DISKUZE K ČLÁNKU Stříbrný Ricciardo byl po Velké ceně Austrálie diskvalifikován, Red Bull se odvolává
Komisaři se rozhodli vyloučit Daniela Ricciarda z Velké ceny Austrálie poté, co v jejím průběhu "konzistentně překračoval" limit stanovený pro průtok paliva.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Stříbrný Ricciardo byl po Velké ceně Austrálie diskvalifikován, Red Bull se odvolává
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
uzivatel000232
22:15 18.03.2014 109.80.228.XXX
"FIA při rozsudku uvedla, že Red Bull byl na problém několikrát upozorněn, ke kvalifikaci???? nakonec ale přistoupila proto, že nápravu nesjednal."
Kapor
09:45 17.03.2014 194.160.178.XXX
Je to logické,.. ...že Red Bull sa odvolal, lebo za senzor a jeho kalibráciu zodpovedá výrobca a FIA, ho má kontrolovať už po I. tréningu, keďže data o tom má v ich centrálnom počítači. Ako vidieť starí páprdovia z degenerovanými mozgami sa zase zobudili 5 minút po 12 !
erdedy
23:04 16.03.2014 178.41.107.XXX
A doplnim este nieco velmi podstatne co som zabudol:
K tej metode/systemu - podstatny argument uz bol vlastne vypovedany - Horner hovori o nejakom svojom "kalibrovanom zariadeni/nahradnej metode" ci tak podobne. Som si viac/menej isty, ze mozno ani nemysli ziadne "doplnkove" zariadenie (a aj keby ano), ale data z ECU motoru.
Kedze ide o (podla mojho nazoru omnoho) presnejsi (overeny***) "model" (nemam lepsie slovo), kde ECU "vie presne" (dokazatelne***), ako/kde/kedy/za akych okolnosti/kolko paliva atd... bolo vstreknute, do jednotlivych valcov/za nejaku cas. jednotku, uz len to moze spochybnit udaje senzoru.
** - overeny - myslim ako velmi precizne prevereny (davno este pred tym, nez ten motor prvykrat nastartovali) v laboratornych podmienkach. Bez tychto udajov/dat (pomaly na "molekulu", ci ako to prezentoval Mercedes ci kto... ) neni mozne riadit (zrejme ani zostrojit) motor z takou efektivitou aku mame dnes.
P.S.: Boze moj... uz sa vyjadrujem ako Kapor... (nic v zlom)
K tej metode/systemu - podstatny argument uz bol vlastne vypovedany - Horner hovori o nejakom svojom "kalibrovanom zariadeni/nahradnej metode" ci tak podobne. Som si viac/menej isty, ze mozno ani nemysli ziadne "doplnkove" zariadenie (a aj keby ano), ale data z ECU motoru.
Kedze ide o (podla mojho nazoru omnoho) presnejsi (overeny***) "model" (nemam lepsie slovo), kde ECU "vie presne" (dokazatelne***), ako/kde/kedy/za akych okolnosti/kolko paliva atd... bolo vstreknute, do jednotlivych valcov/za nejaku cas. jednotku, uz len to moze spochybnit udaje senzoru.
** - overeny - myslim ako velmi precizne prevereny (davno este pred tym, nez ten motor prvykrat nastartovali) v laboratornych podmienkach. Bez tychto udajov/dat (pomaly na "molekulu", ci ako to prezentoval Mercedes ci kto... ) neni mozne riadit (zrejme ani zostrojit) motor z takou efektivitou aku mame dnes.
P.S.: Boze moj... uz sa vyjadrujem ako Kapor... (nic v zlom)
Jens
22:31 16.03.2014 78.157.160.XXX
Mé vysvětlení komisaři nevyvrátili, ale podpořily. To, že se to snažíš překroutit, na tom nic nezmění. Ano, u nových pravidel a šedých zón si to žádá vzhledem k invenci inženýrů a dalším a dalším řešením neustále nové výklady. Týmy stále dostávají technické směrnice, další a další, i tento měsíc jich dostali několik. Proto je nepotrestali - protože se neprovinili - stejně jako u těch vašich povídaček s flexibilními křídly, zařízením pro změnu světlé výšky, nahříváním T-Traye, dírami v podlaze, náboji atd. atd...
erdedy
22:30 16.03.2014 178.41.107.XXX
To je pravda. Homologacia ale spociva v tom, ze sa pouziva jediny druh prip. od jedneho vyrobcu v danych podmiekach, ktory vyhovuje pravidlam. Neznamena to vsak, ze neexistuje presnejsie meradlo ci dokonca system/exaktna metoda (sposob), akym sa da velicina zmerat s "vyssou presnostou".
Toto plati aj opacne ---> je (bude) podstatne, cim vyvratia obvinenie vydane na zaklade homologovaneho meradla.
Ak toto presadia (co myslim pre nich bude "alfa"), je to polovica "uspechu" a je dost mozne, ze odvolacia "komisia" zmietne zo stola to prve rozhodnutie.
P.S.: vsimol som si jeden "nesvar" - obecenstvo si asi mysli, ze ja som fanda RedBullu... Ale ok, nebudem to vyvracat, stejne je to jedno. (Netyka sa to nutne priamo Vaseho prispevku)
Toto plati aj opacne ---> je (bude) podstatne, cim vyvratia obvinenie vydane na zaklade homologovaneho meradla.
Ak toto presadia (co myslim pre nich bude "alfa"), je to polovica "uspechu" a je dost mozne, ze odvolacia "komisia" zmietne zo stola to prve rozhodnutie.
P.S.: vsimol som si jeden "nesvar" - obecenstvo si asi mysli, ze ja som fanda RedBullu... Ale ok, nebudem to vyvracat, stejne je to jedno. (Netyka sa to nutne priamo Vaseho prispevku)
odin
22:26 16.03.2014 77.240.96.XXX
Odpověděl ti výše Nasir. A podle mne hodně vyčerpávajícím způsobem. I když spíše na to, PROČ se tu pokaždé čertím nad "nespravedlností".
Pokud mám za sebe napsat důvod, pak bych řekl, že RBR FIA netrestá kvůli jejich finančnímu přínosu do F1. Nemyslím tím podplácení někoho, ale utrácení peněz v této oblasti ze kterých mají "všichni". Dále s tím souvisí moc a silné politické postavení v F1. Řekl bych, že RBR, Ferrari a Mercedes jsou momentálně nejmocnější stáje, na které se pohlíží "jinak". McLaren trochu ztratil pozice, za tu dobu, co tam nebyl Ron. Ostatní jsou kompars. Ale je to můj pohled, dost syrově formulovaný.
Pokud mám za sebe napsat důvod, pak bych řekl, že RBR FIA netrestá kvůli jejich finančnímu přínosu do F1. Nemyslím tím podplácení někoho, ale utrácení peněz v této oblasti ze kterých mají "všichni". Dále s tím souvisí moc a silné politické postavení v F1. Řekl bych, že RBR, Ferrari a Mercedes jsou momentálně nejmocnější stáje, na které se pohlíží "jinak". McLaren trochu ztratil pozice, za tu dobu, co tam nebyl Ron. Ostatní jsou kompars. Ale je to můj pohled, dost syrově formulovaný.
Jens
22:24 16.03.2014 78.157.160.XXX
1. Neptal jsem se tebe.
2. Co je špatného na otázce: "Jaký je tvůj názor?" Neptám se na smysl života, na absolutní pravdu, ale na Odinův názor - jak tohle může být špatná otázka?
3. Přesto ti odpoví: nebyli potrestáni, protože zákon neporušili, chápeš? O jaké amnestii to pořád meleš? ... Raději považuj tyto poslední dvě otázky za řečnické.
2. Co je špatného na otázce: "Jaký je tvůj názor?" Neptám se na smysl života, na absolutní pravdu, ale na Odinův názor - jak tohle může být špatná otázka?
3. Přesto ti odpoví: nebyli potrestáni, protože zákon neporušili, chápeš? O jaké amnestii to pořád meleš? ... Raději považuj tyto poslední dvě otázky za řečnické.
Nasir
22:22 16.03.2014 188.175.189.XXX
Podívej, co bys chtěl vysvětlovat, když tvé vysvětlení komisaři vyvrátili? A bylo to zmíněno i tady. To si podle tebe mají vymýšlet nová a nová vysvětlení, aby to silou heveru na tu šedou zonu přesunuli? Nebo podle tebe je šedá zona pravidel všechno "co se utají v zákulisí"? Jo, tak tohle "vysvětlení" už by sedělo.
Sauber - ano, to máš pravdu, nebyl to dobrý příklad pro srovnání. Zmínil jsem to, protože se to událo jen rok předem.
Sauber - ano, to máš pravdu, nebyl to dobrý příklad pro srovnání. Zmínil jsem to, protože se to událo jen rok předem.
Nasir
22:12 16.03.2014 188.175.189.XXX
To je špatná otázka, protože s podstatou věci NEsouvisí. Je to totéž jako otázka - proč ten vrah nebyl potrestán, když policisté vědí, že někoho zabil? Že se něco ví ale automaticky neznamená, že padne trest. V principu je jedno, jestli byl někdo z komisařů snad podplacen, nebo to RB nějak ukecal na tu šedou zonu, kterou operuješ, nebo se nějak v zákulisí dohodli, nebo se na to přišlo pozdě a nějaký funkcionář nechtěl, aby se v tom nikdo dál šťoural... To není otázka na nás ale na FIA, jejíž komisaři vyvrátili obhajobu RB, bylo to zmíněno i tady. Tvoje otázka s podstatou věci nesouvisí.
To je v principu totéž jako s tou amnestií - hodně odsouzených zločinců kvůli ní nenastoupilo výkon trestu. A já se tě ptám, proč nebyli potrestáni, když jasně porušili zákon? To že je osvobodila nějaká amnestie nesouvisí s jejich případem a proviněním. Oni sice unikli potrestání, ale jeden úřední úkon z nich asi náhle neudělal poctivce, že ne?
To je v principu totéž jako s tou amnestií - hodně odsouzených zločinců kvůli ní nenastoupilo výkon trestu. A já se tě ptám, proč nebyli potrestáni, když jasně porušili zákon? To že je osvobodila nějaká amnestie nesouvisí s jejich případem a proviněním. Oni sice unikli potrestání, ale jeden úřední úkon z nich asi náhle neudělal poctivce, že ne?
anonym
22:00 16.03.2014 89.177.1.XXX
V tom máte nepochybně pravdu, jenom na to asi měli zavést debatu před závodem a ne až po něm kdy (podle nich chybného senzoru) došlo k porušení pravidel nemyslíte? Argument s tím, že podle jejich senzoru bylo vše v pořádku u FIA neprojde, pokud ten jejich senzor neprošel oficiální homologací fia o čemž pochybuji
Jens
21:53 16.03.2014 78.157.160.XXX
Z pravidel, jak byla původně napsána, nebylo naprosto jasné - ano, zamýšleno to bylo jinak, proto došlo k objasnění. RB to upravil, na výkonnost to ale mělo zanedbatelný vliv. Je rozdíl, když je něco jasné (např. ta spotřeba, nebo u Sauberu to křídlo - přiložíš šablonu a je to). Jinak by mě zajímal tvůj názor - proč si myslíš, že za ty díry Red Bull nebyl potrestán, když jasně porušil pravidla?
odin
21:42 16.03.2014 77.240.96.XXX
Čtel jsem zde v té době článek, kde to bylo rozebíráno. A tam bylo jasně řečeno, že díry tak,jak je měl RBR pravidla porušují. Jak je tedy možné, že díry v podlaze musely rozšířit k vnějšímu okraji? I ty jsi tu přece ve svém příspěvku (z 20,46) psal o jejich úpravě, aby byly OK. Proč je tedy upravovali, když byly vpořádku?
V případě ohebného křídla jsem se špatně vyjádřil. Šedá zóna spočívá v nalezení způsobu většího ohybu křídla. Právě proto, že je jasně dán průhyb při přesně daném zatížení. Tomuto RBR vyhověl a tudíž s větším prohýbáním během závodů, nemám problém.
V případě ohebného křídla jsem se špatně vyjádřil. Šedá zóna spočívá v nalezení způsobu většího ohybu křídla. Právě proto, že je jasně dán průhyb při přesně daném zatížení. Tomuto RBR vyhověl a tudíž s větším prohýbáním během závodů, nemám problém.
odin
21:30 16.03.2014 77.240.96.XXX
Hele ty chceš argumenty a když ti je někdo napíše, tak je stejně neuznáváš.
Nechápu, o čem chceš diskutovat. Přeci, když někdo poruší pravidla a je potrestán, tak to všichni berou jako spravedlivé a nikomu to nevadí. Vadí vždy jen to, co mělo být potrestáno a nebylo. A pokud je to pro tebe důkaz, že se o podvod nejednalo, pak se nemáme o čem bavit.
Jenom na závěr poznámku. Nevyžaduj po druhých argumenty, když je sám nejsi schopen uvádět.
Nechápu, o čem chceš diskutovat. Přeci, když někdo poruší pravidla a je potrestán, tak to všichni berou jako spravedlivé a nikomu to nevadí. Vadí vždy jen to, co mělo být potrestáno a nebylo. A pokud je to pro tebe důkaz, že se o podvod nejednalo, pak se nemáme o čem bavit.
Jenom na závěr poznámku. Nevyžaduj po druhých argumenty, když je sám nejsi schopen uvádět.
Jens
21:29 16.03.2014 78.157.160.XXX
Vzhledem k věku bys mohl pečlivěji vážit, kdy někoho označíš, že je mimo - obzvlášť s ohledem na to, že pravidla nejsou tvou pravidelnou četbou, já si v nich naopak libuji. Ale dobře, dokaž mi mou neznalost a ukaž ten článek, který zakazoval díry v podlaze i kanálky (předpokládám, že tím myslíš náboje kol). Jestli nemáš verzi z onoho období, zašlu. Nebo jestli chceš, ušetřím tě trápení - nic takového tam nebylo. Takže si vykládání nesmyslů nechej když tak příště pro své děti, kterým můžeš takto mentorovat.
A propo, ohebné křídlo není šedá zóna, je přesně definován průhyb při přesně daném zatížení.
A propo, ohebné křídlo není šedá zóna, je přesně definován průhyb při přesně daném zatížení.
odin
21:21 16.03.2014 77.240.96.XXX
Je vidět, že jsi mimo. Díry v podlaze byly v pravidlech jednoznačně definovány. A RBR této jednoznačné definici nevyhověl. Čili jednoznačně porušil pravidla. Ano po rozšíření děr k okraji, už bylo vše OK. Ale před tím NE!!! Tedy měl následovat trest. To samé v případě kanálků. Tak, jak byly řešeny RedBullem byly nelegální. Nevymlouvej to na šedou zónu, nebo na (ne)protesty soupeřů. Šedá zóna je ohebné přední křídlo, ale ne něco, co porušuje pravidla. To je totiž stejné, jako by letos použili přední křídlo z loňska. A až po výtce od komisařů křídlo zkrátili. Ale trest by žádný nedostali, tak jak tomu bývalo dříve. Holt něktří jedinci tu mají podivné vnímání fair-play.
Jens
20:57 16.03.2014 78.157.160.XXX
Našel a přečetl, nemáš pravdu. Šlo o šedou zónu, která vyžadovala další vysvětlení. Sauber, který uvádíš, je úplně jiný příklad - přeměřili to a konkávnost hodní klapky zadního křídla byla mimo tolerance. Není co řešit. K tvé poslední poznámce, OK, není to podstatné, ale leccos to naznačuje.
Aktuálně
Nadcházející závod 19.5.2024
GP Emilia Romagna63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek