Novinky Mercedesu měly vůz zrychlit o 2 desetiny, nový nos ale neprošel nárazovým testem

iM2, 13. března 2014, 14:20 Google+

Mercedes do Austrálie přivezl nové přední křídlo a užší kapotu kolem motoru. Technické změny jim měly přinést 2 desetiny na kolo, ale přední křídlo musí zůstat v továrně. Důvodem je, že neprošlo nárazovým testem.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 13.03. 16:16) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Inovace Mercedesu
Časy se mění - zatímco Red Bull bude rád, když se v Austrálii dostane k základní práci na nastavení během jízd, které zvládne pouze v případě, že Renault vyřešil problémy s motory, Mercedes je už o krok napřed. V přepravních kontejnerech byly nová přední křídla a také změněná kapotáž kolem motoru. 

Aldo Costa, šéfdesignér, říká: "S novým křídlem jsme udělali významný pokrok." Přední křídlo i bočnice jsou kompaktnější než provedení z Bahrajnu -  tam jsme viděli každý den jinak vyvedené otvory na konci karoserie.

Detailní analýza dat po testu vedla v návrh lepšího řešení. "Problém jsme rozpoznali a přišli s novým řešením," řekl Toto Wolff. První velká změna aerodynamiky v sezoně měla týmu přínést dvě desetiny.

Jenže jeden důležitý detail z tohoto balíku zůstává v továrně Mercedesu v Evropě - nový, kratší nos. Ten totiž neprošel nárazovým testem. Ambiciozní projekt si vyžádá ještě nějakou vývojovou práci. Nos je totiž tak krátký, že už vůbec nepřekrývá přední křídlo. Díky tomu došlo k podstatnému zlepšení proudění vzduchu kolem předního křídla. Experti ale dost pochybují o tom, zda-li je vůbec možné s tímto řešením projít nárazovými testy.


Jezdci Mercedesu jsou již na místě první Velké ceny

Kryt u Ferrari
Mercedesu se ale povedlo, společně s Renaultem, dotlačit Ferrari k tomu, aby kolem svého turba udělalo kryt. V Paříži a Brixworthu si totiž pravidla vyložili tak, že je tento kryt povinný a jeho úkolem je při selhání turba zabránit vylétnutí jeho částí mimo auto. Ochranný kryt váží zhruba 3 kg.

Ferrari se snažilo FIA dokázat, že je i jejich řešení bez krytu bezpečné. Světová rada si nechala zaslat kompletní technickou dokumentaci a byla s výsledky spokojena. Jenže Mercedes a Renault to neuklidnilo. Ferrari teď podle všeho dobrovolně kryt kolem turba nainstaluje, avšak bude to trvat několik závodů. 

"Naše řešení je bezpečné," zní od Ferrari. Krytem by se ale mělo zajistit, že by při destrukci turbíny nedošlo k vyletění dílů mimo karosérii. FIA by totiž mohla v takovémto případě klasifikovat jejich auto jako nebezpečné a nemusela by je nechat jezdit.

Vytisknout

Diskuze: Novinky Mercedesu měly vůz zrychlit o 2 desetiny, nový nos ale neprošel nárazovým testem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 13.03.2014 16:16 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Susie a Toto Wolffovi

FIA vyšetřuje Tota Wolffa a Susie Wolffovou kvůli střetu zájmů. Týmy F1 popírají, že by k tomu daly podnět

Lewis Hamilton se svou trofejí za druhé místo po závodě v Austinu

Vyhrát s Red Bullem? "Moc by to pro mě neznamenalo," říká Hamilton

Pódiové oslavy po závodě v Abú Zabí

Ohlédnutí za Verstappenovou sezónou: Jak je to s těmi rekordy?

Lewis Hamilton s Mercedesem W14 v Abú Zabí

Mercedes ve vývoji vozu pro rok 2024 hodně riskuje, nemusí se to ale vyplatit

Max Verstappen slaví dalsí vítězství po závodě v Abú Zabí

FOTO: Rozloučení F1 se sezónou v Abú Zabí - Ferrari těsně prohrálo boj o 2. místo s Mercedesem

Fernando Alonso na pódiu v Brazílii

"Smazaná kola, provoz, zdržování." Alonso kritizuje zastaralý formát kvalifikace

Max Verstappen s Red Bullem RB19

Nejrychlejší kola závodu: Red Bully vládly, Albon třetí + STRATEGIE

Max Verstappen v závodě v Las Vegas

PROHLÁŠENÍ po závěrečném závodu roku

Max Verstappen se svou trofejí za první místo po závodě v Las Vegas

GP Abú Zabí: Verstappen zakončil sezonu stylově. V závěsu Leclerc a Russell

Start závodu na okruhu Jas Marina

GRAFIKA: Startovní rošt v Abú Zabí - Verstappen s Leclercem z 1. řady, Sainz hodně vzadu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. H... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

GP Abú Zabí

Kubica reaguje na 8 nehod ve 4 soutěžích WRC - mění rozpis i jezdecký styl

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ohlédnutí za Verstappenovou sezónou: Jak je to s těmi rekordy?

  2. FIA vyšetřuje Tota Wolffa a Susie Wolffovou kvůli střetu zájmů. Týmy F1 popírají, že by k tomu daly podnět

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud