I když se obě strany garáže snaží sdílet veškeré své informace, v posledních závodech došlo ke zhoršení spolupráce. Na začátku sezóny Stříbrné šípy drtily soupeře s velkým náskokem, ve Velké ceně Kanady je po technických problémech porazil Red Bull a minulý víkend v rakouské kvalifikaci obsadil první dvě příčky na roštu Williams.
Dominance slábne a vedení týmu má podezření, že si jeho inženýři informace navzájem tají: "Atmosféra není taková, jako v dřívějších závodech. Pozorujeme, že se to stává velmi soutěživé. Průhlednost trochu trpí a my se musíme ujistit, že to tým nepoškodí," říká Wolff.
Garáž je ale rozdělená na dvě části, což má na výkony Mercedesu negativní dopad. "Potřebujeme pochopení celé skupiny. Celá skupina musí pracovat společně, nejen piloti, ale i inženýři na obou stranách garáže. Nechceme vidět žádné skrývání formy. Nechceme vidět žádná zrušená kola, když se potřebujeme učit o voze," burcuje sportovní ředitel Mercedesu.
Hamilton i Rosberg velmi touží po zisku letošního titulu, Mercedesu se situace uvnitř proto bude těžko zvládat. Tým stále s přehledem vede šampionát - o 158 bodů. Po neúspěch v Kanadě ale v Rakousku letos přišlo další překvapení: poprvé nevyhráli kvalifikaci a soupeři mu byli podstatně blíže - Bottas s Williamsem na vítěze ztratil osm sekund.
Piloti Mercedesu po skončení Velké ceny Rakouska (foto: Daimler AG)