DISKUZE K ČLÁNKU Proč Horner pevně věří, že Red Bull s odvoláním uspěje a Ricciardovy body získá zpět
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětluje, na čem založí svou argumentaci u Odvolacího soudu FIA. Pevně věří, že s nimi uspějí a získají body z Velké ceny Austrálie zpět.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč Horner pevně věří, že Red Bull s odvoláním uspěje a Ricciardovy body získá zpět
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001447
(Hlasovalo 18 lidí)
26.03.2014 07:42
ach jaj Ako vidno, vedeli od zaciatku do coho… »
» uzivatel000615
(Hlasovalo 12 lidí)
26.03.2014 07:43
Víra Je jasné, že neřekne, že úspěchu v odvolání… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
anonym
12:56 26.03.2014 178.255.168.XXXTohle samozřejmě vím, chápu a souhlasím s tebou.
Problémem podle mě může být metodika homologačního měření. Průtokoměry mohou být velice přesné v nějakých laboratorních podmínkách, zatímco v reálném nasazení, které nelze laboratorně dost dobře nasimulovat, mohou vykazovat odchylky přesahující toleranci. V F1 by to nebylo nic nového. Otázka zní, mají všechny průtokoměry ve stejných podmínkách stejně velkou (+/- daná tolerance) odchylku od nominální hodnoty? Pokud ano, už tebou zmíněná citace může dávat smysl. Ono tedy původní, nezkrácené vyjádření může dávat smysl i bez toho, ale nenimrejme se ve slovíčkách.
Jestliže řekněme při konkrétním přetížení měří na okamžik všechna čidla od 960 do 980, či od 120 do 140 ml/s, z hlediska fair play v tom nevidím absolutně žádný problém, dokud budou tato čidla používat všichni bez rozdílu. Už se chápeme?
-
-
-
-
Pavel A.
09:52 26.03.2014 94.199.40.XXXDvě otázky Jsou dvě základní otázky, na které nedala FIA odpověď:
1. Byl měřící přístroj v pořádku, nebo ukazoval chybně?
2. Pokud byl v pořádku, jak to, že výpočet podle metodiky FIA ukazoval diametrálně jiné hodnoty?
Koukám, že nikoho nezajímá pravda. Důležité je, zda Red Bull získal výhodu, nebo nezískal. Pokud získal (senzor byl v pořádku), není co řešit a diskvalifikace je oprávněná. Pokud nezískal, byl by diskvalifikován pouze za zesměšnění FIA a její neschopnosti reagovat na nekvalitní součástky, které sama dodává (stížnosti byly už od pátku a nic se nedělo).
Připomíná mi to starý socialistický vtip: Kolik let dostanete, když řeknete, že prezident je vůl? Deset let, rok za urážku a 9 let za prozrazení státního tajemství.
-
Mr.B
10:16 26.03.2014 85.193.24.XXXOno to nikoho nezajímá z prostého důvodu, FIA určuje pravidla podle kterých se závodí a FIA určila, jak se bude průtok měřit. Zásadní je, že FIA musí dát k použití alternativní metody souhlas, což nedala.
Tady přece nejde o to, jestli ve skutečnosti RBR dodržel, nebo nedodržel průtok, důležité je, že metodikou, která byla FIA-ou určena, byl průtok v monopostu RBR překročen.
Zajímavé je, že nikomu z RedBullistů nevadila nedokonalá metoda FIA při měření prohýbajících se křídel, podlahy a já nevím čeho všeho, přitom díky kamerám bylo vidět, jak se monopost RBR prohýbá a tedy nebyl v souladu s pravidly?! Ale to bylo RBR ve výhodě, tak to bylo OK. Najednou je RBR v nevýhodě a budou se zpochybňovat měřící metody?-
Jens
10:25 26.03.2014 109.81.245.XXXA už je tady ten nesmysl opět. Zajímavé je to, že prohýbání se "křídel, podlahy a já nevím čeho všeho" nevadilo nejen Red Bullu, ale ani soupeřům či FIA. Všiml sis nějakého auta, kterému se při jízdě křídlo neprohýbá? Byl bys prvním na světě. Rekord bych ti přisoudil také za to, že podle záběrů z kamery dokážeš poznat, zda je průhyb v souladu s pravidly či nikoliv. FIA mohla veškeré spory jednoduše ukončit tím, že by tě zaměstnala.-
uzivatel001447
23:45 26.03.2014 188.123.100.XXXv tom pripade som rekordman, lebo podla zaberou z kamery dokazem urcit ze kridlo nie je v dostatocnej vyske od asfaltu - hlavne podla toho, ze sa ho dotyka. -
Mr.B
10:34 26.03.2014 85.193.24.XXXAle ono to ostatním vadilo, dokonce se kvuli tomu upravovala zátěž při testech, ale celá ta metodika je nedokonalá a tak se to nechalo být a ostatní týmy se pak přizpůsobily. Ale to je přece jedno. Bavíme se o tom, že měřící postupy jsou nedokonalé, jednou to nahraje jednomu a podruhé zase druhému. Každopádně bylo zvykem se podřídit rozhodnutí FIA, popřípadě si na něj stěžovat, ale nebylo zvykem ho ignorovat. A o to tady jde.-
Pavel A.
10:57 26.03.2014 94.199.40.XXXTeď jsi napsal důležitou věc - metodika je nedokonalá. A kdo za to může?
Bylo zvykem se podřídit, protože stěžovat si nešlo. Nemáš možnost stěžování, nemáš možnost odvolání (což je vidět podle té histerie co vypukla) , můžeš jen tupě poslouchat.
FIA je jediný (údajně demokratický) orgán, proti jehož rozhodnutí není odvolání - není jakékoli odvolání proti udělení trestu (třeba průjezdu boxem) během závodu.
Autoritu máš, protože si jí zasloužíš, ne proto, že zlikviduješ každého, kdo jí zpochybní. To není autorita, to je strach.
Týmy vědí, že Ecclestone vymýšlí kraviny, ale bojí se ho. Týmy vědí, že FIA vymýšlí kraviny, ale bojí se jí. Fanoušci si stěžují, ale nikdo je neposlouchá. Tak mi řekni, kam Formule 1 potom směřuje?-
rock
13:36 26.03.2014 37.188.227.XXXFIA v tomhle nemá být demokratický orgán, FIA má být diktátor a absolutistický vládce, protože je
1. v pozici pořadatele (komu se to nelíbí NEmusí se účastnit. btw tady padá tvoje analogie se socialismem)
2. v pozici rozhodčího (tedy nejvyšší autorita, která řekne "takhle to je". To je něco, co se nedá řešit demokraticky, musí být někdo, kdo to rozsekne)
FIA si v tomhle ohledu vůbec nemusí nic zasloužit, FIA má všechno co potřebuje z titulu své pozice. Ona organizuje a ostatní se buď účastní nebo neúčastní.-
Pavel A.
14:54 26.03.2014 94.199.40.XXXTakže FIA jako absolutistický vládce, nemusí dodržovat předpisy, které sama vyhlásila a v rámci vlastní úvahy může případně vyhlásit jednotu týmu lepší podmínky než druhému? (podle toho co jsi napsal by mohla)
Tak s tímhle nesouhlasím. FIA NENÍ diktátor, je to nadnárodní organizace, zastřešující SPORTOVNÍ odvětví, mající přesná pravidla a podléhající mezinárodním právním normám. A MUSÍ se podle toho chovat.-
rock
15:47 26.03.2014 37.188.227.XXXNic jsem nenapsal o nedodržování vlastních předpisů ani o úmyslném zvýhodňování týmů.
Vycházím z premisy, že FIA nastavuje v mezích možností fair play podmínky a veškeré kroky, které dělá, jsou v zájmu výše uvedeného. Pokud bych tomu jako účastník soutěže nevěřil, byl bych absolutní kretén, kdybych se té soutěže účastnil.
Soutěžící nesmí mít právo zpochybňovat organizátorův výklad pravidel už jenom proto, že je soutěžící a z principu je nutné předpokládat, že by tak činil ke svému prospěch a ne ku prospěchu soutěže. Organizátor si po skončení sezóny může poslechnout připomínky soutěžících a případně je zapracovat do nové verze pravidel na další sezónu -uzná-li za vhodné-, ale to je asi tak všechno.
Pokud se to děje jinak, děje se to špatně. Soutěžící si nemohou manažovat svoji soutěž. To funguje ještě tak na plácku mezi paneláky, ale dál už ne.-
rock
16:02 26.03.2014 37.188.227.XXX"Pokud bych tomu jako účastník soutěže nevěřil, byl bych absolutní kretén, kdybych se té soutěže účastnil."
Teď mne napadá - kdybych nevěřil ve fair play soutěže a PŘESTO se jí účastnil (a nechtěl být považován za kreténa), tak jedině v tom případě, že bych věřil, že z toho nepoctivého prostředí dokážu vytěžit nějakou výhodu pro sebe. Pak bych se samozřejmě zlobil, kdyby organizátor přišel s výkladem, který mi nevyhovuje.
-
-
anonym
16:05 26.03.2014 178.255.168.XXXJediné, co FIA skutečně musí, je dodržovat mezinárodní a místní právo. Pokud by sáhla k diskriminaci nebo neoprávněnému zvýhodnění některého z účastníků (tvůj příklad), případně někomu způsobila újmu, mohou se postižení vždy bránit u civilního soudu.
-
-
-
Jens
11:11 26.03.2014 109.81.245.XXXJsem si nevšiml, že by se karbon někomu neprohýbal. Prohýbala se všem, FIA metodiku zpřísnila a ukázalo se, že údajní "podvodníci" nepodváděli. A mezi týmy nastal klid a spokojenost, což se nedá říci o některých jedincích v diskusích. Mimochodem, Red Bullu se stejně křídla prohýbají i letos a nikdo si už nestěžuje (pouze tady) - už to vyšlo z módy?
Je to jedno, ale jako první jsi to vytáhl ty, proto jsem reagoval.-
-
Jens
11:39 26.03.2014 109.81.245.XXXTakže po zpřísnění pravidel začali ostatní podvádět nebo se ukázalo, že předtím Red Bull nepodváděl? Nikdo nezpochybňuje to, že se to RB prohýbalo. Jestli nejvíce, to já nedokážu posoudit. Dokázal bys kvantifikovat, o kolik více? A ono to je vlastně jedno, když tím pravidla neporušují. Samozřejmě, že se jim to prohýbá dále. Stejně jako všem ostatním. -
-
-
-
Mr.B
12:47 26.03.2014 85.193.24.XXXJá to chápu a uznávám i to, že to čidlo nemuselo měřit všem stejně, což je jistě špatně.
Ale přesto musím už po několikáté opakovat, že způsob měření byl určen FIA pro všechny stejně a to, že je ta metoda nedokonalá není nic neobvyklého. Jak jsem se snažil vysvětlit na příkladu flexibility, je možné, že během GP dochází k porušení pravidel i přesto, že příslušnou zkouškou týmy projdou. V případě flexibility je možné, že na tom RBR vydělal a v případě měření průtoku je zase možné že byl znevýhodněn.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek