Jako první vyrazil na dráhu ve 3:00 hod našeho času Ricciardo s Red Bullem, během chvilky ho následovalo dalších 20 pilotů, výjimkou zůstával pouze Chilton.
Z testovacích jezdců dostal příležitost Roberto Merhi u Caterhamu místo Kamuje Kobajašiho, u Toro Rosso 17letý Max Verstappen místo Jeana-Erica Vergneho. Na účast Wila Stevense v barvách Marussie nakonec nedošlo - tým nestihl vyřídit potřebné dokumenty, ze zdržení viní německou organizaci dohlížející na smlouvy pilotů s týmy.
Merhi z Caterhamu byl prvním, kdo zajel měřené kolo - 1:44,564 min. Bottas byl ale vzápětí hned o více než 7,1 s rychlejší - 1:37,436. Po 20 min se do čela dostal Rosberg, jenž o 3 desetiny překonal Hamiltona - 1:36,437 min. Laťku stále zvyšoval, těsně po polovině se dostal na 1:35,461.
Nejblíže mu byl pochopitelně s druhým Mercedesem jeho týmový kolega (1:35,612), půl sekundy ztrácí na rychlé trati Alonso (1:36,037), přestože ho trápily problémy se zadními brzdami, o další půl sekundu zpět je Bottas s Williamsem (1:36,576 min).
Max Verstappen's debut #F1 session ends prematurely as smoke pours from the back of his @ToroRossoSpy car #JapaneseGP pic.twitter.com/Iz0KQCrfEr
— Formula1.com (@F1) October 3, 2014
10 min před koncem odešel Verstappenovi motor, ze selhání podezříval své turbo. Jeho inženýr Pujolar mu dal pokyn, aby své auto odstavil vedle dráhy. Mladý Holanďan předvedl solidní výkon - byl při svém debutu jen o 4 desetiny pomalejší než Kvjat a obsadil 12. místo. Toro Rosso nasadilo nový nos, který by jim měl pomoc se přiblížit předním týmům.
V podstatě každé auto mělo na sobě něco nového. U Lotusu jsme si všimli nového, hezky prohnutého pilíže zadního křídla, McLaren testoval nové přední křídlo, které jim nefungovalo v Singapuru. Na trať se dostávají nápady, s nimiž lidé přišli o letní přestávce. Ve zbytku sezóny se již moc nevinek ale zřejmě neobjeví, jak se pozornost přesouvá k vozům pro rok 2015.
Caterham nasadil na Ericssonův monopost svou velkou zbraň - nové přední křídlo - a porazil Marussii, Lotusům ani Sauberům se ale zatím moc nepřiblížil, jak původně sliboval.
Přehled nejlepších sektorů a rychlostí na tzv. speed trapu
Nejvyšší rychlost průjezdu zatáčkou 130R dosáhl Rosberg - 306,9 km/h, za ní byl nejrychlejší Hamilton - 311 km/h.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Výsledky:
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:35,461 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:35,612 |
3. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | 1:36,037 |
4. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | 1:36,576 |
5. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:37,187 |
6. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | McLaren Mercedes | 1:37,327 |
7. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:37,466 |
8. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren Mercedes | 1:37,649 |
9. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Infiniti Red Bull Racing | 1:37,686 |
10. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:37,714 |
11. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams F1 Team | 1:38,012 |
12. | T | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | 1:38,157 |
13. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:38,324 |
14. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:38,582 |
15. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:38,851 |
16. | 99 | Adrian SUTIL | deu | Sauber F1 Team | 1:39,046 |
17. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:39,097 |
18. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | 1:39,318 |
19. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Caterham F1 Team | 1:40,031 |
20. | T | Roberto MERHI | esp | Caterham F1 Team | 1:41,472 |
21. | 17 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | 1:41,580 |
22. | 4 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | 1:41,757 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ