Ještě než se nové vozy Formule 1 vydaly na trať, panovaly obavy, že budou pomalejší, než tomu bylo v minulosti. Realita však ukázala, že to nebude tak hrozné, jak se mnozí domnívali. Piloti se shodují, že mají méně přítlaku a v zatáčkách jezdí pomaleji, avšak na rovinkách je to kvůli vyššímu výkonu (až 860 koňských sil) a nižšímu odporu vzduchu něco zcela jiného. Tam se rychlost zvýšila - oproti loňsku o 25,4 km/h.
Fernando Alonso se s novým F14 T řítil rychlostí 339,6 km/h. Nicméně podle Auto Motor und Sport hranici 335 km/h Ferrari zdolalo během testů jen 3krát, když naplno využili svůj systém pro rekuperaci energie, jinak využívalo pouze 120 místo 160 koní. Ostatní dva týmy používající motor Ferrari (Sauber a Marussia) za ostatními zaostávaly a figurují ve spodní části tabulky.
Naplno kvůli potížím nejezdili ani Red Bull či Lotus, z ERS využívali jen 80 místo 160 koní. Rakouský tým dosáhl na 317,6 km/h dvakrát. Byly ale dny, kdy Vettel a Ricciardo jezdili na rovnkách pouze 301 km/h. Při snaze získat z elektromotoru dalších 80 koní navíc docházelo k poškození motoru.
A právě Renault a Red Bull velmi trápil fakt, že se testovalo v Bahrajnu. Kvůli velké vzdálenosti od továren totiž bylo mnohem složitější dovážet náhradní díly. Přesto v tomto směru Renault prokázal, že má potenciál, což dokazuje čtvrté místo v tabulce maximálních rychlostí, které patří Caterhamu. Ten pro Renault najezdil nejvíce kilometrů a jeho ostatním zákazníkům dodává naději.
Tabulka maximálních rychlostí při testování v Bahrajnu:
Spokojeni mohou být po testech u Mercedesu, kde si domácí úkoly udělali nejpoctivěji. Jejich pohonné jednotky se ukázaly jako spolehlivé i rychlé. A tovární tým Meredes navíc každý den jezdil na rovinkách přes 320 km/h. U McLarenu například hranici 330 km/h překonali jen jednou.
Při pohledu na všechna data z testování zkrátka není divu, že se paddockem ozývají hlasy tipující právě Mercedes a Williams za hlavní favority úvodního závodu v Austrálii. Tým z Grove dosahoval vyšších rychlostí, což možná svědčí o tom, že má efektivnější aerodynamiku.