Marko: Schází nám 80 koní, nebýt Renaultu, byli bychom opět na špici

iM2, 29. března 2014, 18:59 Google+

Helmut Marko přiznává, že momentálně u Red Bullu uvažují o novém dodavateli motorů. Aktuálně ale samozřejmě změna dodavatele motorů není žádným horkým tématem, protože celé auto je postaveno kolem agregátu Renault.

Počet komentářů:  43 komentářů (Poslední 31.03. 09:23) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Helmut Marko je naštvaný. Jeho Red Bull už není měřítkem pro ostatní, jako tomu bývalo v několika posledních sezonách. Nicméně výkon v dnešní kvalifikaci (2. a 5. místo) je dle poradce týmu akceptovatelný. Více ho ale zajímají výkony dodavatele pohonných jednotek, společnosti Renault, na které tým už několik týdnů s Francouzi spolupracuje. 

"Pokud vezmete v potaz pouze šasi, jsme absolutně na špici. Nemocnou součástí je stále motor, pohonné ústrojí. Vemte si například situaci ze včerejšího druhého tréninku - jezdili jsme z mapováním z Melbourne, protože další vývojový krok nefunguje způsobem, který by nám poskytoval výhodu," popisuje Helmut Marko.

Znamená to, že nebýt motoru by byli opět na špici? "Ano, byli bychom znovu na špici. Ale momentálně máme deficit kolem 80 koní, tak to jednoduše není možné. Viděli jsme to v místě měření maximálních rychlostí."

Mistrovskému týmu se ale přetrvávající problémy nelíbí. Svoji nelibost nad touto situací dával najevo už v zimě: "Stále je nám říkáno, že to zavčas vyřeší," řekl Marko pro formula1.com. Po těchto slovech ale příšel nepovedený test v Jerezu, při kterém Red Bull zvládl odjet pouze pár kol. 

"Pak jsme zasáhli na nejvyšších místech u Renaultu. A společně s Toro Rosso a Renaultem jsme nastartovali spolupráci, abychom se posunuli dopředu." I Markovi je ale jasné, že se problémy jen tak nevyřeší. "Je to zvláštní hybridní část, která nás nechává ve štychu."

To, že má Toro Rosso pohonné ústrojí od Renaultu také, ale Marko jako nevýhodu nevidí: "Ne, protože když se podíváte na Sauber, tak si nemyslím, že by Toro Rosso bylo lepší s motorem Ferrari. A máme teď druhou sílu pro vývojové práce. A naše práce dokazuje, že postupujeme správně: podívejte se, kde jsou Lotus a Caterham."


Otázkou však je, jak dlouho bude Red Bull v čele s Dietrichem Mateschitzem ochoten situaci dále akceptovat: "Člověk je fixován na to, co má. Nemůžete jen tak jednoduše říct: 'Hey, od zítra budeme používat motory Mercedes-Benz' - pokud by nám tedy mohli nějaké dát." Helmut tedy moc dobře ví, že otázka výměny dodavatele motorů je teď zcela mimo debatu a navíc: Auto je postaveno kolem pohonného řešení Francouzů. 

Tým okolo Seba Vettela tak nemá moc na výběr. "Musíme z této situace získat to nejlepší, chytře a rozvážně. Budeme se snažit s Renaultem rychle posouvat dopředu a dnešní odpoledne bylo dobrým krokem správným směrem." Ale přeci jen, neuvažují v Rakousku nad změnou dodavatele motorů? "Toto téma diskutujeme..." zakončuje Helmut Marko.

Vytisknout

Diskuze: Marko: Schází nám 80 koní, nebýt Renaultu, byli bychom opět na špici

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 31.03.2014 09:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 43 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Fotogalerie: Kvalifikace za lijáku v Sepangu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud