V Monaku vybojoval Fernando Alonso dalších 12 cenných bodů. Kimi Räikkönen měl smůlu a v závěru se dopustil chyby, která ho stála body. Podle Pata Frye by jinak skončil na pódium před svým týmovým kolegou i Danielem Ricciardem: "Neměli jsme štěstí. Räikkönen mohl skončit na pódiu. Teď jsme si jistí, že se můžeme zlepšit."
Scuderia se nyní zaměřuje ve vývoji na stažení náskoku svých nejbližších soupeřů a zároveň pracuje na své metodologii, kterou chce zlepšit z dlouhodobého hlediska.
"V Monaku jsme pokračovali v analýze oblastí, ve kterých můžeme F14 T vylepšit a nyní hledíme vstříc dalšímu závodu v Kanadě, kde použijeme balík, který je o hodně rychlejší než auto, s nímž jsme závodili poslední víkend," popisuje technický ředitel James Allison.
"Zatímco náš vývojový program za poslední týdny slušně pokročil, je těžké přesně předpovědět, co to bude znamenat pro konkurenceschopnost F14 T, protože nevíme, co do Montrealu přivezou naši soupeři," opatrně očekává Allison.
Kimi Räikkönen podle Ferrari mohl dojet v Monaku na pódiu, pro Kanadu
chystají podstatně rychlejší balík (foto: Scuderia Ferrari)
Jakékoliv zlepšení tedy musí být vnímáno v relativních pojmech v naději, že trať poskytne odpověď hodnou veškerého úsilí, které jsme dosud vyvinuli," věří ve zrychlení v Montrealu. Ferrari kromě aerodynamických novinek hodlá nasadit vylepšení pohonné jednotky včetně upraveného softwaru, což by mělo pomoci využít vyšší výkon a stáhnout náskok Mercedesu na rovinkách.
"Musíme být schopni co nejlépe využít kreativitu a originalitu našich inženýrů. Víme, že neexistuje žádná magická hůlka, ale u Ferrari disponujeme bohatstvím talentů a pracujeme na implementaci a přístupu k práci, který umožní, aby to vyplynulo na povrch," dodává Allison.