Novinky Mercedesu měly vůz zrychlit o 2 desetiny, nový nos ale neprošel nárazovým testem

iM2, 13. března 2014, 14:20 Google+

Mercedes do Austrálie přivezl nové přední křídlo a užší kapotu kolem motoru. Technické změny jim měly přinést 2 desetiny na kolo, ale přední křídlo musí zůstat v továrně. Důvodem je, že neprošlo nárazovým testem.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 13.03. 16:16) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Inovace Mercedesu
Časy se mění - zatímco Red Bull bude rád, když se v Austrálii dostane k základní práci na nastavení během jízd, které zvládne pouze v případě, že Renault vyřešil problémy s motory, Mercedes je už o krok napřed. V přepravních kontejnerech byly nová přední křídla a také změněná kapotáž kolem motoru. 

Aldo Costa, šéfdesignér, říká: "S novým křídlem jsme udělali významný pokrok." Přední křídlo i bočnice jsou kompaktnější než provedení z Bahrajnu -  tam jsme viděli každý den jinak vyvedené otvory na konci karoserie.

Detailní analýza dat po testu vedla v návrh lepšího řešení. "Problém jsme rozpoznali a přišli s novým řešením," řekl Toto Wolff. První velká změna aerodynamiky v sezoně měla týmu přínést dvě desetiny.

Jenže jeden důležitý detail z tohoto balíku zůstává v továrně Mercedesu v Evropě - nový, kratší nos. Ten totiž neprošel nárazovým testem. Ambiciozní projekt si vyžádá ještě nějakou vývojovou práci. Nos je totiž tak krátký, že už vůbec nepřekrývá přední křídlo. Díky tomu došlo k podstatnému zlepšení proudění vzduchu kolem předního křídla. Experti ale dost pochybují o tom, zda-li je vůbec možné s tímto řešením projít nárazovými testy.


Jezdci Mercedesu jsou již na místě první Velké ceny

Kryt u Ferrari
Mercedesu se ale povedlo, společně s Renaultem, dotlačit Ferrari k tomu, aby kolem svého turba udělalo kryt. V Paříži a Brixworthu si totiž pravidla vyložili tak, že je tento kryt povinný a jeho úkolem je při selhání turba zabránit vylétnutí jeho částí mimo auto. Ochranný kryt váží zhruba 3 kg.

Ferrari se snažilo FIA dokázat, že je i jejich řešení bez krytu bezpečné. Světová rada si nechala zaslat kompletní technickou dokumentaci a byla s výsledky spokojena. Jenže Mercedes a Renault to neuklidnilo. Ferrari teď podle všeho dobrovolně kryt kolem turba nainstaluje, avšak bude to trvat několik závodů. 

"Naše řešení je bezpečné," zní od Ferrari. Krytem by se ale mělo zajistit, že by při destrukci turbíny nedošlo k vyletění dílů mimo karosérii. FIA by totiž mohla v takovémto případě klasifikovat jejich auto jako nebezpečné a nemusela by je nechat jezdit.

Vytisknout

Diskuze: Novinky Mercedesu měly vůz zrychlit o 2 desetiny, nový nos ale neprošel nárazovým testem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 13.03.2014 16:16 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Abú Zabí

Kubica reaguje na 8 nehod ve 4 soutěžích WRC - mění rozpis i jezdecký styl

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

  2. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  3. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  4. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  5. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  6. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud