Podle Hamiltona šlo o úmysl, aby si zajistil start z první pozice, která je v Monaku kvůli nemožnosti předjíždění důležitější než kdekoliv jinde. Podle informací z týmů jezdci spolu momentálně nekomunikují.
K menšímu problému mělo dojít již minule v Barceloně, kdy se Brit nedržel pravidel hry německého týmu a nastavil si vyšší mód, díky kterému získával z MGU-H a MGU-K více výkonu, přestože to technici týmu zakázali. Rosberg se jejich instrukcí naproti tomu držel. Lewis se mu za to po Velké ceně Španělska omluvil, Nico to přijal.
V Monaku však vybuchla sopka a povídačky o idylických vztazích mezi týmovými kolegy Mercedesu vzaly definitivně za své. Hamilton dnes před závodem na dotaz, zda je klidnější po shlédnutí telemetrie z Nicova vozu, odpověděl: "Ne." I nadále tedy svého týmového kolegu podezírá z úmyslu.
Šéf Mercedesu Niki Lauda dnes vedl intenzivní rozhovor s oběma svými piloty. Důrazně k nim promluvil, že si nepřeje žádný incident v první zatáčce, jinak budou mít oba vážný problém.
"Týmová režie nepřichází v úvahu. Ale když tady havarují v první zatáčce, pak to pořádně bouchne. A vedení to od jezdců rozhodně nebude akceptovat," uvádí Lauda. Přitom ještě před pár dny tvrdil, že k havárii musí jednou dojít.
Týmový kolega je nepřítelem číslo jedna, skuteční kamarádi být v F1 nemohou (foto: Daimler AG)
"To je pravda. Pokud zažijeme mnoho závodů jako v Bahrajnu, pak je logické, že později v sezóně havarují. Bude to o milimetr či dva stále těsnější. Ale v Monte Carlu je pouze jeden kritický okamžik - a tím je start. Paku už se na vzdálenost milimetru bok po boku nedostanete," pokračuje Lauda.
A co když v první zatáčce ke kolizi přeci jen dojde? "Zanalyzujeme data a vyvodíme z toho závěry. Nemyslím si, že ti dva budou tak blízko sebe. Nico startuje na lepší straně, a vzdálenost do první zatáčky je extrémně krátká."