Začátek stáje Enstone byl katastrofální - vynechala první předsezónní test, prožívala technické problémy a na trati spíše stála. Ke zkoušení nové techniky proto využívala první závodní víkendy. Až v pátém podniku dosáhla díky osmému místu Romaina Grosjeana - a mohlo to být ještě lepší, nebýt problému s čidlem v motoru.
"Od počátku sezóny tvrdíme, že máme opravdu dobré auto. Kvůli základům, které jsme měli, to ale bylo opravdu těžké," říká pro Autosport majitel Gerard Lopez, jenž se ve Velké ceně Španělska mohl konečně radovat z bodovaného umístění svého týmu.
Grosjean navíc mohl skončit ještě výše: "Měli jsme na Romainově autě elektronický problém, který nás připravil o souboj s Ferrari. Před tím se nám ale dařilo Kimimu [Räikkönenovi] a Fernandovi [Alonsovi] ujíždět. Výsledek by tedy nakonec mohl vypadat jinak a my jsme mohli bojovat o páté či šesté místo.
Teoreticky to tedy znamená, že máme auto, které zaostává za Mercedesem - ale za ním zaostávají všichni - ale Red Bullu je blíže. A to pak znamená, že máme na to bojovat a porazit v podstatě kterékoliv jiné auto."
Srovnání rychlosti Grosjeana s Ferrari - do 20. kola měl pilot Lotusu navrch (pri zvětšení klikněte)
Lotus je v šampionátu osmý a na třetí Ferrari ztrácí 62 bodů, to však jeho ambice nikterak nesnižuje: "Chceme bojovat o třetí nebo o čtvrté místo v šampionátu. Jeho čtvrtina už je za námi, týmy se navzájem obírají o body, takže to pro nikoho nebude jednoduché - s výjimkou Mercedesu." Šampionát s přehledem vede Mercedes, ze "zbytku světa" je zatím nejlepší Red Bull.
"Kvůli tomu musíme dále pracovat. Kvalifikovali jsme se jako pátí a byli schopni bojovat o páté či šesté místo, což jasně dokládá, že auto máme dobré. Bylo by to trochu povýšenecké odepsat zbytek sezóny," dodává Lopez.
Romain Grosjean ve Španělsku oběma Ferrari ujížděl, pak se ale objevil
technický problém a musel zvolnit (foto: Lotus F1 Team)