DISKUZE K ČLÁNKU Verdikt: FIA zamítá odvolání Red Bullu, ten je zklamaný

Odvolací soud Mezinárodní automobilové federace (FIA) dnes vynesl svůj verdikt v kauze Red Bullu, který se odvolal proti diskvalifikaci ze druhého místa po dojezdu do cíle Velké ceny Austrálie.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Verdikt: FIA zamítá odvolání Red Bullu, ten je zklamaný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 17.04.2014 13:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Zip (Hlasovalo 34 lidí) 15.04.2014 12:41
Verdikt Dle mého názoru je verdikt správný.… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 32 lidí) 15.04.2014 11:24
Všichni jsou si rovni, ale někteří jsou rovnější… »
» Pepan (Hlasovalo 26 lidí) 15.04.2014 12:06
On tu obhajobu neměl na čem postavit. Udělali… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

seven

193.202.20.XXX
O celé cause už bylo popsáno hodně řádků :) a všichni se shodují na tom, že RB prostě v tomhle směru chyboval. Jeho odpůrci a někteří konkurenti to pak nazývají podvodem.

Neuposlechnutím příkazu FIA pochopitelně RB jistou výhodu získal proti týmům, který příkaz uposlechly a za toto byl taky potrestán. Nikdo však neprokázal, že opravdu překročil povolený průtok a tím primárně porušil pravidla. Toto by se podvodem bez debat nazvat dalo. Pokud by jsme věc takto řešily do detailu, tak by pak například i Mercedes musel být nařčen z neuskutečněného pokusu o podvod .... Což je pochopitelně nesmysl.

To že senzor měřil nikdo nepopírá. Otázka je co a jak přesně. Shodou okolností se mně dostal nedávno do ruky odborný článek právě o problematice přesného měření spotřeby v F1. Není to jednoduchá a už vůbec tak jednoznačná záležitost jak se někteří snaží naznačovat. Dle mého názoru FIA toto velmi dobře ví a proto lehce přivírá oči a snaží se to řešit. Podle toho co bylo publikováno, senzor se zkoušel už vloni při testu mladých talentů s neuspokojivými výsledky. Poté byly provedeny úpravy a senzor schválen a nasazen do závodů. Zatím se zdá, že to ale pořád není ono a potenciální problémy se netýkají jen RB ale i některých dalších týmů. Objektivně nutno říct, že pak významně týmů s motory Renault. FIA od zavedení průtokoměru se spoustou věcí už laborovala a zatím v tom i nadále pokračuje, což rozhodně nesvědčí o tom že se jedná o 100% ověřenou technologii jakou by toto měření zasluhovalo.

Úprava senzoru s ohledem na instalaci zakázána nebyla. FIA pouze v důsledku situace naznala, že tento postup senzor může poškodit a zakázala ho.

Co se týče morálky, je zbytečné o ní v souvislosti s F1 mluvit. Navíc na místě Mercedesu bych se taky do RB taky navážel a snažil se ho co nejvíce dostat ze hry. Na konci sezony se to může hodit. Díky tomu, že při vývoji byly lepší než Renault a mají výkonější motor, lze se domnivat, že redukce množství paliva pro ně nemusela mít až tak fatální následky s ohledem na ztrátu rychlosti, takže bylo možná mnohem jednoduší udělat rozhodnutí vyžadované FIA. Znova ale opakuji, že RB svým rozhodnutím chyboval a musel být potrestán jinak by mimo jiné mohl vzniknout nebezpečný precedens. Zkušenost z minulosti ale ukazuje, že rozhodně není jediným týmem, který se takto účelově zachoval. Takže příště zase o někom jiném :)



03 03 03 03 03 03 03

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.102.21.XXX
Souhlasím že ostatní týmy nejsou žádní andílkové...tak jsem to opravdu nemyslel.

Pokud můžu věřit tomu co bylo prezentováno, pak v průběhu velké ceny v Melbourne nebyl ke korekci průtoku paliva vyzván pouze Redbull, ale i další týmy.
A jediný kdo neuposlechl byl Redbull...
Předpokládám tedy že jeho argumentace je naprosto mimo, FIA vyzvala k úpravě průtoku paliva i jeho soupeře, tudíš jediné co je naprosto jisté je to že Redbull měl oproti svým soupeřům výhodu. Ať už to s přesností senzoru bylo jakkoli...

No a v druhé řadě bylo konstatováno že senzor měřil a ne že ne. Pouze Redbullu se nelíbily hodnoty a tak se rozhodl tak jak se rozhodl. Na základě těchto informací tedy usuzuji že FIA neschválila Redbullu měření náhradním řešením...senzor fungoval.

Nakonec je třeba ještě připomenout že Redbull si senzor FIA upravil což pokud vím není přípustné.

Myslím že v současném přetechnizovaném světě nelze vše připravit naprosto dokonale...už jen proto že se jedná o soutěžení a týmy se snaží maximálně přiblížit všem hranicím a hledají skuliny.

Řekl bych že FIA to zas neměla tak nepřipravené, v podstatě jediným zásadním problémem je Redbull...a ten se v této situaci ocitl jen proto že jeho momentální forma byla pod jeho "úroveň" a proto zašel za hranu.

Takže to diletantství v případě FIA je hodně přehnané...

Já mám pocit že všechny současné stížnosti a reptání jdou z velké části na vrub momentálnímu rozložení sil na dráze. Vyhrávat jako Mercedes totiž chtějí naprosto stejně minimálně Ferrari a Redbull (tím míním že mají největší ambice) a jestliže nejsou tam kde chtějí být hledají důvod. No a nejjednodušší je hledat chyby všude jinde než u sebe.

Abych řekl pravdu hodně mě to všechno zaráží. Vzpomínal jsem jestli kdysi když některý favorit nebyl tam kde si přál být začal okamžitě remcat a hledat mouchy...nemluvě o tom že by okamžitě takhle okatě podváděl jen proto že se mu nechtělo prohrávat.

To nesvědčí o moc velké morálce...

A abych řekl pravdu dost mě Redbull zklamal, vždyť má za sebou nádherné vítězné období a má všechny předpoklady k tomu aby se zas dokázal na absolutní výsluní vrátil...přesto mi jeho chování přijde blízké malému dítěti kterému někdo sebere jeho oblíbenou hračku.

04

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Mike17

217.170.103.XXX
Podezirat me muzes, ale ja v nic neveril ani nedoufal. Jestli Ricci ziska nebo prijde o 18 bodu je mi u pr...12

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

seven

193.202.20.XXX
V prvé řadě se jedná o technický sport, takže podobné spory se nepochybně budou řešit i v budoucnu. V žádném případě neschvaluji porušování pravidel a v tomto směru je rozhodnutí FIA v pořádku. Nicméně pozadí tohoto případu bude podstatně složitější než nakolik se prezentuje, jinak by RB skutečně dostal pořádný flastr za podvod. Možná RB podlehl internímu tlaku na výsledek po debaklu v testech , vsadil vše na jednu kartu a doufal, že po závodě bude více prostoru na to celou věc řešit. . V každém případě je naivní se domnívat, že zbytek startovního pole jsou naprosto féroví hráči (přestože se tak nyní tváří), pouze pravděpodobně jejich kalkulace mohly v danou chvíli obsahovat jiný poměr zisk/ztráta a podle toho postupovaly. Jinak si myslím, že pokud FIA nasadí do závodu technologii která zásadně může rozhodovat o výsledku, měla být dlouhodoběji otestována v reálných provozních podmínkách F1 a ne se pouze ohánět argumentem, že dodavatel má dostatečné zkušenosti v oblasti senzoriky. V tomto směru mě jejich neustálý výzkum toho proč vlastně senzor měří co měří i zpochybňování výpočtového modelu (který sama uvádí v pravidlech jako záložní) připadá jako naprosté diletantství. Stejně jako v případě nevhodně definovaných pravidel je i tohle situace, kdy je zbytečné se ve finále divit že někdo prostě využil šedé zóny a šel vlastní cestou. Dnes je to RB, zítra to bude někdo jiný …

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
Tak občas se nějaký fanboy našel, co si stěžoval, že RB pořád podvádí (tu flexibilní křídla, tu aktivní zavěšení, tu díry v podlaze, tu díry v poloosách atd.) 03

+ 4 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Nasir

188.175.189.XXX
Ony jsou neustálé? 12 13

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Co je to za kecy? Pokud bylo čidlo RedBullu vadné, pak podle pravidel měli přejít na záložní řešení, které je pravidly přesně definované. Zachovali se tak? Nezachovali !!! V Malajsii jim čidlo nefungovalo opět a diskvalifikovaní nebyli. Protože postupovali podle pravidel. Tak proti čemu by se měli po závodě odvolávat? Senzory mají všichni stejné. A všem měří stejně. Akorát, že některým týmům, vlastně jedinému týmu často neměří vůbec. Což považují za důvod k tomu, neřídit se pravidly a podvádět.

+ 6 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Nasir

188.175.189.XXX
A tou spekulací chceš dokázat co? Nic takového se nestalo. Odpovím protiotázkou. Co kdyby byla FIA měkká a nediskvalifikovala je, tak by podali po závodě protest soupeři a dokázalo by se, že čidlo měřilo v rámci tolerance a RB těžil ze své výhody nad ostatními? To by dokazovalo co?

Nesprávnost rozhodnutí komisařů rozhodně neprokážeš plácáním spekulací ve stylu "oni neměli na vybranou", protože mohli být poškozeni, zatímco ostatní měli podle tebe asi čidla špičková. 03 Myslím, že na podobné pohádky bylo u soudu právníků dost. 03

+ 7 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Ono od začátku nešlo o to zda RBR senzor fungoval, či nikoliv. Ale o to, že RBR neuposlechl FIA a nechoval se podle pravidel. Nikde jsem nečetl, že by FIA vyloučila Ricciarda za to že mu nefungoval senzor.18 Vyloučen byl za to, že RBR nepostupoval dle pravidel a to ani po upozornění komisařem.
Celé divadlo se soudem vzniklo proto, že si u RedBullu začali myslet, že jsou všemocní a dokáží přenést jádro sporu na jinou úroveň. Tak jak se jim to podařilo loni v případě s Pirelli.
Ano v kauze neuposlechnutí komisařů RedBull moc šancí neměl. Pokud by se ale jednalo o kauzu, kde by se řešilo fungování senzoru, měli šance dosti veliké. Kór, když jako na potvoru, jim po jejich úpravách nefungovala čidla téměř pravidelně.03 18 Naděje potvrdil i sám Horner.03
Sezóna frčí dál, ale jsem zvědav na řešení problému. Buď je čidlo opravdu špatné a pak jej musí nahradit lepším, spolehlivějším, kvalitnějším. Nebo šlo jen o RedBullácký výmysl a pak by za to měl být RBR postižen ještě následně.

+ 14 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

78.157.160.XXX
Chceš tvrdit, že jsi tady nikdy vulgárně neurážel druhé? Mám print-screeny toho, co jsi psal.. včetně těch nejhorších nadávek, které bych se nikdy neodvážil použít, byť si taky občas neberu servítky. Ale dopadlo by to jako s tristo_hrmených, viď? Nikdy jsem tady neměl zapotřebí lhát ani si zběsile klikat na plusy pod svými příspěvky.. zatímco u tebe to je běžnou praxí. Toho maniaka sis mohl odpustit, ale beru to jako tvou sebereflexi. Měj se fajn.

+ 6 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Dlhy

182.253.72.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 6 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

78.157.160.XXX
Asi máš hodně kamarádů.. vzhledem k tomu, jak jsi tady minule vulgárně urážel druhé, tak to ale asi nikoho nepřekvapí.

+ 5 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Dlhy

213.55.100.XXX
no a mclarenak do partie. vy dvaja chlapci mozte zalozit skolu a vyucovat o primitivnych prispevkoch. ty obzvlast mclarenak, oproti tebe je aj Jens objektivny diskuter, profesional.
Tam u "vas" ak myslis ten hnoj, tam sa robit bordel totizto neda.

+ 5 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

82.144.130.XXX
No, v kauze Mercedesu nebyl RB jako svědek ale jako jeden z žalobců (oni (a ještě nějaký tým) podali stížnost na Mercedes)

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

McLarenaaak

78.157.160.XXX
Pozri kamo, nechces uz vypadnut? Bordel robis u nas i tu... ak tu niekto nekomu vadi, su tvoje primitivne prispevky. 02

+ 8 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

78.157.160.XXX
Když vadím tobě, tak vadím všem? Máš zajímavé myšlenkové pochody, jako s těmi plusy, o kterých píšeš výše. Nikomu tady nevadím - že lezu na nervy to je pochopitelné, když jsem odhalil tvé podvody s nicky a lži - něco řekneš, a pod dalším článkem (nejpozději) to popíráš. To i Lojzko má nějaký morální standard, na rozdíl od tebe. 03

+ 8 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Dlhy

180.245.147.XXX
nikto okrem mna?ty tu kamsko lezies na nervy kvantu ludi, ale si slepy ze to nevidis. pre teba som to asi vsetko ja, vsetky minusy mas odo mna atd...cudujem sa sam sebe ze tu mrham svojim casom na niekoho ako si ty a nechavam sa zatahovat do takychto diskusii. holt, nemam rad ked si na mna taki ako ti otvaraju h.bu02

+ 10 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

82.144.130.XXX
Víš co by mě zajímalo, RB byl ze svých důvodů (ať se nakonec ukázali jako opodstatněné nebo ne) přesvědčen o tom, že jejich čidlo měří správně a čidlo FIA je vadné a tato závada je poškozuje, to jim sice soud vyvrátil, ale co by se stalo v opačném případě, že by FIA uposlechli a odvolali se proti výsledku po závodě a dokázalo se jim prokázat, že měli pravdu a ten senzor je poškozoval? Opakování VC Austrálie, anulování výsledků nebo by jim odečetli od finálního času z každého ujetého kola 0.4sec?

To jsem se jen tak zamyslel nad tím, jak jim každý radí, co měli udělat...

+ 8 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

78.157.160.XXX
Samozřejmě krom tebe nikdo nemá důvod, takže si nefandím. Příspěvky tady jsou tři hodiny, 20 hlasů přibylo během 4 min, to je náhodička, viď? 18

+ 8 / − 13

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Dlhý

187.102.177.XXX
mily Jensi. strasne si fandis ked si myslis ze kvoli tebe si nieco idem naklikavat:) inak pokial ja dobre vidim, tak prispevky su tam takmer 3 hodiny, niektore ovela viac. normalny clovek by sa zamyslel, ale ty si urcite presvedceny ze aj ludia vyssie ktori ta maju uz plne zuby som v skutocnosti ja, pod inymi prezyvkami. aj tie pluska aj minuska som tam naklikal ja..04

+ 7 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama