AKTUALIZACE; Robert Kubica na nejdelší zkoušce celé soutěže, RZ Vitrolles - Faye 2 měřící 49 kilometrů, neudržel Ford Fiestu RS WRC na trati a havaroval.
Robert Kubica vstoupil do rallysportu v rámci rekonvalescence po svém zranění z nehody v roce 2011. Vloni jezdil s továrně připravovaným Citroënem DS3 RRC ve WRC2 a ERC, po sezoně se však s francouzskou značkou rozešel kvůli sponzorům.
Pro letošní rok se dohodl s M-Sportem, který nasazuje do MS vozy Ford Fiesta RS WRC. V rámci seznamování se s vozem absolvoval zkraje ledna rakouskou Jänner rally, kde v těsném finiši porazil Václava Pecha s Mini John Cooper Works S2000 1,6l T. Kubicu však vítězství nezajímalo, šlo mu hlavně o zkušenosti. Polák jel s verzí RRC. Poté absolvoval už přímo ve Francii test už ve specifikaci vozu WRC.
Svými výkony Robert nepřestává udivovat odbornou veřejnost. Na přímou konfrontaci se světovou špičkou jsme však museli čekat až do dnešního dne, kdy odstartovala Rally Monte Carlo. Robert do soutěže vstoupil fantasticky, když vyhrál obě úvodní vložky a ujal se vedení v soutěži! Po jejich absolvování měl na Sébastiena Ogiera, úřadujícího mistra světa, náskok 36,8 s!
Poté na RZ3 zasněžilo a vítěz GP Kanady z roku 2008 neměl vhodné obutí, a tak se propadl na 4. místo. Během odpolední sekce se dokázal dostat zpět na druhé místo, o které jej ale v poslední vložce dne o 0,7 s připravil Kris Meeke jedoucí s továrním Citroënem DS3 WRC.