Tento třiačtyřicetiletý italský manažer vystudoval ekonomiku na Kolumbijské univerzitě v New Yorku. Pracoval jako prezident a výkonný ředitel Ferrari pro Asii, než se po čtyřech letech přesunul do Severní Ameriky. O další čtyři roky později se stal šéfem týmu Formule 1. Jak si s touto úlohou poradí?
Jak na svém blogu uvedl britský novinář James Allen, Mattiacci se bude muset velmi rychle zorientovat nejen v politice tohoto sportu, ale i vítězné kultuře Ferrari z dob Michaela Schumachera, Rosse Brawna a Jeana Todta, která se v posledních letech přesunula z Maranella do Milton Keynes. "Ferrari k tomu má daleko, stejně jako McLaren. A to je ten duch, který přinesl zpět Ron Dennis doufaje ve znovurozdmýchání," zamýšlí se Allen.
"Bude muset rychle identifikovat lidi kolem sebe a pochopit, komu může důvěřovat. Být šéfem vítězného týmu znamená znát ten správný moment, kdy investovat do techniky či nové personální posily. Je to jako být vůdcem orchestru, kdy musíte houslity či basisty udržet neustále na vrcholu. Ta práce je neúprosná," komentuje.
Jak si Mattiacci poradí s výzvou, kterou přináši post šéfa Ferrrari? (foto: Scuderia Ferrari)
Dodává, že kromě udržení Fernanda Alonsa (který opět zopakoval, že dva tituly mistra světa mu nestačí) bude důležité i stoprocentní nasazení pro tým F1. Musejí se zkrátka zaměřit na budoucnost. Je otázkou, zda a jak si s tím vším Mattiacci dokáže poradit.
Fanoušci Ferrari změnu ve vedení víceméně uvítali. "Domenicali byl silný šéf, populární osobnost, ale nebyl to nemilosrdný lídr. Možná to byl začátek jeho konce. Patřil do plánu Italů, jak docílit úspěchu po odchodu Jeana Todta, který byl nemilosrdný a efektivní šéf."
"Aldo Costa měl převzít roli po Brawnovi. A neuspěl. Ale teď se na něj podívejte - šéfdesignér Mercedesu, který dělá, co umí nejlépe - tvořit rychlá auta bez tlaku role technického ředitele. Ten příklad ukazuje, že úspěch v F1, ve sportu a vlastně i obchodě je více o tom zplnomocntit ty správné lidi a u jiných to nepřehnat. Je to také o tom mít vizi," popisuje.
"Celá dominance Mercedesu je výsledkem pečlivého a dlouhodobého plánování a o to se nyní bude snažit Mattiacci. Ferrari má téměř vše, co potřebuje, aby vítězilo: špičkového technického ředitele Jamese Allisona, dobré aerodynamiky, skvělé zázemí pro testování v tunelu a dva mistry světa za volantem."
"Letos je potopilo oddělení pro vývoj motoru. Budou mít však možnost to pro příští rok zlepšit. Tu příležitost musejí využít a musejí se ujistit, že jejich vůz (šasi) se vyrovná Mercedesu a Red Bullu. Musejí zase začít přemýšlet jako vítězové," domnívá se Allen.