Podle Adriana Neweyho chtěla FIA novými technickými pravidly ohledně nosů vozů F1 zabránit nehodám podobným té, jakou jsme viděli v případě Marka Webbera při závodě ve Valencii v roce 2010. Tehdy se jeho Red Bull po kolizi s Kovalainenovým Lotusem vznesl do vzduchu.
Newey se však obává, že úprava může mít nakonec opačný efekt, který bude pro závodníky ještě nebezpečnější. "Pokud do někoho narazíte zezadu, zaboříte se pod něj a skončíte pod ním, což je podle mě horší varianta," uvedl.
A nelíbí se mu ani řešení uložení baterií. "Jejich umístění je zvoleno na základě bezpečnosti, ale nejsem si jistý, v čem je bezpečnější uložit baterii pod palivovou nádrž než za motor," nechal se slyšet.
"Myslím, že je to neprozkoumané území. Tyhle baterie mohou utrpět únik tepla kvůli nárazu, kvůli věcem, které lze těžko předvídat a jakmile ovlivní baterii, bude obtížné ten oheň kontrolovat. Asi budeme moci jen vůz dostat do garáže a koukat, jak hoří."
"Nemyslím, že je to oblast, které by se měl závodník obávat, protože o tom budeme vědět včas, ale stále je to nebezpečí," dodal Newey.
Lituje také, že nová pravidla vytvořila tak ošklivé řešení nosů. Jako designér však prý musí dát přednost rychlosti a výkonnosti před estetikou. "Myslím však, že vzhled a zvuk vozů jsou součástí toho dramatu a je škoda, že jsou tak neatraktivní," okomentoval situaci.