Odpoledne po minutě čekání na trať vyrazil jako první Grosjean s Lotusem. Po ranní absenci se už konečně svezli i Grosjean, Kobajaši a Sutil. Francouz byl také prvním, kdo po 5 min zajel měřený čas - 1:32:995 min. Brzy se objevil i Ricciardo, jenž nakonec nemusel měnit svůj motor po dopoledních problémech.
Na čele se v rychlém sledu vystřídali Kvjat (1:28,552), Pérez (1:28,270), Magnussen (1:27,634), Rosberg (1:27,005), Button (1:26,975) a k nadšení domácích tifosi po 20 min i Alonso (1:26,790) s Ferrari, vzápětí jej ale překonal Rosberg (1:26,786) - všichni stále na tvrdých pneumatikách.
Magnussenovi inženýr hlásí, že má ve srovnání s Buttonem v prvních dvou sektorech tempo dobré, ale že "sektor tři je náš nejslabší." Hamiltonovi mechanici po čtvrt hodině sundávají podlahu, u Lotusu Grosjeanovi nos.
Kamuj Kobajaši je po nuceně prodloužené letní přestávce zpět ve voze (foto: Team Caterham F1)
Maximální rychlosti byly v prvním tréninku poměrně nízké (348 km/h), jezdci se však nedostávali do závěsu. Podle Buttona bude nejrychlejší Williams s 355 km/h. Rekord V10 motorů z před 9 let překonán nebude, tehdy výkon značně přesahoval 900 koní (více zde).
V paddocku se dnes ukázal Juan Pablo Montoya, který si zde zaznamenal přes 372 km/h. Jak se mu líbí letošní formule? "Podíval jsem se na auta, vypadají hodně sexy. Ale já jsem opravdu šťastný tam, kde jsem. Změnilo se to v oblasti technologie, ale paddock vypadá stále stejně - jen je větší. Je to legrace vidět všechny ty staré známé tváře," dodává Kolumbijec závodící v americké sérii Indycar.
Po půl hodině začali piloti přezouvat z tvrdých na středně-tvrdé pneumatiky a časy se skokově zlepšovaly. Rosberg zrychlil o více než půl sekundy na 1:26,786. Jeho týmový kolega Hamilton vyčkával na dokončení opravy hydrauliky svého Mercedesu v garáži bez měřeného kola.
Vrátil se až na poslední půl hodinu. Ve svém prvním měřeném kole na tvrdých pneumatikách (1:27,352) se zařazuje na 12. příčku, stěžuje si ale opět na velkou nedotáčivost: "Není to předním křídlem, jde o mechanickou záležitost." Po přezutí na měkčí směs se dostává na druhé místo za Rosberga (1:26,286; tj. + 0,061 s).
McLarenu by ze všech zbývajících okruhů kalendáře měla nejvíce vyhovovat právě Monza, v Singapuru ale hodlá nasadit několik novinek (foto: McLaren)
Magnussen vyjadřoval rádiem obavy o výkonnost své pohonné jednotky a žádal McLaren, aby se mu na ní podíval - přesto byl nejrychlejší v prostředním sektoru. Button si stěžoval na to, že ztratil během svého pokusu hodně přilnavosti na zádi, proto si chtěl dát ještě jedno kolo.
Grosjean mezitím vyjel mimo trať v zatáčce Lesmo a je s Lotusem nejpomalejší, o pár minut později projíždí opět štěrkem v Lesmo 2. Šikany projíždí rovně také jeho týmový kolega Maldonado.
Rosberg chce, aby mu jeho inženýr poradil, jak zlepšit svůj jezdcecký styl. "Lesmo na pětku, poradíme ti pak s čímkoliv dalším," zní odpověď. Má se také soustředit na výjezdy ze zatáček. Hamilton si prozměnu ztěžuje na spoustu aut na trati: "Provoz tam byl šílený."
Esteban Gutiérrez na středně-tvrdé směsi pneumatik (foto: Sauber Motorsport AG)
Ferrari se po 50 min představuje v dobrém světle: Räikkönen postupuje na druhou příčku (1:26,331) a Alonso na třetí (1:26,565) - Španělovi se při tom pak daří využívat závěsu za Marussií.
Čelo výsledkové listiny opět opanovaly Mercedesy, Scuderia jim odpoledne byla nejblíže, je to dáno lacině nižším množstvím paliva? Odpověď se dozvíme v zítřejší kvalifikaci.
Přehled počtu ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Za touto čtveřicí skončili Bottas, Button a Vettel se stejným časem a s Magnussenem, na opačné straně roštu Marussia porazila Lotus.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejrychlejších sektorů a maximálních rychlostí
Výsledky druhého tréninku:
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:26,225 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:26,286 |
3. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:26,331 |
4. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | 1:26,565 |
5. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | 1:26,758 |
6. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren Mercedes | 1:26,762 |
7. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Infiniti Red Bull Racing | 1:26,762 |
8. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | McLaren Mercedes | 1:26,881 |
9. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams F1 Team | 1:26,935 |
10. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:26,992 |
11. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:27,079 |
12. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:27,227 |
13. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:27,476 |
14. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | 1:27,840 |
15. | 25 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | 1:27,929 |
16. | 99 | Adrian SUTIL | deu | Sauber F1 Team | 1:28,029 |
17. | 17 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | 1:28,659 |
18. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:28,700 |
19. | 4 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | 1:28,786 |
20. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:29,085 |
21. | 10 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Caterham F1 Team | 1:29,178 |
22. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Caterham F1 Team | 1:29,275 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ