Brazilec do závodu ve Spielbergu startoval z první pozice, cílem však projel až jako čtvrtý za svým týmovým kolegou a oběma Mercedesy. Tým sice nevěří, že by s nimi mohl bojovat o vítězství, na lepší místo však podle šéfa výkonnosti vozidla Roba Smedleyho měl.
"Jak jsem řekl v rozhovoru týmu, nemůžeme být spokojeni s tím, že jsme měli auto na první pozici a po prvních zastávkách vyjeli jako čtvrtí, to je pro mě obrovské zklamání.
Byly tam ale polehčující okolnosti: Felipe byl při zajíždění do boxů pomalejší než Valtteri, u Valtteriho jsme zaznamenali závodní rekord při zastávce v boxech, takže jsme pro něj získali dalších osm desetin a Felipe se také trápil se zahříváním pneumatik při výjezdu z boxů, což u něj ve druhém stintu neplatilo.
Má zpráva všem po závodě zněla, že když závodíte na tak ostrém konci, pak se počítá každý detail, a když jich několik pokazíte, pak se to stává: propadnete se z prvního na čtvrté místo. Není to moc dobré a my s tím nemůžeme být spokojeni," pokračuje šéf výkonnosti vozidla.
Williams FW36 dosahuje nižších úrovní odporu než soupeři, piloti se však dle Smedleyho musí vyvarovat drobných chyb, chtějí-li bojovat na čele (foto: Williams F1 Team)
Auto FW36 podle něj bylo na Red Bull Ringu druhé nejrychlejší a on si jej pochvaluje: "Máme velmi efektivní auto s nižší úrovní odporu než naši soupeři, a když se tady podíváte na efektivitu okruhu pokud jde o citlivost na odpor a vztlak, pak jde o dost efektivní okruh, což nám vyhovuje.
Také je hodně citlivý na výkon, když tedy máte silnější motor, pak nám to také nahrává. Nemyslím si, že by v tom byla nějaká magie. Skutečně jsme měli druhé nejrychlejší auto. Mercedes byl bez problémů o tři desetiny rychlejší, navíc měl o něco delší stinty. Byli tedy samozřejmě v lepší pozici," dodává Smedley.