DISKUZE K ČLÁNKU Verdikt: FIA zamítá odvolání Red Bullu, ten je zklamaný
Odvolací soud Mezinárodní automobilové federace (FIA) dnes vynesl svůj verdikt v kauze Red Bullu, který se odvolal proti diskvalifikaci ze druhého místa po dojezdu do cíle Velké ceny Austrálie.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Verdikt: FIA zamítá odvolání Red Bullu, ten je zklamaný
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000635
(Hlasovalo 32 lidí)
15.04.2014 11:24
Všichni jsou si rovni, ale někteří jsou rovnější… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
juras
20:14 15.04.2014 37.48.49.XXXSpravedlnost... Premyslim co k tomu napsat...snazim se vzit se do role Redbullu. Problem je ze neverim v jejich uprimnost, myslim ze nejen F1 je dnes plna lzi.
Redbull v poslednich letech vyhraval titul za titulem a velmi rychle si zvykl, tak jako mu k jeho vysledkum pomahalo to ze utracel velke penize, mam z toho vseho pocit ze kdyz se ted dostal do role kdy neni favoritem nabyl dojmu ze si muze pomoci podvodem a kdyz uz se ho opovazila FIA potrestat ze penize a vliv (on si ponekud domyslive mysli ze penize mu zajisti asi uplne vsechno) mu umozni zlegalizovat podvod.
Nejhorsi na tom vsem je to ze si myslim ze ten podvod byl proveden zcela zamerne. Zklaman jsem predevsim Hornerem a vubec nejvic Neweyem...maji zapotrebi vitezit za kazdou cenu?
Ricciardo je smolar...ale ten podvod mu pomohl k tomu necekanemu vysledku takze se s tim musi smirit.
Redbull by podle me zaslouzil mnohem prisnejsi trest, nejen za podvod ale hlavne za ignorovani FIA behem zavodu. Vzdyt je to podobne jakoby ve fotbale vylouceny hrac odmitl opustit hriste...myslim ze v takovem pripade by byl trest velmi tvrdy.
Nemam rad rozhodnuti u zeleneho stolu, ale jeste vic nemam rad podvody a aroganci.-
seven
10:10 16.04.2014 193.202.20.XXXV prvé řadě se jedná o technický sport, takže podobné spory se nepochybně budou řešit i v budoucnu. V žádném případě neschvaluji porušování pravidel a v tomto směru je rozhodnutí FIA v pořádku. Nicméně pozadí tohoto případu bude podstatně složitější než nakolik se prezentuje, jinak by RB skutečně dostal pořádný flastr za podvod. Možná RB podlehl internímu tlaku na výsledek po debaklu v testech , vsadil vše na jednu kartu a doufal, že po závodě bude více prostoru na to celou věc řešit. . V každém případě je naivní se domnívat, že zbytek startovního pole jsou naprosto féroví hráči (přestože se tak nyní tváří), pouze pravděpodobně jejich kalkulace mohly v danou chvíli obsahovat jiný poměr zisk/ztráta a podle toho postupovaly. Jinak si myslím, že pokud FIA nasadí do závodu technologii která zásadně může rozhodovat o výsledku, měla být dlouhodoběji otestována v reálných provozních podmínkách F1 a ne se pouze ohánět argumentem, že dodavatel má dostatečné zkušenosti v oblasti senzoriky. V tomto směru mě jejich neustálý výzkum toho proč vlastně senzor měří co měří i zpochybňování výpočtového modelu (který sama uvádí v pravidlech jako záložní) připadá jako naprosté diletantství. Stejně jako v případě nevhodně definovaných pravidel je i tohle situace, kdy je zbytečné se ve finále divit že někdo prostě využil šedé zóny a šel vlastní cestou. Dnes je to RB, zítra to bude někdo jiný …-
juras
19:01 16.04.2014 88.102.21.XXXSouhlasím že ostatní týmy nejsou žádní andílkové...tak jsem to opravdu nemyslel.
Pokud můžu věřit tomu co bylo prezentováno, pak v průběhu velké ceny v Melbourne nebyl ke korekci průtoku paliva vyzván pouze Redbull, ale i další týmy.
A jediný kdo neuposlechl byl Redbull...
Předpokládám tedy že jeho argumentace je naprosto mimo, FIA vyzvala k úpravě průtoku paliva i jeho soupeře, tudíš jediné co je naprosto jisté je to že Redbull měl oproti svým soupeřům výhodu. Ať už to s přesností senzoru bylo jakkoli...
No a v druhé řadě bylo konstatováno že senzor měřil a ne že ne. Pouze Redbullu se nelíbily hodnoty a tak se rozhodl tak jak se rozhodl. Na základě těchto informací tedy usuzuji že FIA neschválila Redbullu měření náhradním řešením...senzor fungoval.
Nakonec je třeba ještě připomenout že Redbull si senzor FIA upravil což pokud vím není přípustné.
Myslím že v současném přetechnizovaném světě nelze vše připravit naprosto dokonale...už jen proto že se jedná o soutěžení a týmy se snaží maximálně přiblížit všem hranicím a hledají skuliny.
Řekl bych že FIA to zas neměla tak nepřipravené, v podstatě jediným zásadním problémem je Redbull...a ten se v této situaci ocitl jen proto že jeho momentální forma byla pod jeho "úroveň" a proto zašel za hranu.
Takže to diletantství v případě FIA je hodně přehnané...
Já mám pocit že všechny současné stížnosti a reptání jdou z velké části na vrub momentálnímu rozložení sil na dráze. Vyhrávat jako Mercedes totiž chtějí naprosto stejně minimálně Ferrari a Redbull (tím míním že mají největší ambice) a jestliže nejsou tam kde chtějí být hledají důvod. No a nejjednodušší je hledat chyby všude jinde než u sebe.
Abych řekl pravdu hodně mě to všechno zaráží. Vzpomínal jsem jestli kdysi když některý favorit nebyl tam kde si přál být začal okamžitě remcat a hledat mouchy...nemluvě o tom že by okamžitě takhle okatě podváděl jen proto že se mu nechtělo prohrávat.
To nesvědčí o moc velké morálce...
A abych řekl pravdu dost mě Redbull zklamal, vždyť má za sebou nádherné vítězné období a má všechny předpoklady k tomu aby se zas dokázal na absolutní výsluní vrátil...přesto mi jeho chování přijde blízké malému dítěti kterému někdo sebere jeho oblíbenou hračku.
-
seven
13:33 17.04.2014 193.202.20.XXXO celé cause už bylo popsáno hodně řádků :) a všichni se shodují na tom, že RB prostě v tomhle směru chyboval. Jeho odpůrci a někteří konkurenti to pak nazývají podvodem.
Neuposlechnutím příkazu FIA pochopitelně RB jistou výhodu získal proti týmům, který příkaz uposlechly a za toto byl taky potrestán. Nikdo však neprokázal, že opravdu překročil povolený průtok a tím primárně porušil pravidla. Toto by se podvodem bez debat nazvat dalo. Pokud by jsme věc takto řešily do detailu, tak by pak například i Mercedes musel být nařčen z neuskutečněného pokusu o podvod .... Což je pochopitelně nesmysl.
To že senzor měřil nikdo nepopírá. Otázka je co a jak přesně. Shodou okolností se mně dostal nedávno do ruky odborný článek právě o problematice přesného měření spotřeby v F1. Není to jednoduchá a už vůbec tak jednoznačná záležitost jak se někteří snaží naznačovat. Dle mého názoru FIA toto velmi dobře ví a proto lehce přivírá oči a snaží se to řešit. Podle toho co bylo publikováno, senzor se zkoušel už vloni při testu mladých talentů s neuspokojivými výsledky. Poté byly provedeny úpravy a senzor schválen a nasazen do závodů. Zatím se zdá, že to ale pořád není ono a potenciální problémy se netýkají jen RB ale i některých dalších týmů. Objektivně nutno říct, že pak významně týmů s motory Renault. FIA od zavedení průtokoměru se spoustou věcí už laborovala a zatím v tom i nadále pokračuje, což rozhodně nesvědčí o tom že se jedná o 100% ověřenou technologii jakou by toto měření zasluhovalo.
Úprava senzoru s ohledem na instalaci zakázána nebyla. FIA pouze v důsledku situace naznala, že tento postup senzor může poškodit a zakázala ho.
Co se týče morálky, je zbytečné o ní v souvislosti s F1 mluvit. Navíc na místě Mercedesu bych se taky do RB taky navážel a snažil se ho co nejvíce dostat ze hry. Na konci sezony se to může hodit. Díky tomu, že při vývoji byly lepší než Renault a mají výkonější motor, lze se domnivat, že redukce množství paliva pro ně nemusela mít až tak fatální následky s ohledem na ztrátu rychlosti, takže bylo možná mnohem jednoduší udělat rozhodnutí vyžadované FIA. Znova ale opakuji, že RB svým rozhodnutím chyboval a musel být potrestán jinak by mimo jiné mohl vzniknout nebezpečný precedens. Zkušenost z minulosti ale ukazuje, že rozhodně není jediným týmem, který se takto účelově zachoval. Takže příště zase o někom jiném :)
-
-
-
-
seven
18:29 15.04.2014 193.202.20.XXXObjektivně vzato, podle informací které tu byly uvedeny o průběhu soudu RB moc šancí neměl. V zásadě ani tak už teď nešlo o to jestli senzor fungoval nebo ne, jako spíš o to , že RB neuposlechl FIA proti čemuž se obtížně hledají pádné argumenty (zvláště když si konkurence ráda přisadí). Z uvedeného je těžko soudit jak detailní technické argumenty byly z obou stran předloženy, nicméně RB prostě v tomto směru nezabodoval . Skutečností ale zůstává, že průtokový senzor rozhodně není bezchybný (jinak by se tahle causa neřešila), náhradní měření je rovněž z mnoha důvodů napadnutelné, takže soud rozhodl jediným možným způsobem v souladu s tím jak se víceméně předpokládalo. A sezóna frčí dál-
odin
21:32 15.04.2014 77.240.96.XXXOno od začátku nešlo o to zda RBR senzor fungoval, či nikoliv. Ale o to, že RBR neuposlechl FIA a nechoval se podle pravidel. Nikde jsem nečetl, že by FIA vyloučila Ricciarda za to že mu nefungoval senzor. Vyloučen byl za to, že RBR nepostupoval dle pravidel a to ani po upozornění komisařem.
Celé divadlo se soudem vzniklo proto, že si u RedBullu začali myslet, že jsou všemocní a dokáží přenést jádro sporu na jinou úroveň. Tak jak se jim to podařilo loni v případě s Pirelli.
Ano v kauze neuposlechnutí komisařů RedBull moc šancí neměl. Pokud by se ale jednalo o kauzu, kde by se řešilo fungování senzoru, měli šance dosti veliké. Kór, když jako na potvoru, jim po jejich úpravách nefungovala čidla téměř pravidelně. Naděje potvrdil i sám Horner.
Sezóna frčí dál, ale jsem zvědav na řešení problému. Buď je čidlo opravdu špatné a pak jej musí nahradit lepším, spolehlivějším, kvalitnějším. Nebo šlo jen o RedBullácký výmysl a pak by za to měl být RBR postižen ještě následně.
-
-
-
Jens
19:55 15.04.2014 78.157.160.XXXVšetko. Za co by taky měli dostat tvrdší trest, když doložili, že max. průtok nepřekračovali. Za to, že se ukázalo, že FIA má opravdu problémy s přesností čidel? Vždyť nedokázala vysvětlit ani ten skokový nárůst ve 37. kole. Už jen čekám, kdy nějaký fanatik vytáhne flexibilní křídla a neustálé podvody. -
-
-
-
-
Zip
12:41 15.04.2014 194.228.13.XXXVerdikt Dle mého názoru je verdikt správný. Pravidla mají být pro všechny stejná, byť by byla špatná. Tak se musejí dodržovat a tečka. Nejde tady přece o život ohrožující situaci, aby museli záměrně porušovat pravidla.
Pokud by Red Bull uspěl, tak by tím FIA řekla veřejnosti, že podvádět se smí, pokud si to obhájíte. Strašný příklad pro výchovu. Už jen to že někdo podvádí záměrně, ani se tím netají, no je vidět že jde o peníze za každou cenu.
Nedělám si iluze, že se ostatní nesnaží nějak pravidla obejít, ale aspoň si to třeba rozmyslí.-
-
-
Dlhý
17:01 15.04.2014 80.80.16.XXXtoto je hlúpa lož a ty to dobre vieš ty klamár:) chcel som trest? samozrejme. tvrdsi trest? to som nikde ani len nenaznacil, ale kludne. bol som si isty? prave naopak, viackrat som napisal ze sa bojim ze im skor uznaju tie ich pofiderne dovody.
dufam ze sa ti aspon ulavilo
p.s. pozdravuje ta " re: "-
Jens
17:05 15.04.2014 78.157.160.XXXJá jsem nikdy nelhal, na rozdíl od tebe. Od lží, podvodů, ponižování druhých a vulgárních nadávek jsi tady ty, slovenský šašek tohoto webu.
Tvdil jsi několikrát, že nepochybuješ, že Red Bull vyhraje, např.:
[odkaz na stránku]
Opět budeš zatloukat, jako s přezdívkami typu tristo_hrmených? To jsi dobře setřel tehdy..-
Dlhý
17:16 15.04.2014 193.67.103.XXXprekrucanie ti ide fantasticky, ale najprv si precitaj moj prispevok.
mozno urobis sebe najvacsiu sluzbu ked nebudes reagovat na moje prispevky lebo silou mocou vacsinou strapnis iba sam seba.
a este raz, teba je H. do prezyvok druhych ludi, ci sa podpisu ako anonym alebo 300 hrmenych alebo Dlhy.-
Jens
17:40 15.04.2014 78.157.160.XXXTakže jsi netvrdil, že Red Bull odvolací soud vyhraje? Překrucovat, zatloukat.. a do přezdívek mi je hodně, pokud na mě reaguješ třemi nicky a pak sprostě lžeš, že to nejsi ty. Nelhal jsi snad? Tak co teď děláš machra? Jsi lidská troska, zvyklá druhé podvádět a lhát.. je mi líto tvé rodiny
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek