DISKUZE K ČLÁNKU Proč Horner pevně věří, že Red Bull s odvoláním uspěje a Ricciardovy body získá zpět

Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětluje, na čem založí svou argumentaci u Odvolacího soudu FIA. Pevně věří, že s nimi uspějí a získají body z Velké ceny Austrálie zpět.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč Horner pevně věří, že Red Bull s odvoláním uspěje a Ricciardovy body získá zpět

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 103, poslední 28.03.2014 09:58 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mr.B (Hlasovalo 20 lidí) 26.03.2014 08:05
Vyhrožování Mně tedy nevadí, že používají svůj… »
» uzivatel001447 (Hlasovalo 18 lidí) 26.03.2014 07:42
ach jaj Ako vidno, vedeli od zaciatku do coho… »
» uzivatel000615 (Hlasovalo 12 lidí) 26.03.2014 07:43
Víra Je jasné, že neřekne, že úspěchu v odvolání… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • anonym

          178.255.168.XXX
          Tohle samozřejmě vím, chápu a souhlasím s tebou.

          Problémem podle mě může být metodika homologačního měření. Průtokoměry mohou být velice přesné v nějakých laboratorních podmínkách, zatímco v reálném nasazení, které nelze laboratorně dost dobře nasimulovat, mohou vykazovat odchylky přesahující toleranci. V F1 by to nebylo nic nového. Otázka zní, mají všechny průtokoměry ve stejných podmínkách stejně velkou (+/- daná tolerance) odchylku od nominální hodnoty? Pokud ano, už tebou zmíněná citace může dávat smysl. Ono tedy původní, nezkrácené vyjádření může dávat smysl i bez toho, ale nenimrejme se ve slovíčkách. 03

          Jestliže řekněme při konkrétním přetížení měří na okamžik všechna čidla od 960 do 980, či od 120 do 140 ml/s, z hlediska fair play v tom nevidím absolutně žádný problém, dokud budou tato čidla používat všichni bez rozdílu. Už se chápeme?

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Pavel A.

    Pavel A.

    94.199.40.XXX
    Dvě otázky Jsou dvě základní otázky, na které nedala FIA odpověď:

    1. Byl měřící přístroj v pořádku, nebo ukazoval chybně?
    2. Pokud byl v pořádku, jak to, že výpočet podle metodiky FIA ukazoval diametrálně jiné hodnoty?

    Koukám, že nikoho nezajímá pravda. Důležité je, zda Red Bull získal výhodu, nebo nezískal. Pokud získal (senzor byl v pořádku), není co řešit a diskvalifikace je oprávněná. Pokud nezískal, byl by diskvalifikován pouze za zesměšnění FIA a její neschopnosti reagovat na nekvalitní součástky, které sama dodává (stížnosti byly už od pátku a nic se nedělo).

    Připomíná mi to starý socialistický vtip: Kolik let dostanete, když řeknete, že prezident je vůl? Deset let, rok za urážku a 9 let za prozrazení státního tajemství.

    + 9 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mr.B

      Mr.B

      85.193.24.XXX
      Ono to nikoho nezajímá z prostého důvodu, FIA určuje pravidla podle kterých se závodí a FIA určila, jak se bude průtok měřit. Zásadní je, že FIA musí dát k použití alternativní metody souhlas, což nedala.

      Tady přece nejde o to, jestli ve skutečnosti RBR dodržel, nebo nedodržel průtok, důležité je, že metodikou, která byla FIA-ou určena, byl průtok v monopostu RBR překročen.

      Zajímavé je, že nikomu z RedBullistů nevadila nedokonalá metoda FIA při měření prohýbajících se křídel, podlahy a já nevím čeho všeho, přitom díky kamerám bylo vidět, jak se monopost RBR prohýbá a tedy nebyl v souladu s pravidly?! Ale to bylo RBR ve výhodě, tak to bylo OK. Najednou je RBR v nevýhodě a budou se zpochybňovat měřící metody?

      + 12 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jens

        109.81.245.XXX
        A už je tady ten nesmysl opět. Zajímavé je to, že prohýbání se "křídel, podlahy a já nevím čeho všeho" nevadilo nejen Red Bullu, ale ani soupeřům či FIA. Všiml sis nějakého auta, kterému se při jízdě křídlo neprohýbá? Byl bys prvním na světě. Rekord bych ti přisoudil také za to, že podle záběrů z kamery dokážeš poznat, zda je průhyb v souladu s pravidly či nikoliv. FIA mohla veškeré spory jednoduše ukončit tím, že by tě zaměstnala.

        + 9 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001447

          uzivatel001447

          188.123.100.XXX
          v tom pripade som rekordman, lebo podla zaberou z kamery dokazem urcit ze kridlo nie je v dostatocnej vyske od asfaltu - hlavne podla toho, ze sa ho dotyka.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mr.B

          Mr.B

          85.193.24.XXX
          Ale ono to ostatním vadilo, dokonce se kvuli tomu upravovala zátěž při testech, ale celá ta metodika je nedokonalá a tak se to nechalo být a ostatní týmy se pak přizpůsobily. Ale to je přece jedno. Bavíme se o tom, že měřící postupy jsou nedokonalé, jednou to nahraje jednomu a podruhé zase druhému. Každopádně bylo zvykem se podřídit rozhodnutí FIA, popřípadě si na něj stěžovat, ale nebylo zvykem ho ignorovat. A o to tady jde.

          + 11 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pavel A.

            Pavel A.

            94.199.40.XXX
            Teď jsi napsal důležitou věc - metodika je nedokonalá. A kdo za to může?
            Bylo zvykem se podřídit, protože stěžovat si nešlo. Nemáš možnost stěžování, nemáš možnost odvolání (což je vidět podle té histerie co vypukla) , můžeš jen tupě poslouchat.

            FIA je jediný (údajně demokratický) orgán, proti jehož rozhodnutí není odvolání - není jakékoli odvolání proti udělení trestu (třeba průjezdu boxem) během závodu.

            Autoritu máš, protože si jí zasloužíš, ne proto, že zlikviduješ každého, kdo jí zpochybní. To není autorita, to je strach.
            Týmy vědí, že Ecclestone vymýšlí kraviny, ale bojí se ho. Týmy vědí, že FIA vymýšlí kraviny, ale bojí se jí. Fanoušci si stěžují, ale nikdo je neposlouchá. Tak mi řekni, kam Formule 1 potom směřuje?

            + 4 / − 13

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • enzo

              enzo

              89.177.132.XXX
              Kdo se koho bojí fakt nevím, ale kam bude F1 směřovat bez dodržování pravidel?
              FIA možná udělala botu v tom, že nepovolila alternativní metodu měření, ale na tom, že vyžaduje dodržování svých rozhodnutí nevidím nic zastrašujícího.

              + 9 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • rock

              37.188.227.XXX
              FIA v tomhle nemá být demokratický orgán, FIA má být diktátor a absolutistický vládce, protože je

              1. v pozici pořadatele (komu se to nelíbí NEmusí se účastnit. btw tady padá tvoje analogie se socialismem)
              2. v pozici rozhodčího (tedy nejvyšší autorita, která řekne "takhle to je". To je něco, co se nedá řešit demokraticky, musí být někdo, kdo to rozsekne)

              FIA si v tomhle ohledu vůbec nemusí nic zasloužit, FIA má všechno co potřebuje z titulu své pozice. Ona organizuje a ostatní se buď účastní nebo neúčastní.

              + 8 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pavel A.

                Pavel A.

                94.199.40.XXX
                Takže FIA jako absolutistický vládce, nemusí dodržovat předpisy, které sama vyhlásila a v rámci vlastní úvahy může případně vyhlásit jednotu týmu lepší podmínky než druhému? (podle toho co jsi napsal by mohla)

                Tak s tímhle nesouhlasím. FIA NENÍ diktátor, je to nadnárodní organizace, zastřešující SPORTOVNÍ odvětví, mající přesná pravidla a podléhající mezinárodním právním normám. A MUSÍ se podle toho chovat.

                + 0 / − 7

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  37.188.227.XXX
                  Nic jsem nenapsal o nedodržování vlastních předpisů ani o úmyslném zvýhodňování týmů.

                  Vycházím z premisy, že FIA nastavuje v mezích možností fair play podmínky a veškeré kroky, které dělá, jsou v zájmu výše uvedeného. Pokud bych tomu jako účastník soutěže nevěřil, byl bych absolutní kretén, kdybych se té soutěže účastnil.

                  Soutěžící nesmí mít právo zpochybňovat organizátorův výklad pravidel už jenom proto, že je soutěžící a z principu je nutné předpokládat, že by tak činil ke svému prospěch a ne ku prospěchu soutěže. Organizátor si po skončení sezóny může poslechnout připomínky soutěžících a případně je zapracovat do nové verze pravidel na další sezónu -uzná-li za vhodné-, ale to je asi tak všechno.

                  Pokud se to děje jinak, děje se to špatně. Soutěžící si nemohou manažovat svoji soutěž. To funguje ještě tak na plácku mezi paneláky, ale dál už ne.

                  + 6 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • rock

                    37.188.227.XXX
                    "Pokud bych tomu jako účastník soutěže nevěřil, byl bych absolutní kretén, kdybych se té soutěže účastnil."

                    Teď mne napadá - kdybych nevěřil ve fair play soutěže a PŘESTO se jí účastnil (a nechtěl být považován za kreténa), tak jedině v tom případě, že bych věřil, že z toho nepoctivého prostředí dokážu vytěžit nějakou výhodu pro sebe. Pak bych se samozřejmě zlobil, kdyby organizátor přišel s výkladem, který mi nevyhovuje.

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  178.255.168.XXX
                  Jediné, co FIA skutečně musí, je dodržovat mezinárodní a místní právo. Pokud by sáhla k diskriminaci nebo neoprávněnému zvýhodnění některého z účastníků (tvůj příklad), případně někomu způsobila újmu, mohou se postižení vždy bránit u civilního soudu.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • Jens

            109.81.245.XXX
            Jsem si nevšiml, že by se karbon někomu neprohýbal. Prohýbala se všem, FIA metodiku zpřísnila a ukázalo se, že údajní "podvodníci" nepodváděli. A mezi týmy nastal klid a spokojenost, což se nedá říci o některých jedincích v diskusích. Mimochodem, Red Bullu se stejně křídla prohýbají i letos a nikdo si už nestěžuje (pouze tady) - už to vyšlo z módy?
            Je to jedno, ale jako první jsi to vytáhl ty, proto jsem reagoval.

            + 8 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mr.B

              Mr.B

              85.193.24.XXX
              Jediné, co se stalo po zpřísnění pravidel je to, že se týmy přizpůsobily, to ale neznamená, že se jim to přestalo hýbat. Že se to v posledních letech nejvíc prohýbá RBR není žádnej můj objev. Na netu o tom najdeš spoustu materiálu.

              + 3 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jens

                109.81.245.XXX
                Takže po zpřísnění pravidel začali ostatní podvádět nebo se ukázalo, že předtím Red Bull nepodváděl? Nikdo nezpochybňuje to, že se to RB prohýbalo. Jestli nejvíce, to já nedokážu posoudit. Dokázal bys kvantifikovat, o kolik více? A ono to je vlastně jedno, když tím pravidla neporušují. Samozřejmě, že se jim to prohýbá dále. Stejně jako všem ostatním.

                + 5 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Znovu. Na hýbání křídla není nic nelegálního je jen stanoveno o kolik můžou. Křídla se hýbat budou vždy a všem!!! A je přesně stanoveno měření, pro všechny stejné, které všichni splnili. Rozdíl proti čidlům je v tom, že neměří všem stejně!!!

                + 5 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mr.B

                  Mr.B

                  85.193.24.XXX
                  Tak tedy znovu.
                  Je přesně stanoveno měření, pro všechny stejné, které všichni nesplnili. Ti kdo ho nesplnili dostali trest.

                  + 3 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    průtok: Způsob měření je stejný (čidly), ale každé čidlo nejspíš měří jinak. Takže neměří všem stejně!!!
                    křídla: Způsob měření je stejný a měřící zařízení je stejné, to znamená, že výsledek měření je stejný. Takže všem měří stejně!!!

                    + 3 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mr.B

                      Mr.B

                      85.193.24.XXX
                      Já to chápu a uznávám i to, že to čidlo nemuselo měřit všem stejně, což je jistě špatně.

                      Ale přesto musím už po několikáté opakovat, že způsob měření byl určen FIA pro všechny stejně a to, že je ta metoda nedokonalá není nic neobvyklého. Jak jsem se snažil vysvětlit na příkladu flexibility, je možné, že během GP dochází k porušení pravidel i přesto, že příslušnou zkouškou týmy projdou. V případě flexibility je možné, že na tom RBR vydělal a v případě měření průtoku je zase možné že byl znevýhodněn.

                      + 4 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama