Příští rok čeká týmy zcela nový začátek a největší očekávání se nyní upínají na motory. Mercedes a Ferrari budou jedinými týmy, které si motory dodávají i vyrábějí samy. A podle Martina Whimarshe, šéfa McLarenu, bude nejsilnějším týmem Mercedes, který letos vybojoval druhé místo v poháru konstruktérů.
"Moje podezření je, že nejsilnější bude Mercedes. Říkám to proto, že jsem trošku zaujatý, ale také proto, že mám nějaké povědomí o rozpočtech těch tří společností. Myslím, že Mercedes má dobrý rozpočet, zázemí i zaměstnance," hádá Whitmarsh.
Dodává, že sice nemá úplný přehled, ale pokud by si měl vsadit, vsadil by si příští rok právě na Mercedes.
Věří také, že nová pravidla budou po nepodařené sezoně pro McLaren možností vrátit se zpět na vrchol. "Zda opravdu věřím, že příští rok můžeme zvítězit? Ano! Je to všechno, na co se nyní zaměřujeme? Ano, takže to můžeme zvládnout. Vím, jestli to dokážeme? Ne... Máme ale rádi změny a myslím, že je to skvělá příležitost, vnímám to tak. Je to hodně vzrušující," uvedl pro Autosport.
Podle Garyho Andrsona z BBC je však problém McLarenu hlubší. "Z mého pohledu je ten případ jasný. Od odchodu Adriana Neweyho McLarenu chybí vůdčí osobnost. Nemusel by jí být Newey, ale potřebují lídra. Spoléhají se na širší skupinu lidí a to v F1 nikdy nebude fungovat," domnívá se. Podle něj u McLarenu nevěděli, proč byl loňský vůz rychlý a letos netušili, proč je pomalý.