078), ale Button po chvíli využil volné trati a překonal jej o 7 desetin (1:40,319). Žel Brita čeká v neděli penalizace - kvůli nepovolené výměně závodní převodovky bude odsunut o pět míst dozadu.
Po 40 min provoz zcela utichl, měřené kolo jsme postrádali pouze u Hülkenberga, který nedávno prodloužil kontrakt s Force Indií - poté, co na něj u top týmu opět nezbylo místo.
"Každý jezdec chce být u špičkového týmu a bojovat o vítězství - u mě to není jiné, takže jsem netrpělivý a je to frustrující, když tam ještě nejste. Budu tady ale tvrdě pracovat a jsem si jistý, že jednou ta příležitost přijde," řekl Hülkenberg. Jeho týmový kolega Pérez je blízko prodloužení smlouvy s Force Indií, která tedy příští rok svou sestavu zřejmě nezmění.
McLaren MP 4-29 v Austinu s novým zbarvením (foto: McLaren)
Zatímco média mají jasno v tom, že Vettel nenastoupí do kvalifikace kvůli nutnosti nasadit šestou pohonnou jednotku, situace není tak jednoduchá, jak jsme vás informovali v představení okruhu v Austinu.
FIA totiž tlačí na to, aby nastoupil, protože má dostatek dílů z předchozích pěti pohonných jednotek, a Red Bullu hrozí, že jej do závodu bez měřeného času nepustí. "Určitě se kvalifikace zúčastníme, jen musíme být opatrní se vzdáleností. S touto pohonnou jednotkou musí absolvovat tři závodní víkendy," potvrzuje šéf týmu Christian Horner.
Ricciardo dnes ujel pouze pět kol a trénink pro něj předčasně skončil. Mechanici v polovině rozebrali jeho auto v garáži, vypadalo to na problém se systémem pro rekuperaci energie (ERS).
Williams už pro zbývající závod žádné velké novinky nechystá. "Stále však auto vyvíjíme, abychom zajistili, že z něj v každém závodě dostaneme co nejvíce," potvrzuje tým.
Čtvrt hodiny před koncem vyslal Lotus na trať Grosjeana s původním dvojitým nosem. Romain do té doby uzavíral výsledkovou listinu s časem 1:43,348 min.
Nasr dosáhl druhé nejvyšší rychlosti (329 km/h) v prvním tréninku po Massovi (331 km/h)
(foto: Williams F1 Team)
Po hodině se do čela propracovaly opět Mercedesy: 1. Hamilton (1:40,004) a 2. Rosberg (1:40,233). 20 min před koncem prvního tréninku se Lewis dostal dokonce pod hranici 100 vteřin - 1:39,941 min. Inženýr s Nicem pak nacvičovali úspornou jízdu, německý jezdec byl vybízen k ještě většímu šetření paliva.
Velmi dobrý výkon předvedl Kvjat s Toro Rosso - čtvrté nejrychlejší kolo ho dostalo před McLaren, obě Ferrari i oba Red Bully. V dobrém světle se ukázal také mladý Nasr na osmé pozici. Jeho krajan Massa jedoucí jiný program skončil až jedenáctý.
Nejrychlejší sektory a maximální rychlosti
Duo Mercedesu poté už nikdo nepřekonal a FIA si v závěru vyzkoušela ještě experiment s virtuálním safety carem, kdy pomocí ukazatelů na volantu jezdce ve 20 sektorech okruhu zpomaluje o 35 % oproti normálnímu průjezdu kola za sucha.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Výsledky:
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:39,941 |
2. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:40,233 |
3. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren Mercedes | 1:40,319 |
4. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:40,887 |
5. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | McLaren Mercedes | 1:40,987 |
6. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | 1:41,065 |
7. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Infiniti Red Bull Racing | 1:41,463 |
8. | 40 | Felipe NASR | bra | Williams F1 Team | 1:41,545 |
9. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:41,722 |
10. | T | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | 1:41,785 |
11. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams F1 Team | 1:41,907 |
12. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:41,965 |
13. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:42,329 |
14. | 99 | Adrian SUTIL | deu | Sauber F1 Team | 1:42,333 |
15. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:42,359 |
16. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | 1:42,516 |
17. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:42,598 |
18. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:43,229 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:39,941 |
2. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:40,233 |
3. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren Mercedes | 1:40,319 |
4. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:40,887 |
5. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | McLaren Mercedes | 1:40,987 |
6. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | 1:41,065 |
7. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Infiniti Red Bull Racing | 1:41,463 |
8. | 40 | Felipe NASR | bra | Williams F1 Team | 1:41,545 |
9. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:41,722 |
10. | T | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | 1:41,785 |
11. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams F1 Team | 1:41,907 |
12. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:41,965 |
13. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:42,329 |
14. | 99 | Adrian SUTIL | deu | Sauber F1 Team | 1:42,333 |
15. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:42,359 |
16. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | 1:42,516 |
17. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:42,598 |
18. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:43,229 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ