DISKUZE K ČLÁNKU Verdikt: FIA zamítá odvolání Red Bullu, ten je zklamaný

Odvolací soud Mezinárodní automobilové federace (FIA) dnes vynesl svůj verdikt v kauze Red Bullu, který se odvolal proti diskvalifikaci ze druhého místa po dojezdu do cíle Velké ceny Austrálie.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Verdikt: FIA zamítá odvolání Red Bullu, ten je zklamaný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 17.04.2014 13:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Zip (Hlasovalo 34 lidí) 15.04.2014 12:41
Verdikt Dle mého názoru je verdikt správný.… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 32 lidí) 15.04.2014 11:24
Všichni jsou si rovni, ale někteří jsou rovnější… »
» Pepan (Hlasovalo 26 lidí) 15.04.2014 12:06
On tu obhajobu neměl na čem postavit. Udělali… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Nasir

              188.175.189.XXX
              Jestli se můžu zapojit... i komisaři se samozřejmě mohou mýlit, ale pokud se proti nim chceš odvolat, měl bys dokázat, v čem bylo jejich rozhodnutí nebo požadavek špatný. Tedy v čem byl proti pravidlům, nebo fair play mezi týmy, nebo v čem tě znevýhodňoval oproti ostatním. A zároveň musíš dokázat, že svým svévolným jednáním si tyto pravidla nepřekročil TAKÉ nějakým jiným způsobem! Protože "srážka s blbým komisařem" samozřejmě není žádné povolení dělat si, co chceš. A tímhle způsobem se RB zjevně nehájil. On účelově posunul problém do roviny technické - čidlo je údajně špatné, my údajně máme důkazy, a proto si údajně můžeme dělat, co chceme - což je nesmysl. Prostě si spočetli, že nemají šanci se obhájit a tak to zkusili nabourat právě jen z té technické roviny. A to jim soud nesežral.

              + 7 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                82.144.130.XXX
                Víš co by mě zajímalo, RB byl ze svých důvodů (ať se nakonec ukázali jako opodstatněné nebo ne) přesvědčen o tom, že jejich čidlo měří správně a čidlo FIA je vadné a tato závada je poškozuje, to jim sice soud vyvrátil, ale co by se stalo v opačném případě, že by FIA uposlechli a odvolali se proti výsledku po závodě a dokázalo se jim prokázat, že měli pravdu a ten senzor je poškozoval? Opakování VC Austrálie, anulování výsledků nebo by jim odečetli od finálního času z každého ujetého kola 0.4sec?

                To jsem se jen tak zamyslel nad tím, jak jim každý radí, co měli udělat...

                + 8 / − 9

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Nasir

                  188.175.189.XXX
                  A tou spekulací chceš dokázat co? Nic takového se nestalo. Odpovím protiotázkou. Co kdyby byla FIA měkká a nediskvalifikovala je, tak by podali po závodě protest soupeři a dokázalo by se, že čidlo měřilo v rámci tolerance a RB těžil ze své výhody nad ostatními? To by dokazovalo co?

                  Nesprávnost rozhodnutí komisařů rozhodně neprokážeš plácáním spekulací ve stylu "oni neměli na vybranou", protože mohli být poškozeni, zatímco ostatní měli podle tebe asi čidla špičková. 03 Myslím, že na podobné pohádky bylo u soudu právníků dost. 03

                  + 7 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Co je to za kecy? Pokud bylo čidlo RedBullu vadné, pak podle pravidel měli přejít na záložní řešení, které je pravidly přesně definované. Zachovali se tak? Nezachovali !!! V Malajsii jim čidlo nefungovalo opět a diskvalifikovaní nebyli. Protože postupovali podle pravidel. Tak proti čemu by se měli po závodě odvolávat? Senzory mají všichni stejné. A všem měří stejně. Akorát, že některým týmům, vlastně jedinému týmu často neměří vůbec. Což považují za důvod k tomu, neřídit se pravidly a podvádět.

                  + 6 / − 5

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • Zip

        Zip

        194.228.13.XXX
        Ahoj Odine, tak že to bylo divadlo nevím, každopádně si asi musel být Red Bull jistý v kramflecích, že to zkusil a možná spoléhali, že mistrovská stáj se přeci netrestá a když, tak alespoň jezdci zůstanou body. Jejich záměr s čím do toho šli neznám a můžu se jen domnívat, protože jejich prohlášení je jen součástí jejich hry.
        A pokud někdo podvádí=musí dostat přes prsty.
        A smysl soudu? No když existuje možnost se odvolat, tak soud být musel.
        Těžko my tady můžeme dělat závěry, když dostáváme jen ty informace, jež nám týmy a jiné instituce chtějí dát.
        Pozn. Dle mě to byla jen hra a test Red Bullu, kam až může zajít a případně kolik ho to bude stát.

        + 8 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.23.219.XXX
          RB neměl co ztratit..

          Uvidíme co bude ve zdůvodnění, třeba se ještě něco zajímavého dozvíme 03

          + 7 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Zdravím tě též Zipe. Se vším cos´ napsal ve svých příspěvcích více-méně souhlasím. Až na tvoji poslední větu - poznámku.
          S poslední větou nejen, že souhlasím, ale jsem o tom naprosto přesvědečen.
          Já na rozdíl od mnohých se snažím vnímat i dění okolo závodů a chápat význam různých činností lidí v prostředí F1. Proč se např. soudu AKTIVNĚ účastnili i zástupci jiných stájí? Dle mne šlo opět o "test" moci, o možnost ovlivnit "ublížit" svému soupeři, o "pomstu" oplátku za jednání RBR v minulosti atd.
          Jednoduše, v F1 se nebojuje pouze na tratích, jak si někteří nivové mylně myslí. A díky tomu tu mnohdy bývám za spekulanta.03 04

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            oprava: vypadlo mi..."jednoduše jsem přesvědčen, že v F1 se nebojuje...."

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Nasir

            188.175.189.XXX
            Účast zástupců jiných stájí byla správná, protože RB to celé založil na údajné nefunkčnosti čidla, se kterým ale jezdí všichni. Bylo by naopak divné, kdyby u takového soudu nebyli žádní svědci jiných stájí, kteří by se k funkci čidla vyjádřili. Samozřejmě máš pravdu, že se hraje i v zákulisí a soupeři RB nepřáli, ale pomsta je hodně silné slovo. Zvlášť v případě jako tenhle.

            + 4 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              S těmi svědky máš asi pravdu.
              Pomsta jsem dal do úvozovek, protože si jsem vědom, že jde o silné slovo. Na druhou stranu i "svědek" RedBull, v kauze nepovoleného testování pneu Mercedesem, si u soudu pěkně přihříval svoji polívčičku. Tak proč by mu to nyní Mergl s gustem nevrátil, že?03 Tebe nemusím o hrách v zákulisí nijak přesvědčovat. Naopak, víš o nich moc dobře. A přiznám se, že jsem hledal vhodnější a výstižnější slovo, než je pomsta. Ale na žádné jsem nepřiše.18 Mám malou slovní zásobu...05

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Dlhý

                181.65.145.XXX
                S tym mercedesom tiezpravda, je to niekedy sranda ako zlodej krici chytte zlodeja04 a ti najvacsi zlodeji este zvyknu mat pred sudnym konanim plne usta pravdy.

                + 3 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • anonym

                82.144.130.XXX
                No, v kauze Mercedesu nebyl RB jako svědek ale jako jeden z žalobců (oni (a ještě nějaký tým) podali stížnost na Mercedes)

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • anonym

        94.113.222.XXX
        To je samozřejmě blbost, principiálně vzato může být rozhodnutí komisařů chybné, proto je nutné mít možnost odvolat se k vyšší instanci, kde je možno v klidu předložit další důkazy a kde bude rozhodnutí přezkoumáno. Normální věc, není důvod hned uvažovat o zákulisních intrikách a podplaceném soudu.

        + 4 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Máš pravdu, ale v pravidlech je jasně popsáno, jak se měl tým zachovat v případě nefunkčnosti čidla. A je potom otázkou, proč RBR nevyužil "opravných prostředků" v rámci závodu, vše ignoroval a odvolával se hned k soudu? Tam vidím záměr intrikovat. Pokud by mu nebylo umožněno využití opravných prostředků v rámci závodu, pak je logické, že by se měl obrátit na soud.
          Opět, pokud vědomě přeskakuji nějaký "služební" postup, je v tom cosi podezřelého.03

          + 8 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Nasir

        188.175.189.XXX
        Každý se soudit nebude, Odine. Některé týmy přece nemají prachy. Každý si nemůže dovolit tři drahé právníky... 12
        (teď to schytám od RB boys 14 )

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Dlhy

          181.65.145.XXX
          teda suhlasim, ze RB rozpocet to urcite zabolelo menej ako mensie tymy. ale nieco mi hovori ze by (ked sa pozerame na hladisko financii a nie cestnosti ferovosti atd,tie u RB nepoznaju..) sa sudil kazdy tym, jednoducho tie body za tie peniaze stoja. myslim ze aj caterham keby ziskal dake 3 bodiky a by ich DSQ a mali by sancu na odvolanie na sude, sli by do toho.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          No, tak jasně, že se většina soudit nebude. Někteří nemají prachy a jiní jsou ochotni respektovat rozhodnutí rozhodčích (komisařů).
          Podle mne stačí ještě jednou RedBull klepnout přes prsty a také spadnou z kosmických výšek opět na zem. A budou se chovat jako ostatní.

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • m4nitou

    83.208.107.XXX
    Nečekaně chabá obhajoba Čekal jsem od RB nějaké lepší argumenty, prezentaci jejich skvělého způsobu měření průtoku, a on to byl jen model spoléhající na přesné změření poměrně velkého počtu veličin... To může být jen těžko přesnější než přímé měření rychlosti průtoku.

    + 17 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Moc by mě zajímalo zda by si podobnou věc troufl udělat některý tým z chvostu startovního pole.

    + 11 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    Všichni jsou si rovni, ale někteří jsou rovnější. Soud nám tímto sdělil, že RB je stejně rovný, jako ostatní týmy. A tak to má byt...01

    + 32 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama